کد خبر: ۱۶۸۸۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۰۴ مهر ۱۳۹۲
598 به نقل از رجانیوز: داس جعفر توفیقی در وزارت علوم که این روزها حسابی تیز است و مشغول درو کردن مدیران دانشگاهی، در آستانه رسیدن به شیراز است. یکی از دانشگاه‌هایی که زمزمه برکناری ریاست آن توسط وزارت علوم چند روزی است که سر زبان‌ها افتاده است، محمد موءذنی، رئیس دانشگاه شیراز است.
در پی این حرف و حدیث‌ها، شاهین شکوهی، قائم مقام بسیج دانشجویی این دانشگاه گفت: زمزمه های عزل رئیس دانشگاه شیراز و انتصاب فردی با سابقه خراب در سال 88 و فتنه ما را نگران کرده است که دانشگاهی که به تعبیر رهبری دارالعلمی در داالعلم است، از هدف اصلی خود به دور مانده و تبدیل به عرصه خودنمایی جراین های سیاسی شود.
 
اما دانشگاه شیراز اولین دانشگاهی نیست که با رویکرد حذفی سرپرست وزارت علوم روبرو شده است.
 
 
دانشگاه صنعتی اصفهان؛ بی سر و صدا ولی پرحاشیه
 
دانشگاه مطرح نصف جهان، اولین مجموعه آموزشی بود که طعم داس «آقاجعفر» را چشید. توفیقی در یک مصاحبه، با اشاره به برکناری رییس دانشگاه اصفهان نیز گفت: ضمن احترام به رئيس محترم پيشين دانشگاه صنعتي اصفهان، مجموعه در وزارت علوم به اين جمع بندي رسيد که متناسب با اين فضاي جديد تغييراتي در اين دانشگاه اعمال شود. لازم است رفتارهاي مديريتي با فضاي موجود در کشور متناسب شود، بنابراين تغيير مديران در حد ضرورت و استعفا صورت مي گيرد.
 
دانشگاه علامه طباطبایی؛ خون به پا می‌شود
 
اوایل شهریورماه بود که براساس حکم جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری، حسین سلیمی به سرپرستی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد و صدرالدین شریعتی از ریاست این دانشگاه برکنار شد.
 
این برکناری البته چندان هم ساده نبود. حواشی زیادی درباره فعالیت جعفر توفیقی در مدت زمان سرپرستی خود بر وزارت علوم ایجاد شد و مصاحبه جنجالی شریعتی با روزنامه کیهان درباره افشای برخی علل بازنشستگی برخی اساتید این دانشگاه، ماجرا را داغتر هم کرد؛ حرارتی که هنوز هم فرو نشسته و حرف و حدیث درباره آن زیاد است.
 
دانشگاه تهران؛ شاید وقتی دیگر
 
از هر چه بگذریم، نام دانشگاه تهران چیزی دیگری است؛ دانشگاهی که لقب مادر دانشگاه‌های کشور را یدک می‌کشد و این روزها شایعاتی درباره تغییر رئیس آن یعنی فرهاد رهبر به گوش می‌رسد. اما روز گذشته جعفر توفیقی آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت: تغییر رئیس دانشگاه تهران فعلاً در دستور کار نیست.
 
به نظر می‌رسد فرهاد رهبر که در روزهای آخر دولت دهم هم زمزمه‌های برکناری‌اش شنیده می‌شد، فعلا به ریاست خود بر دانشگاه ادامه خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها