کد خبر: ۱۶۹۹۴۶
زمان انتشار: ۱۹:۰۶     ۰۸ مهر ۱۳۹۲
سرمربی استقلال می‌گوید چهارشنبه روز خوبی برای فوتبال ایران و استقلال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر قلعه‌نویی پیش از آغاز تمرین دوشنبه استقلال در رابطه با بازی برگشت مقابل اف‌ سی‌سئول در ورزشگاه آزادی گفت: تمرینات خوب و با انگیزه‌ای را انجام داده‌ایم و امیدوارم با لطف خدا و اهل بیت (ع) یک بازی خوب انجام دهیم. بچه‌ها همگی مصمم هستند و شرایط را درک کرده‌اند. مطمئنا چهارشنبه روز خوبی برای فوتبال ایران و استقلال خواهد بود، ولی همین که به جمع چهار تیم اول راه یافتیم از بچه‌ها راضی‌ام.

سرمربی استقلال در مورد بازی رفت نیز گفت: اعتقاد دارم در سئول هم بازی خوبی انجام دادیم اما آقایانی که پیش از این دنبال کیفیت بازی‌ها بودند، هم اینک از کیفیت بازی استقلال در بازی رفت حرفی نمی‌زنند ولی معتقدم استقلال تنها تیم ایرانی بود که توانست یکی از تیم‌های کره‌ای را در آنجا تحت فشار قرار دهد. استقلال در بازی مقابل سئول تا قبل از گل خیلی خوب بود ولی بازیکنان بعد از خوردن گل دچار استرس شدند.

وی درباره غیبت نکونام و تیموریان در بازی پس فردا نیز گفت: مطمئنا این دو بازیکن وزنه‌ای برای استقلال محسوب می‌شوند و جزو مهره‌های کلیدی هستند، ولی با تغییراتی که در تیم خواهیم داد، سرعت تیمی استقلال یقینا افزایش پیدا می‌کند.

قلعه‌نویی در مورد غایبان استقلال در بازی برگشت مقابل اف‌سی‌سئول نیز گفت: خسرو حیدری صددرصد در بازی حضور خواهد داشت و وضعیت محمد قاضی نیز امروز مشخص می‌شود.

وی در ادامه در رابطه با لزوم حضور حداکثری تماشاگران در بازی مقابل اف‌سی‌سئول نیز خاطرنشان کرد: مردم ایران همواره در ادوار تاریخ حضور پررنگی داشته‌اند و همیشه با معرفت خود در صحنه حضور داشته‌اند. البته باید کمی هم تامل داشته باشند و مطمئنا روز چهارشنبه مردم ایران آبی خواهند بود و نه یک عده دیگر، زیرا یک درصدی از جامعه فوتبال که به فوتبال چسبیده‌اند دلشان با استقلال نیست و از اینکه استقلال با امیر قلعه‌نویی تا به اینجای کار موفق شده است، خیلی ناراحت شده‌اند و از خوب بازی کردن استقلال ناراحتند و کینه خود را با صحبت کردن‌هایشان نشان می‌دهند.

سرمربی استقلال تصریح کرد: درصدی از جامعه فوتبال دوست ندارند که استقلال قلعه‌نویی نتیجه بگیرد و اجنبی‌ها را بیشتر دوست دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اهداف استقلال در بازی روز چهارشنبه نیز اظهار کرد: ما در بازی چهارشنبه دو هدف داریم، اول اینکه گل نخوریم و دوم اینکه بازی سرعتی به نمایش بگذاریم نه به این معنا که عجله کنیم. تیم کره‌ای را تحت فشار خواهیم گذاشت چون دفاع آنها به اعتقاد من آسیب‌پذیر است.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود که جواب منتقدان را پس از بازی برگشت مقابل اف‌سی‌سئول می‌دادید تا از به حاشیه رفتن تیم‌تان جلوگیری کنید؟ نیز گفت: حضرت علی (ع) می‌فرماید حرف حق را همیشه بزن اگرچه به ضررت تمام خواهد شد. چرا همیشه ما سکوت کنیم. شش ماه است که با برنامه 90 کاری نداریم ولی در همه صحبت‌هایشان به تیم ما تیکه می‌اندازند. چگونه است که کمیته انضباطی درست بعد از بازی رفت مقابل سئول رای خود را اعلام می‌کند. جلال مرادی ناظر بازی استقلال در اصفهان بوده است. اگر داور گزارش داده در آن بازی که رفتار ناشایستی از من سر زده، چرا همان زمان من را اخراج نکردند. من چند سال است که در جام باشگاه‌های آسیا حضور دارم و یک بار هم اخطار نگرفته‌ام. چطور می‌شود در لیگ ایران این همه اخطار می‌گیرم. من از کمیته داوران می‌خواهم گزارش جلال مرادی را به مردم نشان دهد. مگر کمیته انضباطی روی هوا رای می‌دهد؟ ما باید برای کاری که نکرده‌ایم هم جریمه و هم محروم شویم.

وی ادامه داد: من اصلا از حسن‌زاده بخششی نمی‌خواهم. اگر قرار است او مرا ببخشد، حاضرم پنج بازی محروم شوم و روی سکوها بنشینم. آنها فقط روی کینه‌ورزی و نه از روی عدالت رای را صادر کرده‌اند. چه اشکالی داشت این رای خود را بعد از بازی برگشت مقابل سئول اعلام می‌کردند. من در هفته اول مقابل گسترش فولاد در تبریز 90 دقیقه فحش ناموسی خوردم اما نتیجه آن چه شد؟ آیا رای را صادر کردند؟

قلعه‌نویی در واکنش به این گفته حسن‌زاده که قرارداد قلعه‌نویی بابت سرمربیگری در تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در فصل گذشته در هیات فوتبال ثبت نشده است، گفت: این موضوع اصلا به حسن‌زاده ربطی ندارد. متاسفانه از روی ناآگاهی‌ این صحبت‌ها مطرح می‌شود و سازمان لیگ بسیار بچه‌گانه رفتار کرده است. اگر قراردادی در هیات فوتبال ثبت نشود، سازمان لیگ چطور برای من کارت صادر کرده است. وقتی می‌گویند باید آدم‌های اهل فن در فدراسیون فوتبال باشند به خاطر همین‌هاست. 8 سال است داد می‌زنم اهل فن فوتبال را خانه‌نشین کرده‌اند و براساس یکسری ارتباطات به عده‌ای پست می‌دهند. اگر به گفته حسن‌زاده مبلغ قرارداد من ذکر نشده است، به سازمان لیگ برمی‌گردد نه امیر قلعه‌نویی. اینها برای این است که کار خودشان را توجیه کنند، سازمان لیگ را هم زیر سوال می‌برند.

قلعه‌نویی همچنین درباره بحث‌های پیش آمده و اعتراضات داوری نیز گفت: داوران ما داوران سالمی هستند اما دو، سه ایراد دارند. اول اینکه شغل حرفه‌ای‌شان داوری نیست و معتقدم باید به سمتی برویم که شغل اول‌شان داوری باشد و آنقدر به آنها پول بدهند که دغدغه‌های مالی نداشته باشند. میلیاردها پول در این فوتبال جابه‌جا می‌شود ولی سهم داوران بسیار کم است و باید اینقدر دستمزد آنها بالا برود که تمام فکر و ذکرشان به داوری و آمادگی بدنشان معطوف باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سه بازی مقابل سپاهان، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن صددرصد به اشتباهات داوری باختیم و در خیلی از بازی‌ها هم پنالتی‌هایی علیه ما گرفته شده که رحمتی آنها را گرفته است.

وی افزود: بالاخره علی دایی یک هفته برای بازی مقابل سپاهان برنامه‌ریزی کرده و یکدفعه اتفاقاتی می‌افتد که فکر و ذکر وی را برهم ریخته است. من خودم بیشترین ضرر را از داوری دیده‌ام همانطور که پارسال 12 امتیازمان را داوری از ما گرفت و به همین دلیل جام را از ما گرفتند. من قبلا طرحی را دادم که از درآمد بلیت‌فروشی همانطور که همه پول می‌گیرند، یک درصد از فروش هفتگی را به کمیته داوران بدهند تا مقداری از مشکلات مالی آنها حل شود. تا به این سمت نرویم، مشکلات برسر جای خود باقی می‌ماند.

قلعه‌نویی درباره صحبت‌های محمد دادگان و عده‌ای از پیشکسوتان که گفته‌اند در روز چهارشنبه به استادیوم می‌روند تا استقلال فکر نکند دراین بازی تنها است، گفت: از دادگان، پروین و رویانیان که حتی آنجا هم به من زنگ زد تشکر می‌کنم. اما حرف من کسانی دیگر است که عقبه‌ای در این فوتبال ندارند و به این فوتبال چسبیده‌اند و فقط یک میکروفن دارند و از آن استفاده می‌کنند. مگر می‌شود گزارشگر بازی بگوید که چرا تیم کره‌ای کاری نمی‌کند. امثال این گزارشگرها هستند که به جامعه فوتبال چسبیده‌اند و دنبال این هستند که استقلال قلعه‌نویی نتیجه نگیرد و شکست بخورد. یا اینکه من شنیده‌ام فردوسی‌پور در برنامه نود گفته چرا اف‌سی‌سئول پس از بازی مقابل الاهلی یک بازی را انجام داده و سپس به دیدار استقلال رفته است. این صحبت هم اگر مطرح شده باشد، نشان می‌دهد که وی بدون مطالعه صحبت کرده. ما چگونه در عرض یک هفته از تایلند به تهران بیاییم،‌ یک بازی انجام بدهیم و سپس به کره‌جنوبی برویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها