کد خبر: ۱۶۹۲۴۳
زمان انتشار: ۱۸:۳۸     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد برای گشایش سفارتش در تهران، ایران باید به انگلیس خسارت بدهد.

به گزارش 598 به نقل از سایت ندای انقلاب، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی در خصوص از سرگیری ارتباط لندن - تهران گفت: بازگشایی سفارت انگلیس نیاز به اعتمادسازی در طول زمان است و لازم است لندن اطمینان یابد که سفارت، می‌تواند به راحتی کارهای یک سفارت را انجام دهد.

وی با بیان اینکه از سرگیری کار سفارت انگلیس نیاز به ارائه تضمین‌هایی دارد، گفت: بخشی هم درباره جبران خسارتی است که در حمله به سفارت به اموال و ساختمان سفارت در تهران وارد شد.

طی سال های 1917 تا 1919 ایران با وجود اعلام بی طرفی در جنگ جهانی اول، بیشترین آسیب را از این جنگ ویرانگر دید و در حدود نیمی از جمعیت کشور قربانی مطامع کشورهای بزرگ و استعمارگر آن دوران شدند. اسناد این قتل عام قریب به 10 میلیون نفری همچنان در ردیف اسناد طبقه بندی شده و سری انگلستان قرار دارد و این کشور هنوز هم از انتشار آن ها ممانعت می کند. گزارش زیر با توجه به کتاب قحطی بزرگ نوشته دکتر محمد قلی مجد نوشته شده است که یکی از منابع انگشت شمار موجود درباره هولوکاست 9 میلیون نفری ایرانیان بوده و با استناد به اظهارات شاهدان و برخی اسناد تاریخی در دسترس نوشته شده است.

همچنین چندی پیش سایت مشرق در این خصوص گزارشی با عنوان «هولوکاست 9 میلیون ایرانی به دست بریتانیای کبیر + تصاویر» منتشر کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها