کد خبر: ۱۷۰۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۱۶ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل ازبولتن نیوز : با نزديك شدن به انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي بار ديگر فضاي سياسي كشور ميدان رقابت ميان احزاب و گروه‌هاي مختلف را شكل داده است. اصولگرايان در يك سوي ميدان رقابت در حال آرايش سياسي با مدل 8+7 هستند و در طرف ديگر ميدان، اصلاح‌طلبان هستند كه به نظر مي‌رسد هنوز به يك استراتژي واحد براي حضور در انتخابات دست نيافته‌اند و عمده تمركز خود را روي برنامه‌هاي رقيب دوخته‌اند تا شايد از اين برداشت‌ها سرانجام به يك رهيافت دست يابند.

                                     
شرط‌گذاري اصلاحات‌ تلاشي براي خودنمايي

شرط‌گذاري براي نظام توسط جبهه اصلاحات در شرايط فعلي يكي از شيوه‌هايي است كه اصلاح‌طلبان قصد دارند از آن طريق خود را در جامعه مطرح كنند. آنان با اين روش مي‌كوشند تا حضورشان در انتخابات را مشروط نشان دهند. در حالي كه قطعاً در انتخابات شركت خواهند كرد زيرا در محافل خصوصي عدم‌حضور خود را به منزله "نابودي كامل اصلاحات " دانسته‌اند و حتي از هم اكنون سردمداران اين جبهه از اين بابت ابراز نگراني كرده‌اند كه در انتخابات آينده فضاي رقابتي به جاي آنكه ميان چپ و راست و اصلاحات و اصولگرا نمايان شود، به رقابت ميان اصولگرا و اصولگرا كشيده شود. شرط‌گذاري اصلاحات فقط مي‌تواند در قالب تلاشي كاذب در راستاي منت‌گذاري بر نظام تلقي شود و تكاپويي پر از تزوير و دروغ براي خودنمايي و ارتقاي سطح توجهات به سمت خود در عين حال كه هنوز به هيچ برنامه واحدي دست نيافته‌اند و با اختلافات دروني دست و پنجه نرم مي‌كنند.
اصلاح‌طلبان در عين بي‌برنامگي اهدافي را دنبال مي‌كنند كه از مهم‌ترين آنها اختلاف‌اندازي ميان اصولگرايان است. از كاه، كوهي مي‌سازند و حتي پيوست‌هاي اصولگرايان را روي خط گسست‌ها ترسيم مي‌كنند تا از اين طريق بذر نااميدي را در دل حاميان اصولگرايي بيفشانند و آنان را براي ورود در جبهه اصلاحات ترغيب كنند. تحقق ورود نفرات مردمي اصولگرا در جمع اصلاح‌طلبان البته پيش‌نيازهاي مهمي را در‌بر‌مي‌گيرد، يكي از آن موارد يافتن مهره‌هاي سفيدي است كه ضمن وفاداري به اصلاحات اما با عدم سوء‌سابقه و داشتن پرونده‌اي نسبتاً پاك، قابليت تجميع اصولگرا و اصلاح‌طلب در كنار يكديگر را داشته باشند.

ذره‌بين اصلاحات، روي حركات اصولگرايان

توصيف بيشتر صحنه‌هاي سياسي كشور در آستانه انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي بيشتر اين اطمينان را حاصل مي‌كند كه اصلاح‌طلبان براي ورود خود به انتخابات هنوز برنامه واحدي ندارند و مسيري كه فعلاً دنبال مي‌كنند نيز بر اساس برنامه‌هاي اصولگرايان ماسه‌ريزي و گود‌برداري مي‌شود. اين نشانه‌ها همگي نشانگر آن است كه در شرايط فعلي تمام حركات و سكنات اصولگرايان زير ذره‌بين اصلاح‌طلبان است، پس بايد مراقب بود تا حركتي انجام نشود كه عقربه‌هاي پيروزي روي ساعت اصلاح‌طلبان بچرخد. 

                       
وحدت اصولگرايان ضامن يك پيروزي و يك شكست
تمامي برنامه‌هاي اصولگرايان اگر در شرايط فعلي بر پايه اصل وحدت و تأكيدات مقام معظم رهبري باشد، نه تنها حضور حداكثري را در انتخابات‌هاي آينده شاهد خواهيم بود، بلكه پيروزي بار ديگر نصيب اصولگرايان مي‌شود. اصولگرايان با تكيه بر ديوار وحدت و شكستن انگيزه‌هاي سهم‌خواهي، علاوه بر آنكه رصدخانه‌هاي اصلاح‌طلبان را دچار اختلال و كوررنگي مي‌كنند، آرمان‌هاي انقلاب را نيز زنده نگه خواهند داشت؛ آرمان‌هايي كه در ايام قدرت اصلاح‌طلبان به حاشيه رانده شد و برآيند آن سياست‌هاي غلط، فتنه 88 بود كه عده‌اي به دنبال قدرت حاضر به نابودي نظام جمهوري اسلامي شده بودند.
حضور افراد اصلح در خانه ملت شرط تصويب قوانيني است كه بتواند در آينده نقشه‌هاي مشكوك در ائتلاف فتنه‌گران، جريان انحرافي و اپوزيسيون خارج از كشور را نقش بر آب كند. وحدت اصولگرايان ضامن يك پيروزي و يك شكست در آينده است؛ پيروزي اصولگرايان در ورود به خانه ملت و شكست فتنه‌هاي بزرگ‌تري كه از هم اكنون طراحي آن در ائتلاف مزبور آغاز شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها