کد خبر: ۱۷۰۸۵۹
زمان انتشار: ۰۰:۱۹     ۱۱ مهر ۱۳۹۲
پرویز شیخ‌طادی جایزه بهترین کارگردانی جشنواره «خروس طلائی و صد گل» چین را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جشنواره بین‌المللی فیلم «خروس طلائی و صد گل» که از 3 تا 7 مهر در شهر «ووآن» چین برگزار شد، پرویز شیخ‌طادی با فیلم «روز‌های زندگی» در بخش مسابقه حضور داشت که در نهایت توانست جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کند.

در این جشنواره 28 فیلم از 17 کشور مانند امریکا، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، روسیه، ایران و... شرکت کرده‌ بودند که در نهایت جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم خارجی به دو فیلم از ایران رسید.

فیلم سینمایی «روزهای زندگی» به نویسندگی و کارگردانی پرویز شیخ طادی است که در آن حمید فرخ‌نژاد، هنگامه قاضیانی، آرینه سوکیاسیان، کریم اکبری‌مبارکه، کوروش سلیمانی، حسن سالار وحسین مهری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان «روزهای زندگی» در سال 1367 و در جبهه جنوب و در بیمارستانی صحرایی 50 کیلومتر دورتر از خطوط مقدم می‌گذرد امیرعلی و همسرش به دلیل سال‌ها کار در آنجا به حال و هوای جبهه وابستگی شدیدی پیدا کرده‌اند، اما اعلام خبر آتش‌بس و سپس حمله نیروهای عراقی به بیمارستان این زوج را در آزمایشی دشوار قرار می‌دهد و... .

«روزهای زندگی» با حضور در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در 13 رشته نامزد دریافت جایزه شد و توانست جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را علاوه بر چند جایزه‌ دیگر از آن خود کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها