کد خبر: ۱۶۹۹۶۸
زمان انتشار: ۱۹:۲۱     ۰۸ مهر ۱۳۹۲
مدیر امور فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی می گوید که در صورت انجام تغییرات مدنظرش به همکاری با فدراسیون کشتی ادامه خواهد داد.

علی اشکانی در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: پس از رقابت‌های جهانی مجارستان منتظر تشکیل جلسه شورای فنی و صحبت با مدیریت هستم. من تغییراتی را در نظر دارم که براساس آن جابه‌جایی‌هایی در هر سه رده بزرگسالان، جوانان و نوجوانان صورت خواهد گرفت که اگر با این تغییرات موافقت شود به کار خود ادامه می‌دهم و در غیر این صورت با آرزوی موفقیت برای دوستان، خداحافظی خواهم کرد.

وی همچنین درباره نتایج کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی مجارستان گفت: همه شاهد بودند که قرعه‌های سختی به نمایندگان ایران خورد. کشتی گیران ما آن طور که انتظار می‌رفت کشتی گرفتند و نشان دادند به این خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند به نتایج خوبی دست پیدا کنند. ما باید از این به بعد دست به دست هم دهیم تا برای بازی‌های آسیایی و المپیک آینده یک تیم قوی بسازیم.

اشکانی دلیل شکست فقیری (55 کیلوگرم) را دور بودن او از شرایط رقابت خارجی دانست و ادامه داد:‌ او تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته بود و قطعا اگر به رقابت‌های تدارکاتی بین‌المللی اعزام می‌شد می توانست به نتیجه خوبی برسد. بیشترین ضربه‌ای که فقیری خورد به خاطر این بود که در دو سال گذشته در هیچ تورنمنت و مسابقه خارجی حضور نداشت.

مدیر امور فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی اضافه کرد: محمد نوربخش (60 کیلوگرم) یک کشتی گیر استثنایی است که می تواند در سال‌های بعد به مدال‌های جهانی برسد. او بسیار نترس و جنگجو کشتی می‌گیرد و فقط کمی کم تجربه است که با شرکت در مسابقات مختلف می‌تواند تجربیات خوبی به دست بیاورد. افشین بیابانگرد (66 کیلوگرم) آمادگی خوبی داشت و در مجارستان به کسی باخت که همه ایرانی‌ها را تا به حال شکست داده بود. افشین می تواند با این تغییر قوانین در کشتی، خود را به سطح اول کشتی دنیا برساند.

وی با اشاره به قرعه بد هادی علیزاده (74 کیلوگرم) بیان کرد: در این وزن بدترین قرعه ممکن به هادی علیزاده خورد. مادسن دانمارکی کشتی گیر با تجربه و پخته‌ای است. البته هادی هم نشان داده با این که کشتی گیر بسیار خوبی است و در ایران نفر دومی ندارد اما نتوانست در این مدت پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. او برای موفقیت باید به فکر یک تغییر کلی در کشتی‌هایش باشد.

اشکانی ادامه داد: در 84 کیلوگرم طالب نعمت‌پور مزد زحمات چندین ساله خود را گرفت. او حتی وقتی اردوها تعطیل می شد خودش به صورت انفرادی تمرین می‌کرد. طالب باید ازاین به بعد به فکر گرفتن مدال المپیک باشد. در کشتی فینالش در مقابل سامان طهماسبی من می‌دانستم که کشتی را خواهد برد چون رقابت این دو را چند سال دیده بودم و تنها چیزی که به طالب گفتم این بود که فیتو بزند و او هم به خوبی این کار را انجام داد و به قهرمانی رسید.

مدیر امور فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی در ادامه اظهار کرد:‌ مهدی علی‌یاری (96 کیلوگرم) کشتی گیر جسور، خوب و با ادبی است و ظرفیت بالایی دارد که بتواند به مدال جهانی برسد. خیلی حیف شد که نتوانست در رقابت‌های امسال مدال بگیرد. در 120 کیلوگرم هم امیر علی‌اکبری داور،‌ مربیان، کمیته فنی و رقبا را همه با هم شکست داد و با وجود گروه سختش با تمرکزی که داشت کشتی‌های خوبی گرفت طوری که همه مربیان خیالشان از او راحت بود.

وی با تشکر از رسول خادم یادآور شد: خیلی‌ها می گفتند که بین کشتی آزاد و فرنگی تبعیض وجود دارد اما خادم تمام تلاش خود را انجام داد تا تفاوتی بین کشتی آزاد و فرنگی نباشد نمونه آن هم حضور چند نفر از اعضای کادر فنی بود که با درخواست ما و موافقت آقای خادم به مجارستان اعزام شدند.

اشکانی در پایان گفت: از این به بعد رویدادهای بزرگی پیش رو داریم و من از مدیریت فدراسیون می خواهم که باز هم از کشتی فرنگی حمایت کند. ضمن این که باید این را بگویم اگر رسول خادم نبود با نظرات پراکنده که وجود داشت ممکن بود به مشکل بخوریم اما او با درایت خود همه حرف‌ها را می‌شنید و نظرات را به خوبی پالایش می‌کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها