کد خبر: ۱۶۹۸۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۰۸ مهر ۱۳۹۲
رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه کارشناسی تصادف فقط در حیطه اختیارات پلیس است، گفت: در تصادف اتوبوس اسکانیا در محور ایذه نیز که منجر به کشته‌شدن و سوختن مسافران شد ‌اعلام کردیم که پایه‌های سقف این اتوبوس ضعیف و خطرناک است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، سردار مهماندار در برنامه تلویزیونی شب گذشته که درباره تصادف اتوبوس در آزاد‌راه تهران _ قم بود، اظهار داشت: در این تصادف اتوبوسی که از سمت اصفهان به سمت تهران در حال حرکت بوده است، به دلیلی از لاین 2 به لاین سرعت می‌رود و سپس به گارد‌ریل‌های آزادراه برخورد می‌کند، یک تیر چراغ برق وسط جزیره اتوبان را از جا کنده و وارد مسیر مقابل می‌شود.

وی ادامه داد: در خط مقابل اتوبوسی که از تهران عازم یزد بوده است برای فرار از اتوبوس منحرف شده اصفهان به سمت راست (خط 1) فرار کرده و خود را به سمت خط 1 منحرف می‌کند اما این فرار نتیجه نمی‌دهد و دو اتوبوس در خط یک و حاشیه راه با یکدیگر برخورد می‌کنند.

سردار مهماندار درباره اینکه ظاهراً شرکت خودرو‌ساز اسکانیا و نمایندگان این شرکت در ایران اعلام کردند کارشناسانی برای این حادثه به ایران می‌آیند، تأکید کرد: قرار نیست غیر از پلیس، کسی کارشناسی تصادف را انجام دهد این یک علم است که کارشناس خبره پلیس آن را انجام می‌دهد.

‌رئیس ‌پلیس راه کشور درباره اجازه تردد به خودروی اسکانیا پس از تصادف سال گذشته این مدل اتوبوس در محور ایذه، توضیح داد: نباید بدون بررسی تخصصی نظراتی داد؛ وقتی فراوانی یک تصادف و حادثه با موضوعات مشابه رخ می‌دهد پلیس موضوع را رصد می‌کند و زمانی که متوجه شود ‌خودرویی حوادثی را به تکرار مرتکب می شود بلافاصله به مراجع قانونی اعلام می‌کند.

مهماندار گفت: در تصادف اتوبوس اسکانیا در محور ایذه نیز که منجر به کشته‌شدن و سوختن مسافران شد پلیس اعلام کرد پایه‌های سقف این اتوبوس ضعیف و خطرناک است.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه کارشناس پلیس خودرو اتوبوس اسکانیا را در حادثه تصادف آزاد‌راه تهران _ قم 50 درصد مقصر اعلام کرد، اظهار داشت: با اینکه می‌دانستیم عده‌ای ناراحت می‌شوند و منافع عده‌ای به خطر می‌افتد این موضوعات را اعلام کردیم و قانون فراتر از هرچیز است.

وی اضافه کرد: قطعاً اعلام خطای عامل انسانی در بروز حادثه خیلی راحت بوده و موجب می‌شود هیچ ارگان، سازمان و خودروسازی از پلیس ناراحت نشود اما رعایت حق و قانون در اولویت است.

سردار مهماندار با اشاره به رقم پایین تصادفات در کشورهای اروپایی و تلفات حاصل از سوانح رانندگی، اضافه کرد: باید در ایران نیز استاندار‌د‌هایی روی کار آید که با ویژگی جاده‌های کشور ما منطبق باشد.

وی درباره احتمال مصرف مواد مخدر توسط رانندگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای تصریح کرد: قطعاً اعتیاد راننده نتیجه آخرین حلقه نیست این مورد وجود دارد اما باید اساس‌های آن بررسی شود.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه باید ریشه‌ای با مشکل اعتیاد رانندگان مبارزه کرد، اضافه کرد: قطعاً باید در زمان صدور مدارک راننده کنترل‌های دقیقی انجام شود و یا اصلاً این سوال مطرح است که آیا صحت آزمایش‌های جسمی و اعتیاد مورد‌ تأیید است.

سردار مهماندار توضیح داد: وقتی که راننده‌ای بیمه نیست و در تامین مخارج زندگی مشکل دارد، قطعاً سعی می‌کند بیشتر کار کند تا درآمد بیشتری داشته باشد و برای این بیشتر کار کردن، به مصرف مواد مخدر روی می‌آورد د تا بتواند در مدت زمانی بیشتری فعال باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها