کد خبر: ۱۶۹۱۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۱۳ مرداد ۱۳۹۰
یکی از رهبران جمعیت الوفاق بزرگترین فراکسیون مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین سیاست سرکوب و انتقام از مردم را محکوم به شکست دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، "خلیل المرزوق" گفت : بحرین هم اکنون شاهد افول آزادی و دموکراسی و ادامه این سیاست خطری ویران کننده است.

وی افزود: همه کشورهای اطراف ما به اقداماتی برای دادن آزادی و دموکراسی های بیشتر به ملت خود پس از وقوع بهار عربی دست زدند، اما به نظر می رسد که مقامات علاقه ای به خروج کشور از بحران ندارند.

المرزوق تصریح کرد: خطاب به مقامات اعلام می کنیم که لجاجت بی فایده است و به نفع احدی نیست که از اصلاحات شانه خالی کنند.

وی گفت : آنچه در بحرین طی ماههای گذشته رخ داده است نتیجه قانون اساسی سال 2002 است که به صورت مستبدانه وضع شده است ما در سال 2011 به سر می بریم یعنی زمان بهار عربی چرا نباید از تحولات موجود در جهان عرب سبقت بگیریم.

المرزوق تصریح کرد: گفتگوها باید جدی باشد، ادامه اوضاع کنونی تلاشی از سوی مقامات برای نادیده گرفتن خواسته های مردمی است. هدف الوفاق از ارائه طرحهای ملی تصاحب کشور نبود بلکه خواستار مشارکت مردمی در تصمیمات سیاسی و سرنوشت کشور بود.

وی گفت: ایجاد نظام انتخاباتی و تشکیل دولت قانون و استقلال دستگاه قضایی به کشور ثبات و به مردم آرامش می بخشد و زور و ویرانی مساجد کاری از  پیش نمی برد.

المرزوق تصریح کرد: شعار وطن برای همه مصرفی نبود، بلکه شعاری اصلاح طلبانه بود و به حاشیه راندن مردم ره به جایی نمی برد.

وی بیان کرد: ما می خواهیم که مردم منشا قدرت باشند و دولتی منتخب باید تشکیل شود سیاست سرکوب و انتقام ره به جایی نمی برد مردم همیشه هستند و این دولتها هستند که جای خود را به دیگری می دهند و کسانی که خلاف این ادعا را دارند تاریخ را سرلوحه خود قرار دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها