کد خبر: ۱۷۰۴۱۸
زمان انتشار: ۰۴:۱۰     ۱۰ مهر ۱۳۹۲
 رایان کروکر، یکی از باتجربه‌ترین مقامات آمریکایی نسل خود در دیپلماسی خاورمیانه است، وي مدت‌ها سفیر آمریکا در لبنان، کویت، سوریه و پاکستان بود و در سال‌های 2007، تا 2009 به عنوان نماینده ویژه آمریکا در عراق معرفی شد. کروکر در سال‌های 2011 و 2012، سفیر ویژه آمریکا در افغانستان بود. او در جریان دو سمت آخر خود روند همکاری آمریکا با ایران را تسهیل می کرد. هفته 'گذشته بنا به دعوت هیات ایرانی حاضر در نیویورک، کروکر به طور خصوصی با مقامات عالی ایران ملاقات کرد. رادیو آزاد اروپا با کروکر پس از ملاقات با مقامات ایرانی گفتگو كرده است.

به گزارش شبكه ايران، كروكر رفتار رئیس‌جمهور ایران را خوشایند خواند و اظهار داشت: اما نشانه‌ای از متعهد شدن ایران به اقدامی در آن وجود نداشت، اکنون باید وارد عمل شویم و از روحانی بخواهیم اقدامات لازم برای تعدیل نگرانی‌های بین‌المللی بر سر برنامه‌های هسته‌ای ایران را انجام دهد و مذاکرات سختی پیش رو خواهد بود.

وي استنباط خود را از اظهارات مقامات ایرانی این‌طور بيان كرد: آن‌ها به دنبال نتیجه‌ای هستند که در آن نگرانی‌های جامعه بین‌المللی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی تعدیل شود و در مقابل حق پیشرفت هسته‌ای صلح‌آمیز با سطحی از غنی‌سازی که مورد تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد، برای تهران حفظ شود.

سفير سابق آمريكا در افغانستان در پاسخ به اينكه عادی‌سازی روابط ایران و آمریکا چه تاثیری بر منطقه خواهد داشت، تصريح كرد: من در عراق و افغانستان سفیر بوده‌ام و می‌توانم بگویم که این تحول مورد استقبال آن‌ها قرار خواهد گرفت، گاهی عراقی‌ها احساس می‌کنند بین ایران و آمریکا گیر افتاده‌اند. آن‌ها تاریخ خود و مشکلات خود را با ایران دارند و من شنیده‌ام ازسرگیری روابط ایران و آمریکا، زندگی را در عراق و افغانستان آسان‌تر می‌کند البته کشورهایی نیز در منطقه نگران از سرگیری روابط ایران و آمریکا هستند و ما باید به آن‌ها اطمینان دهیم که بهبود روابط تهران – واشینگتن به نفع ثبات منطقه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها