کد خبر: ۱۶۹۹۳۴
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۰۸ مهر ۱۳۹۲
وزیر خارجه بحرین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بار دیگر ادعاهای تکراری شورای همکاری خلیج فارس را علیه ایران مطرح کرد.
به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «المیادین»، «خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از تلاش های ایران و 1+5 برای حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران و آنچه تغییر لحن تهران در ارتباط با تحولات منطقه خواند، تقدیر کرد.

وی همچنین بر حق همه کشورها بر دست یابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای تأکید کرد و خواستار عاری سازی منطقه از سلاح‌های هسته ای شد.

وزیر خارجه بحرین همچنین خواستار درج حزب الله و احزاب مشابه در فهرست گروه های تروریستی شد.

وی بار دیگر ادعاهای بحرین را درباره دخالت ایران در امور داخلی کشورهای مجاور تکرار کرد و خواستار پایان دادن ایران به آنچه اشغال سه جزیره اماراتی خواند شد و تأکید کرد که این مسئله یا از راه گفت‌وگو بین دو کشور و یا از طریق دادگاه لاهه پیگیری شود.

وی همچنین با تأکید بر حسن همجواری و عدم دخالت در امور کشورهای منطقه از نقشه راه مصر و اقدامات امنیتی دولت موقت مصر حمایت کرد و از طرح عربستان برای ایجاد صلح میان اسرائیل و فلسطین استقبال کرد و خواستار از سرگیری مذاکرات سازش شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها