کد خبر: ۱۷۱۸۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۱۵ مهر ۱۳۹۲
میرخندان:
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) با پابرجا دانستن اصل دعوای ایران و آمریکا، تاکید کرد: بهایی که ما نباید به بهانه رابطه با آمریکا بپردازیم، عزتی است که ملت ما با خون هزاران شهید بدست آورده است.

به گزارش 598، سیده معصومه میرخندان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پیرامون نتیجه مذاکرات با آمریکا در سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت همراه وی به نیویورک، گفت: دیپلماسی یک معامله است، قطعا هیچ یک از طرفین قصد ندارند ضرر کنند اما باید حساب کنیم در این معامله طرف ما کیست؟ چه بهایی می‌پردازیم؟ چه بهایی را نباید بپردازیم؟ چه بدست می‌آوریم؟ آیا راه کم هزینه تری برای آنچه بدست می‌آوریم وجود دارد یا خیر؟

وی در ادامه تصریح کرد: اولین واکنش‌های آمریکا به انقلاب ما تحریم و حمایت از ترور و جنگ بود. ما با کشوری روبه رو هستیم که از همان ابتدا اساس نظام ما را نپذیرفته و حال دولتش برای جبران شکست در منطقه (در افغانستان و عراق و حالا هم شکست مفتضحانه در قضیه سوریه) و فریب افکار عمومی مردم خود می‌خواهد بگوید ما هنوز هم در خاورمیانه قدرتمندیم و 35 سال شکست ذلیلانه اش در برابر اراده ملت ایران را تبدیل به پیروزی کند.

این دانشجوی دانشگاه الزهرا (س) با غیرقابل اعتماد خواندن آمریکا، گفت: ما نباید فکر کنیم آن‌هایی که بارها و بارها با حمایت از ترور و حمله نظامی، با حملات بی وقفه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمنی خود را ثابت کرده‌اند، قابل اعتمادند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) با بیان عدم تغییر موضع آمریکا در قبال ایران، گفت: تصمیمات و موضع‌گیری‌های آمریکا در سال‌های اخیر به خوبی نشان می‌دهد که موضع آمریکا در قبال اصل نظام اسلامی و ملت ایران تغییر نکرده، هم‌چنان که در سال‌های اخیر تحریم‌ها را افزایش داده و آشکارا اعلام کرده هدفش فشار بیش تر به مردم و تغییر موضع ایران است، این تحرکات، برنامه ریزی برای مذاکره اما با نگاه از موضع قدرت را معنا می‌دهد.

میرخندان با پابرجا دانستن اصل دعوای ایران و آمریکا، تاکید کرد: بهایی که ما نباید بپردازیم عزتی است که ملت ما با خون بدست آورده و این عزت وقتی حفظ می‌شود که کشور معلوم‌الحال آمریکا اول به پیش شرط‌هایی که امام (ره) در سال 58 برای مذاکره با آمریکا فرمودند، عمل کند.

وی در همین رابطه با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) ادامه داد: به فرموده امام خمینی(ره) آمریکا باید دست از ظلم به ملت‌های جهان بردارد، از موضع قدرت و متکبرانه حرف نزند و ظلم‌هایی که به ملت ایران کرده‌ است را جبران کند که اگر این پیش شرط ها برآورده نشود ما پیش قدم شده‌ایم که هم نوکری بکنیم و هم همه چیزمان را تقدیم کنیم.

این دانشجوی دانشگاه الزهرا (س) تصریح کرد: ما مشاهده می‌کنیم که 4 - 5 روز بعد از دیدار ظریف، جان کری در دیدار نتانیاهو باز هم به دوستی با اسرائیل تاکید می‌کند، پس شرط اول امام (ره) محقق نشده و از عبارت «تلاش‌های ایران برای تغییر رابطه با جهان» استفاده می‌کند، یعنی از نظر آمریکا این ایران است که باید تلاش کند و تغییر ایجاد کند و باز هم آمریکا خود را هم عرض با جهان می‌داند و پیش شرط دوم امام (ره) هم محقق نشده است بنابراین آمریکا همچنان طبق رویه سابق عمل می‌کند و نتیجه پیش شرط سوم امام (ره) هم کاملا مشخص است!

میرخندان تاکید کرد: البته این‌ها پیش شرط بودند و تحقق‌شان باید از قبل به اثبات می‌رسید اما متاسفانه به آن‌ها بی‌توجهی شده است. اظهارات مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که بی‌توجهی به شروط حضرت امام (ره) آن نرمش قهرمانانه‌ای که رهبری فرمودند نیست و ما امیدواریم دولت از تجربیاتش استفاده کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در پایان خاطرنشان کرد: ما نباید بی آنکه هیچ اتفاقی بیافتد فراموش کنیم که خون بیش از 21هزار شهید جنگ تحمیلی و 17هزار شهید ترور در ایران با حمایت آمریکا بر زمین ریخته شد. باید حواسمان باشد ما برای عزتمان خون دادیم، مبادا فریب خورده و خون‌های شهدایمان را با کالای کم ارزش معامله کنیم!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها