کد خبر: ۱۷۰۳۸۳
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۰۹ مهر ۱۳۹۲
رئيس اتحاديه فوتبال گفت: نشست مسئولان فوتبال با نمايندگان مجلس در رابطه با بحث فساد خوب است اما به شرطي که پيگيري شود.
عزيز محمدي در خصوص جلسه جمعي از اعضاي فدراسيون با نمايندگان مجلس در بحث فساد در فوتبال اظهار داشت: اين جلسات خوب است اما به شرط اين که پيگيري شود. با اين حال پيگيري اين موضوع کار نمايندگان مجلس نيست. آنها گزارش‌هاي لازم را تهيه مي‌کنند و دستگاه هاي امنيتي در نهايت وارد اين موضوع خواهند شد.

به گزارش مهر، وي در خصوص اين که آيا جلسات مسئولان فوتبال با مجلس ادامه خواهد داشت يا خير گفت: بعد از جلسه روز دوشنبه ما قرار شد خود نمايندگان هم جلساتي داشته باشند تا کارگروهي تشکيل دهند و ريزتر اين مسئله را بررسي کنند. اگر نياز باشد ما هم در خدمتشان خواهيم بود.

رئيس اتحاديه فوتبال در پاسخ به اين سوال که آيا برگزاري اين جلسات مي تواند گره فساد در فوتبال را باز کند يا برگزاري اين جلسات صوري است گفت: وقتي من در سازمان ليگ بودم با اين مسائل به شدت برخورد کرديم و دستگاه هاي امنيتي هم تعدادي از دلالان و مربيان فاسد را دستگير کردند. بعد از آن جريان تا يکي دو سال کسي جرات نمي کرد وارد دلالي شود ولي متاسفانه يک سري واسطه شدند و آنها را آزاد کردند. همين باعث شد که فساد بدتر از قبل هم شود.

محمدي ادامه داد: الان هم بعد از چند سال اين بحث مطرح شده است اگر عزمي براي برخورد نباشد فساد در فوتبال بدتر از اين هم خواهد شد.

وي در خصوص اين که آيا واسطه ها از داخل فدراسيون سفارش دلالان را مي کنند يا خير گفت: من اين را نمي دانم ولي به هر حال بايد با آنها برخورد شود. مگر عليپور (دبير هيئت رسيدگي به تخلفات فوتبال) نمي گويد 100 پرونده در زمينه فساد و دلالي در فوتبال دارد؟ در وزارت هم کميته اي براي رسيدگي به اين مسائل تشکيل شده است. اگر اينها را بگيرند و برخورد کنند خيلي از مسائل حل مي شود. 100 پرونده اي که زير دست عليپور است مستند بوده و کاملا هم آماده است.

محمدي در ادامه صحبت هايش به ضرورت تشکيل کميته اخلاق در فدراسيون فوتبال اشاره کرد و يادآور شد: کميته اخلاق در اساسنامه فيفا وجود دارد. بهتر است اين کميته در فدراسيون فوتبال ايران هم تشکيل شود. در اين کميته افرادي حضور خواهند داشت که در فدراسيون شاغل هستند و در بيرون فدراسيون هم سمتي ندارند. اگر کميته اخلاق تشکيل شود دفتر تحقيق و تفحص راحت تر مي تواند با فساد در فوتبال برخورد کند چون حکم در خود اين کميته صادر مي شود و ديگر نيازي نيست کميته انضباطي راي نهايي را بدهد.

"چند روز پيش اتحاديه فوتبال با رياست عزيز الله محمدي بيانيه اي را در رابطه با ضرورت تشکيل کميته اخلاق منتشر کرد که به نظر مي رسيد اين بيانيه به نوعي تاکيد بر کنارگذاشته شدن عليرضا عليپور دبير هيئت رسيدگي به تخلفات فوتبال بود."

محمدي در اين خصوص گفت: به هيچ عنوان ما چنين قصدي نداشتيم. کارهايي هم که تاکنون براي مبارزه با فساد در فوتبال انجام شده زحمات عليپور بوده که اگر آنها را پيگيري نمي کرد قطعا وضعيت فوتبال بدتر از اين مي شد. هدف ما پيش از بيانيه اين بود که کميته اخلاق زودتر تشکيل شود چون حکم را خود همين کميته مي دهد و در کارش و صدور راي استقلال دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها