کد خبر: ۱۶۹۴۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۰۷ مهر ۱۳۹۲
امروز آخرين فرصت براي حضور خانواده‌هاي در نمايشگاه تحرير ايراني و تهيه نوشت‌افزار ايراني اسلامي است.

به گزارش رجانيوز، كاري كه چند سال پيش با چند مقاله و گفتگوي انتقادي درباره اوضاع لوازم‌التحرير و تصاوير درج شده بر آنها آغاز شده بود، امسال از چنان قوتي برخوردار شد كه هم اكنون 10 برند ايراني محصولات بومي خود را در دسترس خانواده‌هاي دغدغه‌مند قرار داده‌اند.

اولین جشنواره نمایشگاه تحریر ایرانی

درج تصاويري از شخصيت‌هاي واقعي و كارتوني غربي بر لوازم التحرير كودكان ايراني هميشه يكي از گلايه‌هاي كارشناسان تربيتي و والدين هوشمند بوده است. ادامه‌دار بودن اين گلايه‌ها موجب شد تا چند مجموعه به توليد لوازم‌التحرير بومي اقدام كنند. حالا اگر سري به  سالن نمایشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خيابان حجاب بزنيد مي‌توانيد محصولات اين 10 برند را يكجا ببينيد و از ميان آنها بهترين‌ها را انتخاب كنيد. در این نمایشگاه حدود 10 برند ایرانی _ اسلامی نظیر «روشنا»، «ایام»، «شکرستان»، «انتشارات مدرسه»، «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»، «قاصدک»، «نجیب پوشان» و «رویش» حضور دارند.

اتفاق فرخنده‌اي كه امسال افتاده است تلاش اين توليدكنندگان براي تبليغ و توزيع محصولات خود است. اين مجموعه‌ها با علم به اينكه براي غلبه بر برندهاي غربي بايد جاي پاي خوبي در بازار بدست بياورند تلاش زيادي براي تبليغ و توزيع انجام دادند و سعي كردند با استفاده از ظرفيت‌هايي مانند نماز جمعه هر جور شده خبر توليد اين محصولات را به خانواده‌ها برسانند. و احتمالا نمايشگاه مذبور آخرين تلاش متمركز آنها براي بي‌نياز كردن والدين از سرگرداني در بازار و چرخيدن بين مغازه‌هاست.

اين نمايشگاه از 5 روز پيش آغاز شده است و امروز آخرين روز برگزاري آن است. بنابراين كساني كه دوست دازند بجاي شخصيت‌هاي بي‌بندوبار غربي، قهرمانان ايراني همنشين فرزندانشان در سال تحصيلي باشند حتما اين فرصت باقيمانده را مغتنم مي‌شمارند و تا ساعت 8 شب خود را به محل نمايشگاه مي‌رساند. حضور شخثيت‌هاي محبوب برنامه‌هاي كودك و نوجوان مانند عموقناد كه روز گذشته حضور پيدا كرد و امروز نيز يكي ديگر از مجري‌هاي محبوب خواهد آمد، باعث شده است تا محيط نمايشگاه فضايي دلنشين و شاد براي كودكان و نوجوانان باشد.

خبرگزاري فارس در گزارشي از اين نمايشگاه منتشر كرده است، استقبال مردم را خوب توصيف كرده و از زبان غرفه‌داران نوشته كه استقبال بيش از حد تصور آنها بوده است.

يكي از مادراني كه مشغول خريد براي فرزندش بوده به خبرنگار اين خبرگزاري گفته است: «طرح‌های نمایشگاه «تحریر ایرانی» با اکثر طرح‌های کنونی لوازم‌التحریر فروشی‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها تفاوت‌های چندانی دارد چراکه این تصاویر می‌توانند روح اسطوره‌های ایرانی را در بچه‌ها زنده کنند و آنها را با فرهنگ غنی ایرانی آشنا سازند. بیشتر دفاتری که برای فرزند 6 ساله‌ام که تازه امسال به پیش دبستانی می‌رود، خریداری کرده‌ام، تصاویری از اسطوره‌های ایرانی و شهدا است.»

 

وي ادامه داده است: «به ناچار روز اول مهر دفاتری را برای فرزندم خریداری کردم که تصاویر آن به دور از فرهنگ ایرانی _ اسلامی بود که قیمت‌ آنها هم بسیار بیشتر از دفاتر عرضه شده در نمایشگاه و جشنواره «تحریر ایرانی» است به گونه‌ای که با حضور در این نمایشگاه هیجان‌زده شدم و برای سال‌های بعد فرزندم هم، دفتر ‌خریداری کردم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها