کد خبر: ۱۷۰۷۶۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۸     ۱۰ مهر ۱۳۹۲
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از آغاز کار بازرسی کارشناسان سازمان ممنوعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی از تاسیسات و انبارهای موجود در سوریه از ۷ اکتبر(۱۵ مهر) و پایان کار جمع‌آوری اطلاعات در اواخر ماه خبر داد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که کارشناسان سازمان ممنوعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی کار بازرسی از انبارهای سلاح‌های شیمیایی موجود در سوریه را از تاریخ 7 اکتبر (15 مهر ماه) آغاز خواهند کرد.

چورکین امروز، چهارشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راشتا تودی» گفت: در حال حاضر توجه اصلی روی اقدامات مشخص در زمینه نابودی ذخایر شیمیایی در سوریه متمرکز است. به همین دلیل کار در این راستا با سرعت در حال پیشرفت است و با خوش بینی باید گفت که کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی که سازمان دهنده و مجری اصلی عملیات نابودی تسلحیات شیمیایی سوریه هستند، از هم اکنون در این کشور بسر می‌برند. آنها کار بازرسی از تاسیسات و انبارهای موجود در سوریه را از تاریخ 7 اکتبر آغاز کرده و تا پایان ماه اکتبر مرحله نخست عملیات که مربوط به جمع آوری اطلاعات دقیق در مورد ذخایر تسلیحات شیمیایی این کشور است، به پایان خواهد رسید.

این دیپلمات بلندپایه با اشاره به اینکه مقامات دمشق وعده داده‌اند که همکاری لازم با کارشناسان بین‌المللی را خواهند داشت، افزود: طرح لازم برای اقدام در زمینه نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه تا پایان ماه اکتبر نیز به پایان خواهد رسید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها