کد خبر: ۱۶۹۹۶۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۷     ۰۸ مهر ۱۳۹۲
عضو سابق دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت معلم، برگزاری هر از چند گاه همایش‌های پیاده روی در نقاط مختلف ایران را در جهت توسعه ورزش همگانی ناکافی خواند و بر ضرورت توجه جدی مسئولان درباره تامین زیر ساخت‌ها و امکانات برای توسعه ورزش همگانی تاکید کرد.

دکتر حمید خداداد در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با دلایل بی‌اهمیتی به ورزش همگانی در ایران، در ابتدای صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: به طور کلی فعالیت‌های ورزشی به چهار گروه فعالیت ورزشی تربیتی، فعالیت‌های ورزشی مربوط به پر کردن اوقات فراغت یا ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای تقسیم می‌شود که برای پیشرفت در هر کدام از آنها باید تمهیدات خاصی در نظر گرفته شود و در این راه دولت نیز می‌تواند با کمک‌های خود زمینه ساز پیشرفت در آنها باشد.

مربی آمادگی جسمانی تیم فوتبال راه‌آهن با تاکید بر این که توسعه ورزش همگانی در ایران نیازمند توجه جدی دولتمردان در خصوص تهیه زیر ساخت‌ها و امکانات ورزشی است، تصریح کرد: یکی از زیر ساخت‌ها و نیازهای اصلی در راه ترویج ورزش همگانی در ایران پرورش مدیران و متخصصان توانمند در این رشته است تا بتوانند عموم جامعه را با مزیت‌های انجام ورزش آشنا کنند و آن را به طور واقعی در تماس نقاط ایران نهادینه کنند.

وی ادامه داد: اگر متخصصان حرفه‌ای در کنار سازمان‌های مسئول در زمینه ترویج و توسعه ورزش همگانی به صورت جدی در جهت نهادینه کردن ورزش همگانی تلاش کنند، قطعا به مرور مانند سایر کشورهای پیشرفته در این زمینه می‌توانیم ورزش همگانی را تبدیل به یک صنعت سودآور و اشتغالزا تبدیل کنیم و بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه مانند بیکاری را حل کنیم.

خداداد همچنین برگزاری همایش‌های پیاده روی خانوادگی را در جهت توسعه ورزش همگانی در ایران ناکافی خواند و خاطر نشان کرد: انجام این گونه برنامه‌ها به طور کلی بد نیست، اما لازم است نسبت به توسعه ورزش همگانی توجه جدی‌تری صورت پذیرد و ضمن توجه جدی دولت و وزارت ورزش و جوانان به توسعه آن فواید انجام ورزش برای عموم مردم آشکار شود و برنامه‌ریزی خوبی انجام شود تا انجام فعالیت‌های ورزشی به صورت برنامه روزمره عموم مردم انجام شود.

مربی آمادگی جسمانی تیم فوتبال راه‌آهن،‌ اظهار کرد: عموم مردم و مخصوصا جوانان برنامه‌های تفریحی زیادی برای پر کردن اوقات فراغت خود ندارند که می‌توان به وسیله تشویق جوانان به ورزش شادابی و نشاط را در جامعه افزایش داد و به دنبال آن نیز سلامت جسمانی و روانی را در جامعه بهبود بخشید.

وی با اشاره به نقش زیاد ورزش کردن در سلامت عموم مردم جامعه، گفت: ورزش می‌تواند موجب کاهش عوارض بیماری‌های مانند اختلالات دستگاه گردش خون، بیماری‌های تنفسی ، مفاصل ، بیماری‌های متابولیکی مثل چاقی، قندخون، ناهنجاری‌های جسمانی ناشی از عدم تحرک و یا کاهش بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اضطراب و استرس شود.

خداداد افزود: امروزه در ایران افراد زیادی مخصوصا بانوان به ناهنجاری‌های روانی مانند افسردگی و اضطراب مبتلا هستند که انجام فعالیت‌های ورزشی می‌تواند به درمان این قبیل ناهنجاری‌ها در بانوان کمک کند و موجب شادابی و سرزندگی آنان شود.

مربی آمادگی جسمانی تیم فوتبال راه‌آهن، خاطر نشان کرد: ترویج ورزش همگانی همچنین موجب شکوفا شدن استعدادهای بسیاری در زمینه ورزش قهرمانی خواهد شد و یا می‌تواند به پرورش متخصصان ورزشی در رشته‌های مختلف بینجامد و به این صورت اشتغالزایی جوانان نیز کمک نماید.

خداداد ضمن مخالفت با رایگان بودن امکانات ورزشی برای شهروندان در جهت توسعه ورزش همگانی در ایران، گفت: ورزش همگانی باید مانند بر کشورهای پیشرفته به یک صنعت تبدیل شود و عموم مردم برای ورزش کردن هزینه انجام آن را بپردازند تا بیشتر بر اهمیت انجام آن آگاهی یابند و در ضمن با پول خود به توسعه امکانات و زیر ساخت‌های ورزش همگانی کمک کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها