کد خبر: ۱۷۱۵۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۱۴ مهر ۱۳۹۲
مدیرعامل استقلال گفت: «چرا بهترين خط دفاعي ليگ امسال اين گونه شده است؟ خود قلعه‌نويي به شدت پيگير حل اين مشكل است.»

598؛ علي فتح الله زاده پس از حذف استقلال و نرسيدن آبي‌پوشان به فينال ليگ قهرمانان آسيا تلاش زيادي داشت تا عنوان سوم شدن استقلال را در اين ليگ در رسانه‌ها جا بيندازد. او در تمام گفتگوهايش با رسانه‌ها و برنامه‌هاي مختلف ضمن اشاره به شكست سنگين تيم ژاپني برابر نماينده چين تاكيد داشت كه استقلال با دو نتيجه رفت و برگشت برابر اف‌سي سئول به مقام سوم رسيده است. البته مديرعامل آبي‌ها گلايه‌هاي زيادي هم بابت برخي كمبودها و عدم همكاري سازمان‌هاي ورزشي با استقلال داشت. حرف‌هايي كه در قالب اين گفتگو گرد آمد و به اين شرح است.

 

* فرصت خوبي بود استقلال پس از سال‌ها غيبت در فينال آسيا دوباره به آن برسد اما اف‌سي سئول نگذاشت؟

- بله، درست مي‌گوييد. اين جا بايد در درجه اول قبل از هر چيزي از حمايت همه رسانه‌ها در اين مدت تشكر كنم كه كمك كردند تا استقلال به همين جا برسد. با اين حال تيم ما خوب بود و در اين بازي كه همه شما هم تماشاگر آن بوديد موقعيت‌هاي خوبي داشتيم كه نتوانستيم از آنها به خوبي استفاده كنيم و از دست رفت.

 

* به هر حال اكثر هواداران و اهالي فوتبال افسوس مي‌خوردند كه استقلال در گام‌هاي آخر همه چيز را از دست داد؟

- ما اگر يك گل در سئول زده بوديم شايد نتيجه چيز ديگر شده و اين طور نمي‌شد. شرمنده هواداران شديم و اميدوارم در دوره‌هاي بعدي آن را جبران كنيم.

 

* پس اميدواريد كه استقلال دوباره به نيمه نهايي و فينال ليگ قهرمانان آسيا برسد؟

- چرا نرسد. اتفاقا دور جديد ليگ قهرمانان دو، سه ماه ديگر شروع مي‌شود. ما هم يكي از نمايندگان فوتبال كشورمان در دور جديد بوده و آنجا تلاش مي‌كنيم با برطرف كردن ضعف‌هايي كه در اين دور داشتيم به فينال برسيم.

 

* براي امسال چه برنامه‌اي داريد؟ استقلال با از دست دادن فينال حالا بايد تمام تمركزش را روي ليگ برتر و جام حذفي بگذارد؟

- من به اين هوادار قول داده‌ام كه امسال هم يك جام بدهم. شك نكنيد روي حرفم بوده و اين جام را خواهم داد.

 

* با قهرماني ليگ برتر يا حذفي؟

- هر كدام كه شد. از اول هفته آينده تمرين‌ها شروع و تمام تمركزمان را روي بازي‌ها خواهيم گذاشت تا به اين هدف برسيم.

 

* آقاي فتح الله زاده از اين بازي كه بگذريم برخي بازيكنان شما مثل مهدي رحمتي گلايه داشتند كه برخي بي‌برنامگي تشكيلات ورزش و عدم كمك به استقلال باعث حذف استقلال و نرسيدن آن به فينال آسيا شد؟

- راست مي‌گويد. شما نگاه كنيد ما با اين بضاعتي كه داشتيم تا رسيدن به همين مرحله تيم‌هايي را كنار زديم كه هزينه جذب دو بازيكن آنها برابر با فوتبال ماست. همين «تاباتا» بود كجا بازي مي‌كرد؟

 

* الريان قطر؟

- بله الريان قطر دو بازيكن به نام «تاباتا» و اون يكي برزيليه كه هزينه جذب اين دو برابر با كل فوتبال ماست. ما مي‌خواهيم بدون پول خرج كردن و هزينه‌هاي كم به بلندترين جاي آسيا برسيم.

 

* منظورتان از ديگر برزيلي الريان «ويلمار» است؟

- بله ويلمار و تاباتا كه الريان روي كاكل آنها مي‌چرخيد.

 

* آيا پيشنهادي براي رفع اين مشكلات داريد؟

- شما بياييد يك پنجم هزينه جذب بازيكناني چون تاباتا را به من بدهيد مي‌بينيد چه كار مي‌كنم. 5 ميليارد بدهيد بازيكني مي‌آورم كه 6 پاس گل بدهد.

 

* اما شما به عنوان نماينده باشگاه استقلال در نشست 2، 3 روز پيش مجلسي‌ها با مسوولان فوتبال و نمايندگان باشگاه‌ها غايب بوديد؟ وقتي در اين نشست‌ها حضور نداريد چطور توقع داريد كه حرف‌هاي‌تان را بشنوند؟

- شما درست مي‌گوييد اما اين نشست روزي بود كه من ميزبان كره‌اي‌ها بودم. نمي‌توانستم مهمانان خود را كه از سئول آمده بودند رها كنم و به مجلس بروم. از اين گذشته با نشست‌هاي يك روزه كه نمي‌شود مشكلات فوتبال را حل كرد.

 

* پس بايد چه كار كنيم؟

- يك نماينده مجلس كه با مشكلات من فوتبالي آشنا نيست، كارشناس اين كار نيست كه بيايد و يك روزه مشكلات ما را حل كند. ما بايد به صورت كارشناسي شده و استفاده از اهالي اين فن كار خود را درست كنيم. بايد به صورت ريشه‌اي درباره همه چيز تحقيق و نقاط ضعف را برطرف كنيم. فقط به اين صورت فوتبال ما رشد مي‌كند.

 

* پس حاضريد به صورت علمي در اين باره مناظره كنيد؟

- همين‌طور است. كارشناس اين كار را بياوريد. بنده روبه‌روي او نشسته و در خود صدا صداوسيما مناظره مي‌كنم. اين فوتبال براي رشد احتياج به منابع دارد. باشگاه‌هايي مثل الهلال، لخويا با بهره‌‌گيري از منابع عظيم مالي و استفاده از كارشناسان در حال رشد بوده و به جايگاه امروز رسيده‌اند.

 

* يعني اگر مشكل منابع مالي حل شود فوتبال رشد مي‌كند؟

- همين‌طور است. شما الان ببينيد. من به عنوان مدير يك باشگاه پرطرفدار بايد حواسم به همه جا باشد. 90 درصد وقت من دنبال درآمدزايي و جور كردن منابع مالي است كه اين درست نيست. من بايد كنار تيم، كادر فني و بازيكنانم باشم. در كنار آنها حواسم به همه جا بوده و با ديگر نقاط ضعف هم آشنا مي‌شوم اما جور كردن پول و مسايل مالي وقت مرا گرفته است. باور كنيد اگر سازمان‌ها و تشكيلات ورزش و فوتبال فكر ما را كرده و در اين مدت كمي دست ما را مي‌گرفتند ما اين بازي را رد مي‌كرديم. متاسفانه اين طور نشد و با بدشانسي همه چيز را از دست داديم.

 

* آقاي فتح الله زاده خبر داريد احتمال دارد مجتبي جباري از قطر برگردد؟

- چطور؟

 

* پس از استفاده اماراتي‌ها از واژه جعلي خليج «ع.ر.ب.ي» فيفا آن را رد كرد و خليج فارس را به رسميت شناخت. كاري كه با اعتراض عرب‌ها و صدور بيانيه‌ از سوي آنها با سركردگي امارات و عربستان همراه شده است؟ در اين باره شنيده مي‌شود اگر قطري‌ها زير اين بيانيه را امضا كرده باشند جباري هم بايد مثل خلعتبري كه از فوتبال امارات برگشت از فوتبال قطر برگشته و به آنجا نرود؟

- من كاري با انتقال جباري ندارم اما عرب‌ها و كشورهاي حوزه خليج فارس بايد بدانند كه خليج هميشه فارس است و تا ابد هم خليج فارس خواهد ماند.

 

* از حضور هواداران‌تان رضايت داشتيد؟

- در اينجا بايد از تمام هواداران استقلال كه در تمام اين مدت حامي ما بودند تشكر كرده و بگويم كه شرمنده شديم كه به فينال نرسيديم. با اين حال همان‌طور كه گفتم همچنان روي قول خود كه گفته‌ام يك جام به آنها خواهم داد هستم و مطمئن باشند كه براي دوره بعدي آسيا با تمام قوا حاضر خواهيم شد. يك خبر هم بدهم كه ما در اين مدت با تمام نقاط ضعف تيم آشنا و به زودي تغييراتي در راه خواهد بود.

 

* چه تغييراتي؟

- تغييراتي براي بازسازي تيم تا با تمام قدرت به خواسته نهايي خود كه همان حضور در فينال آسياست برسيم.

 

* قلعه‌نويي در نشست بعد از بازي استقلال برابر اف‌سي سئول از انتخاب داور عربستاني انتقاد كرد. آيا نمي‌شد باشگاه استقلال با نامه‌نگاري مانع از انتخاب داور عربستاني شود؟

- بله مي‌شد اين كار را كرد اما زماني نام داور اعلام شد كه فرصت اعتراض و نامه‌نگاري نبود. به هرحال ما هم از انتخاب داور عربستاني خوشحال نبوديم و ديديد كه يك پنالتي ما را هم نگرفت.

 

* برداشت‌تان نسبت به استقلال اين فصل چيست؟

- واقعيت اين است كه تيم ما از جهات مختلف در وضعيت ايده‌الي قرار گرفته بود اما عملكرد ساختار دفاعي‌مان در اين فصل كمي ضعيف بوده است. اين مساله كادرفني ما را هم نگران كرده و حتما براي حل آن بايد كاري كنيم. سوال اينجاست كه چرا بهترين خط دفاعي ليگ امسال اين گونه شده است؟ خود قلعه‌نويي به شدت پيگير حل اين مشكل است و تلاش مي‌كند تا اين نقطه ضعف امسال تيم را مثل سال گذشته تبديل به نقطه قوت تيم كند. بنده هم تا جايي كه بتوانم تلاش مي‌كنم تا به او در اين رابطه كمك كنم.

روزنامه گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها