کد خبر: ۱۶۹۵۹۳
زمان انتشار: ۱۸:۵۴     ۰۷ مهر ۱۳۹۲
امروز یکشنبه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به مبلغ یک میلیون تومان و هر دلار به مبلغ ۳۰۷۰ تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد. گویی بعد از اتفاقات سیاسی اخیر، بازار بی‌تفاوت به این مسائل به روند خود ادامه داده است.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی که انتظارات اینگونه شکل داده شده بود که با اتفاقات سیاسی اخیر در عرصه بین‌الملل، قیمت‌ها روند کاهشی در پیش بگیرد، اما تا کنون اتفاق خاصی در بازار سکه و ارز رخ نداده و می‌توان گفت که قیمت‌ها به ثبات رسیده است. البته شاید بتوان این را نتیجه سیاست‌های بانک مرکزی در جهت ثبات بخشی به قیمت ارز دانست. اما آنچه امروز، بازار تهران گویای آن است اینکه قیمت‌ها تأثیری از روابط سیاسی نگرفته و همچنان بی‌تفاوت به اتفاقات اخیر به روند خود ناشی از مسائل اقتصادی ادامه می‌دهد.

امروز یکشنبه هفتم مهرماه هر سکه تمام بهار آزادی از سوی صرافی‌های میدان فردوسی تهران یک میلیون تومان به فروش و 970 هزار تومان خریداری می‌شود.

همچنین هر قطعه نیم‌سکه به مبلغ 515 هزار تومان و هر ربع بهار آزادی 315 هزار تومان در این بازار به فروش می‌رسد.

این گزارش اضافه می‌کند، همچنین هر دلار آمریکا با نرخ 3 هزار و 70 تومان و هر یورو به میزان 4 هزار و 150 تومان به فروش می‌رسد که مبلغ خرید این دو ارز به ترتیب 3 هزار و 4 هزار و 50 تومان است.

اسماعیلی یکی از صرافان میدان فردوسی با اشاره به روند تغییرات نرخ ارز و سکه در یکی دو روز اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید، پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور ایران به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد جو روانی حاکم بر بازار موجب شد تا قیمت دلار و سکه کمی کاهش پیدا کند اما پس از فروکش کردن این جو قیمت سکه و دلار دوباره با رشد مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آتی به نظر می‌رسد قیمت سکه و دلار دارای نوسانات زیادی نباشد، افزود: دولتمردان ایران سعی می‌کنند قیمت ارز را ثابت نگه دارند و از نوسانات دلار در روزهای آتی جلوگیری کنند به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار در هفته جاری نیز بین 3 هزار و 70 تا 3 هزار و 100 تومان در نوسان باشد.

یکی دیگر از صراف‌ها نیز می‌گوید: تنها با یک تماس تلفنی نمی‌توان این ادعا را کرد که جریان وجوه حاصل از فروش نفت آزاد شده باشد و گردش ارز در بازار افزایش یابد و باید منتظر بود تا روزهای آینده از سوی مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا چه واکنشی را در قبال تحریم‌های ایران نشان می‌دهند. اگر تحریم‌ها برداشته شود به طور قطع قیمت ارز در بازار آزاد با کاهش چشمگیری مواجه خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها