به گزارش598 به نقل از زد دی نت، حدو 18 درصد از شرکتهای تجاری از تبعات منفی سرمایهگذاری در شبکههای اجتماعی و از جمله فیسبوک سخن میگویند. در همین حال 38 درصد هم میگویند این مساله به نفع آنها بوده است. اما نکته مهم این است که 44 درصد این شرکت هیچ سازوکاری برای اندازه گیری دقیق اثرات فعالیت خود در شبکه های اجتماعی طراحی نکرده اند و لذا نمی توانند اثرات مثبت یا منفی آن را درک کنند.
جدیدترین بررسی موسسه مشاوره ای Tata Consultancy Services (TCS) نشان می دهد که تاثیر مثبت سرمایهگذاری شرکتهای تجاری در شبکههای اجتماعی در منطقه آسیا – اقیانوسیه و آمریکای لاتین بیشتر از اروپا و آمریکای شمالی است. این بررسی با نظرسنجی از 665 شرکت فعال در 11 حوزه مختلف در چهار قاره جهان با درآمد متوسط 15.6 میلیارد دلار انجام شده است.
برای انجام این بررسی عملکرد شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، Pinterest، LinkedIn و ... بررسی شده است. هر یک از شرکت های یاد شده سال گذشته میلادی به طور متوسط تقریبا 19 میلیون دلار در شبکههای اجتماعی هزینه کردهاند. انتظار میرود علیرغم ناکارآمد بودن این روش، رقم مذکور در سال 2015 تا 24 میلیون دلار هم افزایش یابد.
شرکت های عرضه کننده خدمات و محصولات رسانهای، خرده فروشی، فناوریهای پیشرفته، خدمات مسافرتی و مخابراتی از جمله شرکتهایی هستند که عملکرد موفق تری در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی داشته اند. 51 درصد این شرکتها از سازماندهی مجدد برای فعالیت در شبکههای اجتماعی خبر دادهاند و تنها 42 درصد ساختار و سازماندهی فعلی را برای این کار مناسب دانستهاند.