کد خبر: ۱۶۹۶۰۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۶     ۰۷ مهر ۱۳۹۲
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد، پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت هیچ کس حق ندارد با زبان دشمنی علیه سوریه سخن بگوید.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در گفتگوی تلفنی با تلویزیون این کشور بر اهمیت قطعنامه 2118 شورای امنیت درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه تاکید و اعلام کرد: اهمیت این قطعنامه به این است که تمامی عملیات دیپلماتیک را به طور کلی به شورای امنیت بازگردانده و از هرگونه اقدام یک جانبه خارج از چارچوب قانونی و توافق بین‌المللی ممانعت می‌کند.

وی گفت: این قطعنامه در حقیقت گامی رو به جلو در تثبیت اوضاع سیاسی سوریه است و شورای امنیت را به تلاش مجدد برای حفظ امنیت و صلح بین‌المللی بازگرداند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورها پس از این قطعنامه دیگر جرات نخواهند داشت که با زبان تهدید و دشمنی یا دخالت نظامی علیه سوریه صحبت کرده و توافق بین‌المللی را به هر دلیلی به چالش بکشانند؛ چرا که ماده 25 متن این قطعنامه همگان را به همکاری برای اجرای ‌آن ملزم می‌کند.

الجعفری تاکید کرد: در این قطعنامه بر لزوم پایبندی کشورها به حاکمیت سوریه و استقلال آن تاکید شده است و همه به این اصل اقرار کرده و ملزم شده‌اند که از این اصول مهم حمایت کنند. سوریه از سال 1968 به پروتکل امضا شده در سال 1925 درباره ممنوعیت استفاده از گاز‌های سمی ملحق شده است و قطعنامه اخیر شورای امنیت در حقیقت گامی در تحکیم عضویت سوریه در سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: قطعنامه شورای امنیت در واقع به این مساله اشاره دارد که عملیات سیاسی به رهبری مقامات سوریه بهترین راه حل برای خروج از بحران سوریه است.

این مسئول بلندپایه سوری در پایان تاکید کرد: دولت‌های ترکیه، قطر، عربستان، فرانسه، انگلیس، آمریکا و تمامی کشورهای دیگری که این قطعنامه را نقض می‌کنند از حالا به بعد از سوی شورای امنیت مورد بازپرسی قرار خواهند گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها