کد خبر: ۱۷۲۶۸۹
زمان انتشار: ۲۳:۲۳     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
عضو کميته داوران فوتبال گفت: کساني که مدعي فوتبال پاک هستند، شايد اکنون پشت قضيه داوري کارهايي که مي‌خواهند را انجام دهند.
مسعود مرادي درباره انتقادات اخير از داوري گفت: نبايد شرايط اين طور شود که داوران اين قدر تحت فشار باشند. اين تنش‌ها باعث دور شدن تمرکز از جامعه داوري مي‌شود. نبايد اين‌گونه به داوران تاخت و تاز شود و جامعه داوري را زير سوال ببريم.

به گزارش تسنيم ، وي ادامه داد: داوران قشر زحمت‌کشي هستند و نمي‌دانم اين قضيه که از سوي کميته اخلاق اعلام شده است، چيست. اينکه در کميته اخلاق چه اتفاقاتي افتاده و چه حرف‌هايي رد و بدل شده را نمي‌دانم و در اين باره نظري ندارم. در دنيا بزرگترين اشتباهات داوري رخ داده و با آن برخورد شده، اما هيچ کجا اين قدر حاشيه ايجاد نشده است. نبايد متن را فراموش کنيم. اکنون همه به جامعه داوري نگاه بدي دارند و فکر نمي‌کنم اين به سود داوري کشور باشد.

عضو کميته داوران فدراسيون فوتبال با اشاره به محروميت ايلدروم از سوي کميته اخلاق، عنوان کرد: ايلدروم يکي از کمک داوران موجه، با شخصيت و محترم ماست که نامزد ليست بين‌المللي هم بود. اگر بحث محروميت او فني است که فکر مي‌کنم فقط کميته داوران مي‌تواند با توجه به گزارش ناظر بازي در اين باره تصميم بگيرد. خيلي تعجب کردم که اين‌گونه درباره ايلدروم راي دادند و فکر مي‌کنم هيچ مرجعي به جز کميته داوران نمي‌تواند درباره بحث فني داور نظر بدهد.

مرادي افزود: در همه جاي دنيا ناظر داوري نمره‌اي را به داور مي‌دهد که مشخص مي‌کند از نظر فني چگونه بوده است. اين نمره‌ها را بررسي مي‌کنيم و اگر مشکل فني باشد درباره آن نظر مي‌دهيم. اينکه کمک داور صحنه را ديده يا نه و درست قضاوت کرده يا نه به کميته داوران مربوط است.

وي با بيان اين که اطلاعي از قضيه محسن قهرماني و اتهامات وارد شده به او ندارد و کميته اخلاق اطلاعات ريزي به او نداده است، خاطرنشان کرد: فکر مي‌کنم از کميته داوران آقاي اصفهانيان در جريان اين مسائل هستند و خودشان هم در اين باره صحبت مي‌کنند. حرف من اين است که درست نيست هر کسي که از راه مي‌رسد، يک لگد به داوران بزند و عدم نتيجه‌گيري‌اش را به داوري ربط دهد.

مرادي اضافه کرد: اکنون همه از مسابقات چند سال پيش‌ هم مثال مي‌آورند که در فلان بازي داور مقصر بود و قضاوت مشکوکي کرد. اين حرف‌ها درست نيست و اگر ستون جامعه داوري اين قدر متزلزل باشد و داوران را زير سوال ببرند، آينده داوري کشور روشن نخواهد بود و من مي‌خواهم فدراسيون از جامعه داوري حمايت کند.

عضو کميته داوران با بيان اينکه داورها نياز به آرامش دارند، اظهار داشت: در چنين شرايطي کاري کرده‌اند که داوران آرامش ندارند و وقتي هم مي‌خواهند وارد زمين شوند، استرس‌شان زياد است. با اين فشارها درصد اشتباهات هم بالاتر مي‌رود و اگر داور احيانا اشتباهي هم کند به او انگ مي‌چسبانند. من صادقانه از رسانه‌ها مي‌خواهم که از جامعه داوري حمايت کنند.

وي ادامه داد: اگر قضيه فساد در داوري اثبات هم بشود، ما به شدت از برخورد با آن استقبال مي‌کنيم، اما اگر اثبات نشود چه کسي پاسخگوي بر هم زدن آرامش جامعه داوري است؟ قهرماني هم حق دارد که از خودش دفاع کند و من هنوز صحبت‌هاي او را نشنيده‌ام اما اگر اين موضوع صحت نداشته باشد چه؟ آيا فکر خانواده‌ها را کرده‌ايم؟ اعتبار و آبروي آدم‌ها را در نظر گرفته‌ايم؟ کاش تا چيزي ثابت نشده بود، اين قدر حاشيه درست نمي‌شد و اين مسائل را درون خانواده فوتبال حل مي‌کرديم.

مرادي در ادامه به تسنيم گفت گفت: داوران با من در تماس هستند و مي‌گويند استرس دارند. اکنون کوچکترين اشتباهي کنند، سنگين‌ترين اتهامات به آنها وارد مي‌شود. جامعه داوري به اين شکلي که مي‌گويند نيست. اگر بخواهيم به فساد نگاه کنيم، شايد خيلي جاهاي ديگر فسادهاي بدتري باشد. آقايان يک مورد پيدا کرده‌اند و بدون مدرک اظهار نظر مي‌کنند. اين‌ها مشکلات خودشان را به داوري نسبت مي‌دهند و همه جسد بي‌جان پيدا کرده‌اند و به آن يک ضربه مي‌زنند. کساني که مدعي فوتبال پاک هستند، شايد اکنون پشت اين قضيه کارهايي که مي‌خواهند را بکنند.

عضو کميته داوران فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: اشتباه را مي‌پذيريم اما اکنون همه داوران را زير سوال برده ‌اند. از مردم عادي تا بازيکنان، مربيان، مديران و ... که اين به هيچ وجه خوب نيست.

وي با بيان اينکه به قدري در مورد اين قضيه حاشيه درست کرده‌ايم که اين بار از آن طرف بام مي‌افتيم، عنوان کرد: داوران ما با کمترين توقع در ليگ داوري مي‌کنند و واقعا انسان‌هاي شريفي هستند. اگر اين بحث هم ثابت شد همه بايد برخورد کنيم اما اگر ثابت نشد، چه کسي جواب مي‌دهد؟ قهرماني هم داور با تجربه‌اي است که به وضعيت او در کميته اخلاق رسيدگي خواهد شد و من در جريان اين پرونده نيستم، اما خواهشم اين است به جامعه داوري ضربه نزنيد.

مرادي گفت: رسانه‌ها بايد کمک کنند تا فشارها برداشته شود، چون ضربه زدن به جامعه داوري و وارد کردن استرس به داوران، دودش به چشم فوتبال مي‌رود و همه به داوري بدبين مي‌شوند. داوري ما اين‌گونه که مي‌گويند نيست و ما داوران بزرگي داريم که نمونه‌اش آقاي کامراني‌فر است که در جام جهاني قضاوت کرده و اکنون يک تيم نامزد داوري در جام جهاني داريم. اين بحث‌ها به داوري ما در عرصه بين‌المللي ضربه مي‌زند و داوري ما را تخريب مي کند.

وي افزود: بازيکنان، مربيان، مديران و داوران حلقه‌هاي به هم پيوسته فوتبال کشور هستند و هر کدام که تضعيف شوند روي ديگري تاثير مي‌گذارد و بهتر است جامعه فوتبال به فکر فوتبال باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها