کد خبر: ۱۷۲۹۱۹
زمان انتشار: ۱۹:۲۳     ۱۸ مهر ۱۳۹۲
با نزدیک شدن به پایان مهلت سقف بدهی آمریکا و سقوط احتمالی دولت فدرال به یک بحران دیگر، وزیر خزانه‌داری آمریکا در صدد است به نمایندگان کنگره هشدار دهد اگر سقف بدهی را افزایش ندهند، تضمینی برای پرداخت حقوق به هیچ گروهی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، «جک لو» وزیر خزانه‌داری آمریکا قصد دارد امروز به نمایندگان کنگره هشدار دهد در صورتیکه سقف بدهی دولت فدرال را افزایش ندهند، نمی‌تواند پرداخت حقوق به هیچ گروهی را تضمین کند.

دولت فدرال آمریکا از حدود 10 روز پیش به دنبال تصویب نشدن لایحه بودجه دولت در مجلس نمایندگان آمریکا به تعطیلی اجباری رفته است و حدود یک هفته دیگر تا رسیدن ضرب‌الاجل بحث افزایش سقف بدهی زمان باقی مانده است.

لو همچنین در صدد است به این مسئله اشاره کند در وضعیت بی‌سابقه‌ای که وی کاملاً بر جریان نامنظم درآمدهای دریافتی وابسته است، اقتصاد دچار آسیب می‌شود و هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت بتواند پرداختی‌ها را بپردازد.

با افزایش نگرانی‌ها در خصوص پیامدهای عدم افزایش سقف بدهی دولت فدرال، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا و سنا روز چهارشنبه ایده‌های خود را درباره سقف بدهی مطرح کردند، حتی اگر این افزایش سقف بدهی برای یک مدت کوتاهی باشد، به امید آنکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را به میز مذاکره بازگردانند.

اوباما هشدار داده بود در صورتیکه جمهوری‌خواهان سقف بدهی را حتی اگر برای یک مدت کوتاه شده افزایش ندهند و لایحه بودجه را تصویب نکنند، حاضر به مذاکره با آنها نخواهد بود.

یکی از بحث‌هایی که روز گذشته مطرح شد این بود که «پائول رایان» رئیس کمیته بودجه مجلس نمایندگان آمرریکا طرحی را به محافظه‌کاران ارائه داد تا سقف بدهی دولت آمریکا را به مدت 6 هفته افزایش دهند تا به این وسیله رهبران حزب زمان داشته باشند درباره توافق گسترده‌تر برای غلبه بر کد مالیاتی و  رسیدگی به بودجه خدمات درمانی و بازنشستگی فدرال داشته باشند.

این طرح که رایان روز چهارشنبه در بخش عقاید روزنامه وال استریت ژورنال مطرح کرده بود، اینگونه بود که خواستار کاهش بودجه 200 میلیارد دلاری برای پوشش هزینه افزایش سقف بدهی در آینده نزدیک شده بود.

بر اساس این گزارش، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا قرار است اوایل صبح امروز، به وقت محلی برای بررسی گزینه‌هایشان جلسه محرمانه برگزار کنند.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که برخی از قانونگذاران کنگره این سوال را مطرح می‌کنند که آیا دولت آمریکا درباره تهدیدی که با فرارسیدن ضرب الاجل 17 اکتبر (25 مهرماه) برای افزایش سقف بدهی، به وحشت افتاده است یا خیر.

بعنوان مثال، مقامات می گویند، لو احتمالاً به این مسئله نیز اشاره خواهد کرد که وزارت خزانه‌داری حدود یکصد میلیارد دلار از بدهی‌ها در هر هفته‌ را به صورت معمول دریافت می‌کند و اگر سرمایه‌گذاران از بدهی وزارت خزانه‌داری آمریکا کنار بکشند، تأمین مالی وزارت خزانه‌داری با مشکل مواجه می‌شود و بازارهای مالی آمریکا به هرج و مرج بزرگتری وارد می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها