کد خبر: ۱۷۱۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۱۷ مرداد ۱۳۹۰
598:تهران امروز به نقل از راشد الغنوشی، رهبر انقلابیون تونس نوشت:

رمضان چه ماه زيبا و دلنشيني است. در آن انقلابهاي به بار نشسته را مشاهده مي‌كنيم و انقلاب‌هاي ديگري را پس از سال‌ها رخوت در جوامع عربي شاهد هستيم و برگ جديدي از تاريخ كه در آن آرزوهاي بزرگ و زيبا و انتظارات جديدي رقم خورد.

اين رمضان بر همگان مبارك باشد. خصوصاً جوانان انقلابي و نوجواناني كه براي اولين بار اين جوانه را آبياري كردند؛ و دورد و سلام خدا بر همه شهداي انقلاب. از شما مردم انقلابي مي‌خواهم تا روح جمعي خود را حفظ كنند و در همه حال به اصول يگانگي و برادري و ايثار و همكاري و صداقت با برادران انقلابي‌شان پايبند باشند و در سختي‌ها نيز با برادران‌شان همدل و همراه باشند.

رمضان ماه قرآن است. از نظرتاريخي ماه رمضان ماه فتوحات بزرگ اسلام و مجاهدت‌هاي عظيمي است. اما رمضان امسال فرق اساسي با قبل دارد چرا كه تا به حال سابقه نداشته كه امتي بعد ازآنكه جشن پيروزي‌اش را جشن گرفته به سرعت از شر دولت اقتدارگراي فاسد كه ظلم و فسادش بيداد مي‌كرد، آزاد شود.

رمضان امسال با وجود دردهاي مردم بوي خوشي دارد .موفقيت اعجاب انگيز مردم تونس و مصر باعث شد تا در دنيا روح بيداري و استبداد ستيزي به مردم نيرويي تازه بخشيد. استبدادي كه لكه سياهي بود بر پيشاني جهان و امور را از روند طبيعي خود خارج ساخته بود.

اما آيا رمضان با تمام اين خوشبختي‌هايش مي‌تواند روح انقلاب را زنده نگاه دارد و طاغوت را نابود و دولت حق و عدالت و آزادي و كرامت انساني را به بار آورد؟

به اندازه‌اي كه مومنان حلول ماه مبارك رمضان را ماه بركت و رحمت و مغفرت مي‌دانند به همان اندازه از اينكه مردم در اين ماه مبارك به دليل انجام اعمال شرعي خود تا اندازه‌اي از مردم و جامعه فاصله مي‌گيرند و از امور اجتماعي خود غافل مي‌شوند جاي نگراني وجود دارد.

نگراني از آنجاست كه عده‌اي به دليل احساسات ديني مردم تلاش كنند تا مردم را از مسير سرنوشت‌سازي كه در پيش گرفته‌اند منصرف كنند و براي مدتي احساسات مردمي را به بهانه ماه مبارك كاهش دهند. شوري كه باعث شد ديوارهاي استبداد را فرو ريزد در چنگال خود رام كنند تا بتوانند براي انتخابات سرنوشت‌سازي كه در مصر پيش رو داريم برنامه‌ريزي كنند.

اين همان چيزي است كه باعث مي‌شود تا برگزاري انتخابات تونس به تاخير بيفتد و باعث مي‌شود تا چهره‌هاي جديد در عرصه سياست تمام نيروي خود را تنها براي جمع‌آوري امضا در اعتراض به فيلمي كه در ماه مبارك رمضان در يكي از شبكه‌ها بخش شد گذاشتند.

در عين حال گروه‌هاي لائيك تلاش مي‌كنند تا روح مجاهدت را از اسلام پاك كنند و اسلام را از ابعاد سياسي‌اش خالي كنند در حالي كه اسلام دين فرد و جامعه و دنيا و آخرت و جسم و روح با هم است. و نمي‌توان اين دين را از ذات شمول گرايانه‌اش تهي كرد و به حاشيه راند. آنها تلاش مي‌كنند تا اين انقلابها را از بعد ديني‌اش خالي كنند، گويي كه انقلاب ماركس عليه محمد اتفاق افتاده و گويي اين مردمي كه انقلاب كرده‌اند مردمي مسلمان نبوده‌اند كه عليه جلادان تاريخ و خونخواراني كه سال‌ها شانه به شانه نيرو‌هاي لائيك از چپ و راست به خشكاندن ريشه اسلام و برپايي جنگ عليه اسلام اقدام كردند بلند شدند. اسلام بود كه بيشترين ضربه را از اعمال اين جلادان ديد. ابعاد سياسي اجتماعي اسلام بر نيرو‌هاي لائيك پوشيده نيست به همين دليل بود كه در ابتداي حركت براي آنكه نيروهاي مردمي را عليه استبداد بسيج كنند از قران و اسلام مايه گذاشتند اما زماني كه اقدام خود را عملي ديدند و خود را در مرحله پيروزي يافتند سعي در نابودي و از بين بردن اسلام كردند. به همين دليل مي‌توان گفت كه ماه رمضان كه در آن روزه‌داري بر مسلمانان واجب است و شب زنده‌داري و تلاوت آيات قرآن في حد ذاته خود يك انقلاب ديگر است چرا كه روزه دار در روابط اجتماعي‌اش بايد سعي كند كه شهوت را سركوب كند و صداقت را جايگزين تقلب، سخن حق را جايگزين شهادت دروغ، كرامت و مناعت طبع را جايگزين حرص، گشاده دستي را جايگزين بخل، شجاعت را جايگزين ترس و روح همدلي را جايگزين فرد گرايي نمايد.همه اين مكارم آن چيزي است كه قرآن مجيد و سنت نبي(ص) بر آن صحه گذاشته و آن چيزي است كه انقلاب ديگر را در جان‌هاي مردم و در جامعه برپا مي‌كند و باعث مي‌شود تا انقلاب‌هاي اجتماعي پايه‌هايش تقويت شود و در باز‌سازي آن سهمي شگرف داشته باشد و در تلطيف فضاي پيشرفت ياري كند. آيا با تمام اين اوصاف ماه رمضان ماه انقلاب و خير بركت نيست؟

خداوند متعال تاكيد مي‌كند كه روزه‌دار مقصدي دارد كه تنها ايستادگي د ر برابر گرسنگي و تشنگي نيست؛ «‌اي كساني كه ايمان آورده ايد بر شما روزه واجب شد همانطور كه بر اديان قبل از شما واجب شده بود تا شايد كه تقواي الهي پيشه كنيد» و تقواي الهي عظيم‌ترين مقصد اين واجب الهي است. تقوا جامع همه خيرات است و اساسش حضور دائم و فعال خداوند سبحان در زندگي مومن است تا مومن بتواند به اخلاق الهي آراسته شود همان طور كه حضرت پيامبر (ص) به اسما و صفات الهي متخلق بود و همانطور كه احاديث بسياري در جمع بين روزه و مناعت طبع وجود دارد و روز ه دار را از گفتار مزورانه بر حذر مي‌دارد و اين امر همان چيزي است كه در اين مدرسه بزرگ سي روزه بايد در ميان امت انقلابي درس مبارزه بر عليه طاغوت و ستمگران تعليم شود تا روحيه اجتماعي و همدلي براي بازسازي جامعه عربي ايجاد شود. اميد است برادران سكولارمان در اين زمان جديد در ماه رمضان با مشاركت در انقلاب روزه‌داري در انقلاب اجتماعي شركت كنند و از رايحه خوش اين انقلاب بهره مند شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها