کد خبر: ۱۷۰۲۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۰۹ مهر ۱۳۹۲
تجربه تاریخی ایران می گوید موضع واقعی امریکایی ها همان چیزی است که اسراییلی ها می گویند. اگر واقعا تغییری در این زمینه رخ داده باشد، مقام های ایران مایلند آن را در نوع واکنش اوباما و تیم امنیت ملی وی به سخنان آتی نتانیاهو ببینند.فقط زمانی که ایران ببیند امریکایی ها واقعا مقابل اسراییل ایستاده اند، تلاش امریکایی ها برای تزریق فضای مثبت به روابط با ایران جدی گرفته خواهد شد.
حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک  از دید مقام ها در تهران مهم ترین و نخستین آزمونی  محسوب می شود که دولت امریکا در دوران جدید دیپلماسی با ایران با آن مواجه است.از همین رو  دیپلمات های ایران در وزارت خارجه و نهادهای دیگر مامور شده بودند تا نوع تعامل مقام های امریکایی با صهیونیست ها را به عنوان شاخصی از صداقت امریکا در تعامل با ایران رصد کرده و به مقام های عالی نظام گزارش کنند. گزارشی که اکنون تقریبا می توان محتوای آن را حدس زد. دیشب اوباما بازهم مطابق میل اسرائیل سخن گفت و تهدید نظامی را تکرار کرد.

دیشب  «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در کاخ سفید با هم دیدار کردند.دو طرف بعد از این دیدار که گفته می‌شود مسئله ایران اصلی‌ترین بحث مطرح‌شده در آن بوده، در کنفرانس خبری مشترک حاضر شدند.

«باراک اوباما» در این نشست خبری بار دیگر تاکید کرد که بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مصمم است. وی افزود: با چشمانی باز وارد مذاکره شده‌ایم. هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه نظامی را از روی میز برنداشته‌ایم.

وی افزود: ایران به خاطر تحریم‌ها آماده مذاکره شد و ما هم می‌خواهیم با حسن نیت، اراده آن‌ها را بیازماییم.

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که در موضوع ایران، با مقامات اسرائیلی رایزنی مداوم خواهد کرد. وی افزود تا زمانی که طرف ایرانی گام عملی‌ای برندارد، آمریکا نیز اقدامی صورت نخواهد داد.

در ادامه نتانیاهو از اوباما به دلیل سخنرانی‌اش در سازمان ملل و اعلام اینکه «اظهارات ایران باید با اعمال این کشور منطبق باشد»، قدردانی کرد و گفت: ما در عبری مثلی داریم که می‌گوید اصل موضوع مهم است، و آن این است که ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا نکند.

وی با بیان اینکه «ایران همچنان مصمم به نابودی اسرائیل است»، افزود: برای آنکه دیپلماسی به موفقیت برسد، فشار و تحریم‌ها باید تقویت شود.

ایران چه خواهد کرد؟

 «ایران هسته ای» پیشتر گزارش داده بود که در ایران نسبت به توان مقاومت اوباما در مقابل صهیونیست ها و اینکه آیا وی واقعا درباره مسئله هسته ای ایران با اسراییل اختلاف دارد یا اینکه اختلاف های دو طرف فقط بازی رسانه ای است و پس پرده به اتفاق نظر رسیده اند؛ بدبینی بسیار زیادی وجود دارد.

یک منبع دیپلماتیک در این باره گفته بود : «واقعیت این است که تا امروز چهره حقیقی امریکا همان چیزی بوده که اسراییل از خود نشان می داده است. تجربه تاریخی ایران می گوید موضع واقعی امریکایی ها همان چیزی است که اسراییلی ها می گویند. اگر واقعا تغییری در این زمینه رخ داده باشد، مقام های ایران مایلند آن را در نوع واکنش اوباما و تیم امنیت ملی وی به سخنان آتی نتانیاهو ببینند».

وی ادامه داد: «فقط زمانی که ایران ببیند امریکایی ها واقعا مقابل اسراییل ایستاده اند، تلاش امریکایی ها برای تزریق فضای مثبت به روابط با ایران جدی گرفته خواهد شد».این منبع در پایان تاکید کرد که رییس جمهور روحانی هم دقیقا همین عقیده را دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها