کد خبر: ۱۷۰۵۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۱۰ مهر ۱۳۹۲

598 به نقل از رجانیوز: اولین نشست مشترک میان نمایندگان مجلس با دولتمردان شب گذشته به میزبانی پاستور تشکیل شد، جلسه‌ای که سفر اخیر رییس جمهور به نیویورک محور اصلی آن بود.

به گزارش رجانیوز، در این جلسه که حدود 200 نماینده مجلس در آن حضور داشتند، رييس‌جمهور در خصوص مسايل گوناگون کشور از جمله طرح‌ها و برنامه‌هاي اقتصادي دولت براي تأمين کالاهاي اساسي و رفع مشکلات معيشتي مردم، هدفمندي يارانه ها، ديپلماسي عمومي و بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران در تعامل با ديگر کشورها و گزارشي از سفر هيأت عالي‌رتبه جمهوري اسلامي ايران به مقر سازمان ملل متحد و قرقيزستان سخنراني کرد.

روحاني در اين نشست با تاکيد بر ضرورت همفکري و تعامل ميان دولت و مجلس براي پيشبرد اهداف و آرمانهاي کشور،‌گفت: ارتباط بيشتر ميان دولت و مجلس کمک مي‌کند تا ما با نظر و تحليل واحدي نسبت به واقعيت‌هاي کشور و جهان نگاه کرده و براي حل مشکلات مردم قدم برداريم.

علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست ضمن تقدير و تشکر از مواضع دکتر روحاني در سفر به نيويورک تاکيد کرد: رييس جمهور با سخنان خود در نيويورک خيلي خوب از منافع ملي ايران دفاع و صيانت کردند.

اصلاح بودجه 92، تعامل دولت و مجلس براي تنظيم لايحه بودجه 93، موضوع انرژي هسته اي، محکوم کردن حرکت هاي افراطي و تکفيري ها در عرصه بين المللي و همچنين محکوم کردن تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران از ديگر صحبت هاي مطرح شده از سوي رييس مجلس در اين نشست بود.

نظر حدادعادل درباره این نشست

رئیس فراکسیون اصولگریان مجلس با اشاره به جلسه امشب دولت و مجلس گفت: اولین دیدار رسمی مسئولین ۲ قوه در فضای صمیمی و محترمانه برگزار شد و تعامل میان آنها به رفع مشکلات مردم می‌انجامد.

غلامعلی حداد عادل در گفت و گو با فارس اظهار داشت: ارزیابی خوبی از جلسه دارم و امیدوارم تعامل مناسب میان دولت و مجلس ادامه یابد و به رفع مشکلات مردم مبدل شود.

روحانی گفت مسائل را با رهبر انقلاب هماهنگ کرده و می‌کنم

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره سخنان رییس جمهور در این نشست گفت و گفت: رئیس جمهور در سخنرانی خود از مشکلات پیش روی دولت برای تامین نقدینگی پرداخت یارانه ها خبر داد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفتگو با «نسیم» همچنین بیان داشت: آقای روحانی در این نشست عنوان کرد که اوباما به‌ جد متقاضی مذاکره بود اما تشخیص دادم این نشست برگزار نشود؛ از اوباما خواستم برای رفع تحریم‌ها سرعت عمل نشان دهند؛ من همه مسائل را با رهبر معظم انقلاب هماهنگ کرده و می‌کنم.

گزارش روحانی از سفر به قرقیزستان و آمریکا در نشست مشترک مجلس و دولت

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از ارائه گزارش رئیس‌جمهور از سفر به قرقیزستان و آمریکا در نشست مشترک دولت و مجلس خبر داد.

 سید احمدرضا دستغیب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در این نشست مشترک حسن روحانی رئیس‌جمهور گزارشی از سفر اخیر خود به قرقیزستان برای شرکت در اجلاس شانگهای و نیز سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه داد.

وی افزود: همچنین رئیس‌جمهور در این نشست مشترک مطالبی را درباره مسائل جاری کشور و تعامل مجلس و دولت مطرح کرد.

روحانی در این نشست مشترک تأکید کرد که «مواضع ما استوار است، سر مواضعمان ایستاده‌ایم اما اهدافی داریم که باید آنها را دنبال کنیم»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها