کد خبر: ۱۷۰۲۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۰۹ مهر ۱۳۹۲
زمزمه‌های فارس/
انهدام یک باند قاچاق،دفاع فرزند سروش از فرقه ضاله بهائیت، استاندار غایب، راه‌اندازی حزب بشارت و اعتدال و ... برخی شنیده‌های این هفته خبرنگاران فارس است.

به گزارش 598، خبرنگاران خبرگزاری فارس، در حوزه‌های خبری خود برخی اخبار و زمزمه‌های خبری را می‌شنوند یا دریافت می‌کنند که بعضاً جزئیات دقیقی از آنها مشهود نیست و یا روایی آنها به درجه‌ای نرسیده ‌است که به عنوان خبر مستقل منتشر شوند. در عین حال، بخش عمده‌ای از این شنیده‌ها پس از چندی، با دریافت جزئیات و مستندات بیشتر، به عنوان خبر مستقل بر روی خروجی قرار می‌گیرند.

به منظور آگاهی مخاطبان از این شنیده های خبری، خبرگزاری فارس در نظر دارد هر هفته برخی از این اخبار را در قالب بسته‌ای با عنوان «زمزمه‌های فارس» ارائه ‌کند که این بسته، امروز فراروی شماست.

 

*یک باند بزرگ قاچاق دریکی از بنادر جنوبی کشور توسط نیروهای امنیتی شناسایی و توقیف شده است، گفتنی است ازاین باند اقلام ممنوعه‌ای معادل یکصد میلیارد ریال شامل پاسور،داروهای  بدن سازی و جنسی، گاز اشک آور،شوکر، ریسیور و ... کشف و ضبط شده است.

*اخیراً سروش دباغ فرزند عبدالکریم سروش در مقاله‌ای ضمن واژه سازی برای  ملحدین،  به دفاع از فرقه ضاله بهاییت پرداخته و این فرقه ضاله را در  زمره اقلیت‌های دینی تعریف کرده است این درحالیست که پدر وی اخیراً مطلبی درباره پیامبر و قرآن با عنوان «خواب احمد، خواب جمله انبیاست» منتشر کرده است.

*گفته می‌شود در پی تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران  عمده منابع خارج شده از کشور بازگشته است اما هنوز حدود 60 میلیارد تومان باقی مانده است.

* اصلاح‌طلبان 5 کمیته تشکیل داده‌اند تا برنامه‌های خود برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را هماهنگ کنند. آنها در استان‌ها فعال شده و در حال شناسایی افراد مستعد  برای فعالیت های حزبی و رقابت های انتخاباتی هستند.

*شنیده شده خاتمی در جلسه با اصلاح‌طلبانی که انتقاداتی به دولت روحانی دارند گفته است ما باید برای انتصاب نیروهای اصلاحات در لایه‌های دوم دولت و حلقه مشاوران و کارشناسان تلاش کنیم.

*درحالی که قرار بود مانند سال گذشته سینماگران مخالف سیاست‌های دولت آمریکا امسال نیز در جشنواره افق نو در ایران شرکت کنند با مخالفت وزارت امور خارجه لغو شد.

* اخیراً یکی از مدارس کشور بخشی از فضای مجموعه خود را در اختیار  یک گروه شیطان پرستی قرار داده بود که پس از بررسی دستگاه‌های مسوول، متخلفین دستگیر شدند.

*شنیده شده برخی از فعالان حزب منحل شده مشارکت در تلاش برای تنظیم طوماری خطاب به روحانی برای شکست حصر کروبی و میرحسین هستند.

*شنیده شده  در پی اظهارات رئیس جمهور در جمع فرماندهان سپاه برخی از سران اصلاحات از روحانی به دلیل بیان دیدگاه‌هایش انتقاد کردند.

*گفته می‌شود یکی از استانداران دولت یازدهم پس از انتصاب به سمت استانداری طی زمان تقریبی 20 روز دو سفر به عراق و چین داشته است.

*شنیده شده «جان کری» در زمانی که  ریاست کمیسیون خارجی سنا را عهده دار بود با ارسال نامه‌ای به یکی از نمایندگان مجلس، برای سفر به ایران اظهار تمایل کرده بود.

*شنیده شده است اخیراً شهردار تهران در جلسه‌ای با یکی از سران اصلاح‌طلب تاکید کرده است که اعضای این جریان باید کارشکنی‌های سیاسی خود را کنار بگذارند و به جای حاشیه سازی و چوب لای چرخ شهرداری گذاشتن زمینه خدمت به مردم را فراهم کنند. در غیر این صورت موارد کارشکنی را با مردم در میان می‌گذارم.

*گفته می‌شود انتصاب معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور، موجب اختلاف در میان برخی نزدیکان رئیس جمهور شده است گفته می‌شود در حالی علیرضا معزی  با حکم نهاوندیان به این سمت منصوب شد که عده‌ای به دنبال پورعزیزی برای تصدی این مسئولیت بودند.

*شنیده می‌شود برخی از نزدیکان رئیس جمهور درصد راه اندازی احزابی با عناوین (بشارت) و (اعتدال) کنند.

*گفته می‌شود طیفی از کارگزاران که با پیروزی روحانی مجدداً احیا شدند درحال برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 با محوریت محمدجواد ظریف وزیر فعلی امور خارجه هستند؛‌ گفتنی است سپردن پرونده هسته‌ای به وی شروعی برای تحقق این مطلب است.

*همزمان با سفر اخیر رئیس مجلس به ترکمنستان، یکی از وزرای دولت نیز همان روز با هواپیمای اختصاصی به این کشور سفر کرده بود. این درحالیست که وی نیز می‌توانست با هواپیمای رئیس مجلس به این سفر برود.

* یک تیم رسانه‌ای با تشکیل جلسه‌ای در یکی از هتل‌های تهران درخصوص سفر رئیس جمهور به آمریکا مقرر کردند که به صورت ویژه و هماهنگ این سفر را در رسانه‌های خود پررنگ کرده و با گزارشات و مطالب خود ادعا کنند که اکثر مردم ایران خواستار برقراری رابطه فوری با آمریکا هستند و اگر با آمریکا رابطه برقرار شود تمام مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد. 

* اخیراً دویچه آلمان ضمن ترویج فحشا و فساد، با طرح این ادعا از قول زنان ایرانی که آنان از رنگ مشکی در لباس‌هایشان خوششان نمی‌آید، به دنبال استخدام طراحان لباس برای زنان ایرانی رفته و ضمن توهین به  چادر به عنوان حجاب برتر، خواستار حذف آن از جامعه ایرانی ‌شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها