کد خبر: ۱۶۹۱۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
عضو هیات رئیسه مجلس از جلسه مشترک مجلس و دولت برای تشریح دستاوردهای سفر نیوریورک خبرداد و گفت: مذاکراتی که در نیویورک انجام شده و اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی چه سیاستی را در پیش گرفته برای وکلای ملت مهم است.
حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره  دعوت از رئیس‌جمهور به پارلمان برای ارائه گزارشی از سفر به نیویورک، گفت: با برنامه‌ریزی که پس از بازگشت رئیس جمهور ازنیویورک انجام می‌گیرد جلسات مشترکی میان دولت و مجلس برگزار می‌شود و در مورد سیاست‌های کلی اقتصادی و سیاسی بحث و تبادل نظر می‌شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه روز دوشنبه (8مهرماه) در جلسه هیات رئیسه بحث دعوت از رئیس جمهور مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ می شود، تصریح کرد: مذاکراتی که در نیویورک انجام شده و اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی چه سیاستی را در پیش گرفته برای وکلای ملت مهم است ازاین‌رو ضرورت دارد برای ایجاد تعامل میان دولت و مجلس در جلسه مشترک با دعوت از رئیس جمهور برگزارشود.

وی با تاکید براینکه پس از بازگشت رئیس جمهور از سفر نیویورک دولت و مجلس  جلسات مشترک برگزار می‌کنند، ادامه داد: تاکنون زمان جلسات مشترک دولت و مجلس مشخص نشده اما برای پیش برد اهداف در مسائل سیاسی و اقتصادی ضرورت دارد نشست‌های مشترک هر دو قوه برگزار شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینکه سفر رئیس جمهور به نیویورک دستاوردهای مهمی را به همراه داشت، افزود: طرح مواضع اصولی جمهوری اسلامی با شیوه منطقی و عقلانی در مجمع عمومی سازمان ملل ، نشست وزیر امورخارجه کشورمان با وزرای خارجه گروه 1+5 وتماس تلفنی اوباما و دکتر روحانی که همگان اعتقاد داشتند اتفاق نخواهد افتاد شکل گرفت نشان از پربار بودن سفرنیویورک برای کشورمان دارد.

سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه در صحنه بین الملل باید به دنبال تنش‌زدایی باشیم، گفت: پیگیری سیاست تنش‌زدایی  تنها با اجرا رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در چارچوب عزت،حکمت و مصلحت و اتخاذ روش نرمش قهرمانانه متناسب با شرایط وحفظ اصول امکان‌پذیرو میسر می‌شود که به نظر می‌رسد درسفر نیویورک دکتر روحانی در این چارچوب و غالب حرکت کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم  با اشاره به اشاره به اینکه  اکنون نوبت آمریکا است گام‌های عملی در راستای ایجاد فضای مثبت بردارد، بیان کرد: شکستن تحریم‌ها، گفتمان منطقی‌ در مذاکرات آینده و دست برداشتن از ادعاهای بی اساس و عدم حمایت از گروه‌های ضد انقلاب مخالف جمهوری اسلامی در عمل باید در رفتار آمریکا و کشورهای غربی دیده شود تا نتایج این سفر به واقعیت تبدیل شود.

سبحانی‌نیا با اعلام اینکه مشکلات ایران و آمریکا در یک مرحله مذاکره قابل حل نیست،تصریح کرد:در اینکه  آمریکا در برخی اتفاقات بین المللی و منطقه‌ای نقش اساسی دارد تردیدی وجود ندارد و اگر ما بتوانیم با حفظ اصول مشکلات را با آمریکا به عنوان دو کشور برابر و نه از روی ضعف و وادادگی حل و فصل کنیم به نفع کشورمان خواهد بود.
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور در هماهنگی با ارکان حاکمیت مذاکرات خود را در نیویورک انجام داده، گفت: سیاستی که روحانی در نیویورک اتخاذ کرد حفظ اصول به دور از وادادگی وافراطی گری بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها