کد خبر: ۱۷۰۷۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۲۸     ۱۰ مهر ۱۳۹۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: با توجه به نفوذ رسانه های مجازی و فراگیری مخاطبان آن، تخصیص یارانه ای مشابه یارانه مطبوعات به فعالان این حوزه، ضروری به نظر می رسد.
به گزارش 598، «سید احسان قاضی زاده هاشمی» در مراسم تقدیر از داوران جشنواره رسانه های مجازی خلیج فارس که با حضور دکتر حسن نجفی سولاری؛ مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برگزار شد، تاکید کرد: امروزه شمار زیادی از جویندگان اطلاعات برای دسترسی به اخبار گوناگون، وارد فضای مجازی می شوند که آمار استفاده کنندگان این حوزه نسبت به رسانه های مکتوب، قابل مقایسه نیست.

وی تسهیل در وصول و انتشار سریع اطلاعات با هزینه اندک را از شاخصه های مهم رسانه های مجازی بر شمرد و افزود: این عوامل باعث شده که فضای مجازی به شکل فزاینده ای جای خود را در بین مردم ایجاد و به عنوان یک رقیب جدی برای رسانه های سنتی تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: با وجود این مهم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سیاست گذاری جشنواره های خود را با اولویت دادن به فضای مجازی تنظیم کرده و تاکون جشنواره‌ های آیات، خلیج فارس و امام رضا (ع) را با محوریت خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اینترنتی، وبلاگ سرویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی در گستره ملی برگزار کرده است.

وی گفت: هیات علمی و داوران این جشنواره ها نیز با حضور اساتید برجسته و اعضای هیات علمی دانشگاه های معتبر کشور از جمله دکتر سعید رضا عاملی، دکتر حسن بشیر، دکتر امید علی مسعودی ، دکتر داود نعمتی و بیژن نوباوه وطن تشکیل شده است.

قاضی زاده اظهار داشت: از سال گذشته و پس از اینکه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به عنوان یکی از اعضای اصلی شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی خلیج فارس انتخاب شد، ما برنامه‌ریزی‌هایمان را برای برگزاری جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس با قوت آغاز کردیم و بیش از 4500 اثر نیز به دبیرخانه ارسال شد.
گفتنی است، در ادامه مراسم یادشده از هیات داوران جشنواره رسانه های مجازی خلیج فارس تقدیر شد و احکام هیات داوران و اعضای شورای عالی سیاستگذاری و برنامه ریزی جشنواره های فرهنگی، رسانه ای و قرآنی استان تهران توسط مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و معاون فرهنگی مطبوعاتی و اطلاع رسانی این اداره کل با هدف برگزاری هر چه بهتر جشنواره رسانه های برخط امام رضا(ع) به ایشان اهداء شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها