کد خبر: ۱۷۲۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۹ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از مستضعفین ،روز پنجشنبه هفته گذشته پلیس لندن مارک دوگان جوان ۲۹ ساله که پدر چهار فرزند است را در داخل یک تاکسی با تیراندازی  به قتل رساند.

لحظاتی از قتل وی توسط پلیس لندن نگذشته بود که  با استفاده از اینترنت  و توییتر این قتل که رنگ و بوی نژادپرستی داشت اطلاع رسانی شد و پس از مدتی کوتاه جمعیت زیادی از مردم که خونشان با مشاهده تصاویر دوگان و فرزندان معصوم وی به جوش آمده بود به خیابان‌ها می‌ریزند و بیش از ۵۰۰ نفر از ساکنین تاتنهام هال که اغلب سیاهپوست هستند،با پلیس درگیر می‌شوند.

بیش از یکصد پلیس ضد شورش با شلیک گاز اشک آور سعی کردند جمعیت عصبانی را متفرق نمایند که موفق به این کار نشدند و ورود پلیس باعث شده تا درگیری‌ها گسترش پیدا کند.

هنوز نیز اوضاع تاتنهام به حالت عادی بازنگشته است. سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: بیم آن می‌رود که خشونت‌های شنبه شب لندن در همین منطقه تکرار شود یا به مناطق دیگر هم سرایت کند.

حوادث شنبه شب شمال لندن تندترین ناآرامی خیابانی سال‌های اخیر در انگلیس بوده است و طی آن، یک کشته، ۴۵ مامور پلیس و تعدادی از ساکنین  مجروح و بیش از ۸۰ نفر دستگیر شدند. وقایع چند روز گذشته بیانگر یک وضعیت بحرانی در مرزهای جزیره است. به نظر می‌رسد وضعیت نقض حقوق بشر در انگلستان در چند سال گذشته روز به روز وخیم‌تر شده است. ضروری است که دولت انگلستان نسبت به این امر به مجامع بین‌المللی پاسخگو باشد.

سال گذشته نیز مطالبات صنفی دانشجویان انگلیسی با واکنش‌های خشن دولت و پلیس انگلستان مواجه شد.

از وزارت امور خارجه ایران توقع می‌رود که با احضار سفیر انگلستان در تهران مراتب نگرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به نقض حقوق شهروندی و تکرار موارد مشابه را به اطلاع دولت متبوعه انگلیس برساند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها