کد خبر: ۱۷۰۷۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۸     ۱۶ مرداد ۱۳۹۰
اعتراف عضو سازمان سیا در روزنامه واشنگتن تایمز:
روزنامه ی واشنگتن تایمز در مقاله ای به قلم یکی از جاسوسان سازمان سیا که نویسنده ی کتاب "زمانی برای خیانت" است، به بررسی توان نظامی میهن عزیزمان در حوزه های گوناگون پرداخته و تلاش نموده تا با شائبه افکنی در خصوص گرایش اتمی این توانمندی ها، به هراس افکنی و رعب آفرینی علیه کشور و مسئولان نظام پردازد. در این مقاله می آید: دولتمردان ایران که تحت نفوذ روحانیت تندرو قرار دارند، در نیمه ی ماه جولای اعلام کردند نصب سانتریفیوژهای با سرعت بالاتر را آغاز نموده و ...
سرویس بین الملل پایگاه 598 - عباس پژوهش/ روزنامه ی واشنگتن تایمز در مقاله ای به قلم یکی از جاسوسان سازمان سیا که نویسنده ی کتاب "زمانی برای خیانت" است، به بررسی توان نظامی میهن عزیزمان در حوزه های گوناگون پرداخته و تلاش نموده تا با شائبه افکنی در خصوص گرایش اتمی این توانمندی ها، به هراس افکنی و رعب آفرینی علیه کشور و مسئولان نظام پردازد.

این پایگاه با رصد و انتقال این مقاله به فضای رسانه ای کشور، بر آن است تا شیوه ی بهره برداری منفی و سوء استفاده ی دشمنان از توانمندی های به حق و پیشرفت های چشمگیر و مقتدرانه ی قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران را بازنمایاند. متن کامل این مقاله به قرار زیر است:

خلیلی: به زودی موشک های ایران به سواحل ایالات متحده خواهند رسید.

نیروی دریایی حکومت ایران کشتی های خود را برای انجام حملاتی در حوزه ی اقیانوس اطلس تجهیز می کند.

درحالی که تلاش های آمریکا بر حل مشکلات داخلی خود و مداخله گری در سه جنگ خارجی متمرکز شده و اوضاع اقتصادی جهان نیز توجه دیگر کشورهای جهان را به خود معطوف کرده، ایران در سه جبهه ی خطرناک در حال پیشروی است: سلاح های اتمی، موشک های مسلح و توانمندی های دریایی.

به رغم چهار بسته تحریم های اعمال شده از سوی سازمان ملل و فشارهای وارده از سوی ایالات متحده و اروپا، نه تنها ایران برنامه ی هسته ای خود را ادامه داده، بلکه توسعه ی آن را نیز در دستور کار قرار داده است.

دولتمردان ایران که تحت نفوذ روحانیت تندرو قرار دارند، در نیمه ی ماه جولای اعلام کردند نصب سانتریفیوژهای با سرعت بالاتر را آغاز نموده و به زودی تولید اورانیومی را که تا سطح 20% غنی شده است در در اعماق کوه های نزدیک قم در تأسیسات ایران که بر اساس برآوردها در حال حاضر اورانیوم کافی با غنای پایین برای ساخت سه بمب هسته ای در اختیار دارد با این شرایط قادر است که هر دو ماه یکبار، اورانیوم با غنای بالا برای ساخت یک بمب هسته ای را فرآوری نماید.

ایران همچنین در حال تکمیل سیستم های ساخت موشک خود است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تازگی رزمایش هایی انجام داده که در آنها، چندین موشک دوربرد بالستیک از آشیانه شلیک گردید.

آنها همچنین با موفقیت تمام دو موشک دوربرد بالستیک با توان حمل کلاهک هسته ای را در اقیانوس هند به آزمایش گذاردند. این موشک های بالستیک سپاه پاسداران که تا 1200 مایل برد دارد تمامی پایگاه های ایالات متحده در سرتاسر خاورمیانه و همچنین خاک اسرائیل را در تیررس دارد.

ایرانیان اکنون موشک هایی از کره شمالی در اختیار دارند که با برد 2000 مایل تمام اروپای شرقی را در می نوردند.

نیروی دریایی ایران نیز با فرمان رهبر ایران، آیت الله علی خامنه ای که بر اهمیت استراتژیک نیروی دریایی درحفاظت از منافع جمهوری اسلامی و مقابله بادشمنان آن تاکید زیادی دارد مشغول بسط و گسترش دامنه ی عملیات های دریایی خویش است.

در ماه اکتبر، برای نخستین بار در سه دهه ی گذشته دو ناو نیروی دریایی ایران در مسیر سوریه از کانال سوئز عبور کردند و در گام بعدی نیروی دریایی ایران حوزه ی مأموریتی خود را با موفقیت تا اقیانوس هند گسترش داده و زیردریایی های ایرانی نیز، مأموریت دو ماهه ی خود را در دریای سرخ به انجام رسانیدند.

اگرچه دریادار حبیب الله سیاری در بیانیه ی هشدار دهنده ی 18 جولای، برنامه های دریایی ایران در استقرار کشتی های جنگی در اقیانوس اطلس را به عنوان بخشی از طرح تردد در آب های بین المللی قلمداد کرد اما دراین باره که این کشتی ها به کدام نقطه ی اقیانوس اطلس اعزام خواهند شد هیچ اطلاعاتی ارایه نکرد.

دو روز بعد، دریادار سید محمد موسوی فاش کرد که نیروی دریایی ایران برای نخستین بار تعدادی از کشتی ها و واحدهای لجستیک خود را به موشک های دوربرد سطح به سطح مجهز نموده است.
وی اظهار داشت: " از مدت ها پیش ناوشکن ها و ناوچه های موشک انداز به این موشک ها مجهز بوده و در رزمایش دریایی اخیر ، موشک های سطح به سطح کشتی های لجستیک با نام جوشن با موفقیت آزمایش و ارزیابی شده اند."

نگران کننده تر از آن، هشدار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. وی اظهار می دارد :"در حال حاضر، ما به دنبال به کارگیری قابلیت های دفاعی خود در آب های آزاد هستیم. و این بدان معنا است که اگر دشمن در صدد طرح یک تهدید علیه جمهوری اسلامی باشد، ایران قادر به انجام عمل متقابل است و این استراتژی در حال حاضر در دستور کار ما قرار دارد."

پیش تر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک های بالستیک دوربرد را با موفقیت آزمایش و پرتاب کرده است، بنابراین بیان این امر که آنها در حال تجهیز و مسلح کردن تعدادی ناو به چنین موشک هایی هستند می بایست برای ایالات متحده نگران کننده باشد.

در واقع هر کشتی نیروی دریایی ایرانی و یا هر کشتی تجاری که توسط ایران ساخته شده باشد به راحتی می تواند اقدام به شلیک موشک هایی نماید که از بیرون خلیج مکزیک بخش عمده ی خاک ایالات متحده را درمی نوردد.

هراس انگیز تر از آن، این حقیقت است که وقتی ایران بمب هسته ای در اختیار داشته باشد، می تواند وعده ی خود برای به زانو درآوردن امریکا با یک حمله ی پیروزمندانه الکترومغناطیسی(EMP) به این کشور را با موفقیت به انجام برساند.

پیتر وینسنت پرای، رئیس سازمان EMPact امریکا که در کمیسیون EMP کنگره خدمت می کند هشدار داد: " به تازگی در این کمیسیون سناریویی کابوس مانند مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است. اساس این سناریو به بررسی گذاردن و ارزیابی تهدیدهایی علیه ایالات متحده است که می تواند ناشی از حملات الکترومغناطیسی، ( EMP ) شلیک شده از عرشه ی ناوهای ایرانی علیه ایالات متحده باشد.

اهمیت این اقدام برای ایران می تواند از این جهت باشد که این امر، نیاز ایران را به ساخت ICBM (موشک بالستیک قاره پیما) جهت حمل کلاهک هسته ای علیه ایالات متحده را مرتفع ساخته و می تواند با اجرای حملات پنهان الکترومغناطیسی، ایالات متحده امریکا را در بهت و حیرت فرو ببرد.

از آنجا که انجام حملات الکترومغناطیسی( EMP ) مستلزم یک انفجار هسته ای در ارتفاعات بالای فضا می باشد، لذا آثار باقی مانده از انفجار بمب برای ارایه و رسیدگی در محاکم قانونی بر جای نمانده و اثر انگشتی برای شناسایی مهاجمین موجود نخواهد بود. بنابراین با فرض اینکه کشور بتواند از حمله ی EMP جان سالم به در برده و خود را بازیابد هیچگاه نخواهیم دانست چه کسی به ما ضربه زده است."

غربیان با این امید که ایرانیان برنامه ی تولید سلاح هسته ای خود را متوقف سازند. سالها تلاش کرده اند با حاکمان تندروی ایران مذاکره کنند، با این حال، نظام جمهوری اسلامی تمام پیشنهادهای تشویقی را رد کرده، و مقامات آن به صراحت اظهار می دارند که غرب نمی تواند برای متوقف کردن برنامه ی هسته ای آنها هیچ کاری انجام دهد.

نویسنده ی این مقاله در پایان با ارایه ی نتیجه گیری تحریک آمیز زیر، اقدامات بین المللی علیه نظام و مسئولان کشور را توصیه کرده و مقاله ی ایران هراسانه ی خود را با این جملات به پایان می برد:
در شرایطی که اقتصاد جهانی در معرض خطر قرار دارد و پدیده تروریسم یک نگرانی همگانی به شمار میرود، ضروری است رهبران جهان ثبات و امنیت جهان را در بالاترین سطح اولویت قرار دهند.

تنها همین یک دلیل کافی است که به حکومت ایران، که حامی تروریسم در سرتاسر جهان است ( از ذکر اسامی بسیاری از مقامات ایران که تحت تعقیب پلیس بین الملل قرار دارند صرف نظر می کنیم ) اجازه ی داشتن سلاح هسته ای داده نشود.

یک ایران مسلح به سلاح های هسته ای ، عواقبی دهشت زا و دیگرگونه را برای جهانیان رقم خواهد زد.

در پی نوشت مقاله ی واشنگتن تایمز چنین آمده است:

رضا خلیلی نام مستعار یک جاسوس سابق سازمان سیا است که به دلایل امنیتی از بردن نام او معذوریم. او نویسنده ی کتاب "زمانی برای خیانت" درباره ی زندگی دوگانه ی خود به عنوان یک عامل سیا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است(سیمون & شاستر، 2010).
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها