کد خبر: ۱۷۲۵۸۴
زمان انتشار: ۲۰:۰۱     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران گفت: انجام بازرسی‌های معمولی و روتین هواپیمای فوکر ۱۰۰ توسط متخصصان داخلی و بومی حدود 15 میلیارد ریال صرفه ارزی داشته است.
به گزارش فارس، کاپیتان غلامرضا قاسمی در نشست خبری که عصر امروز در محل هواپیمایی نفت برگزار شد اظهار کرد: تعمیر هواپیمای فوکر توسط متخصصین بومی از برکات این طرح است در صورتی که اگر این کار توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد قطعا هزینه بیشتری در بر می‌گرفت.

وی بیان کرد: تعمیر این نوع هواپیما‌ها در شرایط کنونی ارزی برای شرکتی همچون ما به لحاظ هزینه سخت بود به همین جهت کار تعمیر و تجهیز این هواپیما را به متخصصین بومی استان سپردیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران با بیان اینکه اکثر قطعات لازم در کار از خارج کشور تامین شده است افزود: با وجود این امر تحریم‌ها بر کار ما کوچک‌ترین اثری را نداشته است.

وی ادامه داد: از آنجایی که این چک‌ها قبلا توسط شرکت‌های خارجی و سپس توسط شرکت‌های داخلی به دلیل شرایط تحریم‌ها صورت می‌گرفت اعمال قوی‌تر تحریم‌ها باعث شد که شرکت‌های داخلی در صنایع مختلف ایران دست به اقدامات خودکفایی و از جمله تعمیر هواپیما بزنند.

قاسمی افزود: شرکت هواپیمایی نفت نیز با تفکر تثبیت، تجهیز و تقویت اقدام به انجام چنین بازرسی‌هایی می‌کند که در این راستا موفق به ثبت انجام چنین بازرسی‌هایی توسط سازمان هواپیمایی کشوری می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه قسمت‌های مختلف مهندسی و تعمیرات هواپیما‌ها نیاز به انواع تستر‌ها و وسایل آزمایش کننده و تجهیزات مجهز دارند از این جهت شرکت هواپیمایی نفت در صدد جذب نیروهای متخصص و آموزش دیده بومی و غیر بومی آمده به گونه‌ای که با افزایش و کسب دانش و تجربه در این مدت، توان و قدرت انجام کار چند برابر شده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران گفت: به منظور انجام بازرسی‌های مهندسی و تعمیرات حدود 21 هزار و 870 نفر ساعت روی سیستم‌های مختلف هواپیما مشغول به کار شدند و موفق شدند تمامی آیتم‌هایی که توسط کارخانه انجام نشده بود جهت تقویت و ارتقاء سیستم‌های هواپیما انجام دهند و هواپیما را از هر نوع عیب و نقص مبراء سازند.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط آب و هوایی استان جذب نیرو بسیار سخت بود لذا در این راستا حدود 40 نفر نیروی متخصص بومی جذب کار شده است.

قاسمی افزود: بنا به پیش بینی‌های به عمل آمده مقرر شده بود چنانچه قطعات مورد نیاز به موقع به دستمان برسد انجام مقدمات کل پروژه حدود 82 روز کاری به طول خواهد کشید ولی متاسفانه به دلیل عدم دریافت به موقع قطعات مورد نیاز، این مدت حدود 2 ماه بیشتر از زمان تعیین شده انجام گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به تفکر اعمال تقویت شرکت در تمامی واحد‌ها و قسمت‌ها و ارتقاء سطح شرکت‌ها، ‌‌نهایت تلاش خود را مبنی بر جذب نیروهای متخصص بومی و غیر بومی به کار گرفته‌ایم و با اعزام آن‌ها به دوره‌های تخصصی‌تر بتوان به طور دائم به سطوح بالا‌تر علمی و دانشی این صنعت رسید.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران بیان کرد: پرسنل این شرکت در واحدهای مختلف به طور شبانه روزی در تلاش هستند تا به اهداف از پیش تعیین شده و ترسیم شده نائل شوند و امیدواریم روز به روز به آن اهداف نزدیک‌تر شویم.

وی گفت: واحد آموزش این شرکت به دنبال اعمال پیام مقام معظم رهبری مبنی بر سال حماسه اقتصادی و سیاسی ‌‌نهایت تلاش و کوشش خود را در زمینه‌های مختلف آموزشی در داخل و اعزام پرسنل خود به خارج کشور برنامه ریزی لازم را انجام داده است.

قاسمی افزود: از سال گذشته تاکنون موفق به اعزام بیش از 400 نفر از واحدهای مختلف شرکت در زمینه‌های مختلف آموزشی اعم از مهندسی و تعمیرات، عملیات پرواز، حراست و تمور ایستگاه‌ها کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها