کد خبر: ۱۶۹۳۴۹
زمان انتشار: ۲۲:۱۸     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
رئیس امور اقتصادی شورای وزیران سوریه با اشاره به بروز برخی نشانه‌ها مبنی بر نزدیکی روابط آمریکا و ایران، گفت: چنانچه این امر تحقق یابد، تاثیر مثبتی را برای منطقه به ارمغان خواهد آورد.

«قدری جمیل» رئیس امور اقتصادی شورای وزیران سوریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، اظهار داشت: در صورت موفقیت تلاش برای نزدیکی روابط آمریکا و ایران، این امر برای منطقه نتایج مثبتی خواهد داشت.

وی افزود: سخنان «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران در سازمان ملل، بیانگر موضع منطقی ایرانی‌ها در برابر غربی‌ها بود تا جایی‌که آنان را ناچار کرد، در مواضع قبلی خود بازنگری کنند.

جمیل تصریح کرد: این تحولات درحالی رخ می‌دهد که صحنه بین المللی به دلیل ظهور قطب‌های جدید قدرت، با تغییرات جدی روبه رو است.

وی که وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان سوری نیز می‌باشد، افزود: اکنون قطب‌های جدید قدرت جهانی توانسته‌اند، کسانی را که در دو دهه گذشته به موضع گیری‌های خصمانه معروف بودند، مجبور کنند تا به منظور حفظ صلح در منطقه خاورمیانه، از مواضع خود تجدید نظر کنند و در این شرایط، حل اختلافات ایران و آمریکا، از چند جهت به ویژه در خصوص پرونده اتمی ایران مثبت خواهد بود.

جمیل در ادامه اظهار داشت: برخلاف ادعاهای بی‌اساس مربوط به تلاش ایران برای دستیابی به انرژی اتمی، تهران درصدد استفاده مسالمت‌آمیز از انرژی اتمی است و چنانچه تلاش‌ها برای نزدیکی روابط ایران و آمریکا به نتیجه برسد، فضا برای حل بحران موجود در سوریه به شیوه دیپلماتیک فراهم خواهد شد.

وی گفت: سیاست ترکیه و عربستان مبتنی بر تشدید اوضاع برای دیگر کشورهاست، زیرا در این صورت، ریاض و آنکارا، اوضاع خود را بهتر می‌بینند تا جایی‌که در تلاش برای تنش آفرینی به منظور اجرای سیاستی هستند که از مدت‌ها پیش طراحی کرده‌اند، از همین‌رو نزدیکی روابط آمریکا و ایران، این سیاست‌های ماجراجویانه را در منطقه ناکام خواهد گذاشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها