کد خبر: ۱۷۲۴۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
مسئول امداد و نجات و آتش‌نشانی منطقه آزاد ارس از کشف جسد جوان 32 ساله تبریزی بعد از انجام سه ساعت عملیات نجات خبر داد.

محبوب ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، در این باره گفت: طی تماسی راس ساعت 14:48 ظهر روزگذشته با مرکز هدایت و کنترل عملیات آتش‌نشانی و امداد و نجات سازمان منطقه آزاد ارس مبنی بر غرق‌شدن یک نفر به نام "جهانگیر رضائی‌وند" بلافاصله نیروهای آماده به عملیات غواصی و نجات غریق به محل حادثه اعزام شد.

ابراهیمی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده نامبرده سه روز در آب ارس گرفتار بوده و پس از درخواست امداد توسط پاسگاه مرزی بلافاصله نیروهای غواصی و نجات غریق نسبت به جستجو داخل ارس اقدام کرده و بعد از جستجوی سه ساعته داخل رود ارس جسد شناسایی و پس از ایمن‌سازی به ساحل رود ارس انتقال داده شد.

وی تشریح کرد: پس از رویت نماینده دادستان و پاسگاه مرزی جسد تحویل مقامات قضایی شد.

ابراهیمی به گردشگران توصیه کرد: رودخانه زیبا و پرآب ارس به جهت سرعت بالای آب و وجود گرداب‌های خطرناک محل مناسبی برای شنا نبوده و لازم است افراد علاقمند به شنا و همچنین ماهیگیری مراقبت‌های کافی را انجام دهند.

ابراهیمی افزود: روخانه ارس از جمله وحشی‌ترین رودخانه‌های جهان و یکی از پرآب‌ترین رودخانه‌های ایران است که مرز جمهوری خودمختار نخجوان و ارمنستان و آذربایجان با ایران در شهر جلفا است.

مسؤل امداد و نجات و آتش‌نشانی منطقه آزاد ارس گفت: آب رودخانه ارس ظاهری بسیار آرام داشته اما در عین ناباوری در اعماق خود سرعت بسیار بالایی دارد و متاسفانه همه ساله تعدادی از هموطنان با نادیده گرفتن هشدارهای امنیتی اقدام به شنا در این رودخانه کرده و چه بسا جان خود را از دست می‌دهند.

ابراهیمی اظهارکرد: رودخانه ارس در برخی از جاها با ظاهری بسیار آرام انسان را برای شنا وسوسه می‌کند اما قابل تامل اینکه نباید فراموش کنیم چندین نفر از ماهرترین شناگران محلی و غواصان ماهر قادر به مقابله و رهایی از چنگ گرداب‌ها و سرعت بسیار بالا و وحشتناک زیرآب رودخانه ارس نبوده‌اند.

رودخانه ارس در مسیر 128 کیلومتری جریان خود در محدوده شهرستان جلفا مناظر طبیعی و دیدنی به وجود آورده است. همه ساله بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت سواحل زیبای ارس را برای تفریح و سیاحت انتخاب می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها