کد خبر: ۱۷۰۳۱۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۶     ۰۹ مهر ۱۳۹۲
در شرایطی که افزایش بی‌ثباتی سیاسی در ایتالیا بر بازارهای مالی این کشور تاثیر گذاشته، سیلویو برلوسکنی که خود یکی از عامل‌های این بی‌ثباتی بوده تلاش کرد تا اختلافات در میان حامیان خود را به منظور سرنگونی دولت انریکو لتا بر طرف کند.
 به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا در اظهاراتی طی نشستی در شهر رم با حضور قانونگذاران حزب مردم آزادی‌خواه گفت: ما باید متحد بمانیم. ما باید اختلافات خود را در داخل خودمان مطرح و حل کنیم.

این سخنان پس از آن از سوی برلوسکنی 77 ساله ایراد شد که روز شنبه چند تن از هم‌پیمانانش تلاش کردند تا با طرح او به منظور بیرون کشیدن پنج تن از وزرای متعلق به این حزب از کابینه دولت همراه نشوند.

برلوسکنی همچنین نسبت به کسانی که بعد از این "خائن" خواهند بود هشدار داد و گفت که وی هرگز از یک دولت کوچک متعلق به آدم‌های موقت و فراری‌ها حمایت نخواهند کرد.

برلوسکنی با عقب‌نشینی از درخواست اولیه خود به منظور پایان سریع دولت گفت که باید چند روز دیگر به کابینه فرصت داد تا به لغو مالیات بر دارایی و همچنین افزایش مالیات بر فروش پرداخته و پیش از آنکه تقاضای انتخابات زودهنگام شود بودجه سال آینده را تصویب کند.

در این میان با توجه به اینکه ایتالیا آماده رویارویی روز چهارشنبه میان برلوسکنی و انریکو لتا، نخست‌وزیر ایتالیا در پارلمان می‌شود، بازارهای سهام ایتالیا با سقوط مواجه شدند.

برلوسکنی پس از چند هفته تنش گفت که تمایل دارد حزبش از ائتلاف شکننده با چپ‌ها خارج شود. اما وزرای استعفاکننده از کابینه با وجود تبعیت از خط مشی حزب خود از طریق استعفای رسمی با برلوسکنی اختلاف پیدا کرده‌اند.

روزنامه "لا استانپا" ایتالیا در سرمقاله‌ خود نوشت: تا چه زمان قرار است تبعیت کورکورانه و مطلق از برلوسکنی طول بکشد؟ برلوسکنی هرگز طی دوران فعالیت سیاسی خود این میزان با جهان متعلق به خود اختلاف نداشته است.

انریکو لتا به عنوان یک سیاستمداران چپ میانه‌رو که سال جاری میلادی به قدرت رسید تلاش داشته تا اقتصاد ایتالیا را ارتقا دهد.

وی برلوسکنی را متهم به "اقدام غیرمسئولانه و دیوانه‌وار" کرده است.

انریکو لتا که 47 سال دارد علیه برگزاری انتخابات در ایتالیا آن هم در دوران حساس فعلی که اقتصاد در حال بازیابی است هشدار داد.

وی امیدوار است که اعضای حزب برلوسکنی علیه رهبر ضعیف شده خود از طریق ماندن در دولت دست به شورش بزنند و در رای اعتماد روز چهارشنبه در پارلمان به حمایت از دولت رای دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها