کد خبر: ۱۶۸۸۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۰۴ مهر ۱۳۹۲
مدافع چپ پای فجر سپاسی گفت: «یکی از محبوب ترین تیم های ایران روی کاکل جوانانی مثل عالیشاه، پیام صادقیان، خانزاده و ... می چرخد.»

598؛ این که می گویند فجرسپاسی مکتب اخلاق است، بی دلیل نیست. این تیم شیرازی تا دلتان بخواهد بازیکن بااخلاق دارد و یکی از همین مردان بااخلاق، محمد انصاری پدیده خط دفاعی فجرسپاسی است.

 

محمد انصاری که از استقلال به شیراز رفته و برای چندمین بار از سوی علیرضا منصوریان به تیم ملی امید دعوت شده، یکی از پدیده های فجرسپاسی در دوره قبلی لیگ برتر و فصل جاری است. وقتی با او تماس گرفتیم تا به بهانه بازی با پرسپولیس حرف هایش را بشنویم، با تواضع جواب داد: «کاش به جای من با بزرگترهای تیم مثل مهرزاد معدنچی، مهرداد کریمیان، سیامک کوهنورد و ... صحبت می کردید. اگر هم دنبال پدیده هستید که دانشگر مدافع وسط فجرسپاسی حدود دو سال از من کوچک تر است و با 20 سال سن پدیده تیم ماست.» کلی با انصاری کلنجار رفتیم تا قانع شد به این چند سوال جواب بدهد... خودتان این گفت و شنود را بخوانید؛

 

* از شرایط فجرسپاسی در آستانه بازی با پرسپولیس بگو؟

- بعد از آمدن آقای یاوری، شرایط تیم تغییر کرده و با 3 امتیازی که از استقلال صنعتی گرفتیم، از لحاظ روحی آماده شکست دادن پرسپولیس هستیم.

 

* یعنی فکر می کنی بتوانید پرسپولیس را ببرید؟

- ما دو فصل پی در پی پرسپولیس را در تهران بردیم و حالا می خواهیم با کسب برد سوم هت تریک کنیم.

 

* نمی ترسید بعد از آن که در اصفهان شرایط داوری به ضرر پرسپولیس بود، این بار اشتباهات داوری به نفع حریف باشد؟

- ترجیح می دهم درباره مسائل حاشیه ای حرفی نزنم اما معتقدم ما باید حواس مان را جمع کنیم و اجازه ندهیم شرایط به ضررمان شود. باید خیلی هوشمندانه بازی کنیم تا بی دلیل کارت زرد و قرمز نگیریم.

 

* خیلی ها معتقدند چون محمود یاوری در این فصل یک بار همراه مس مقابل پرسپولیس بازی کرده، فجرسپاسی با این مربی شانس زیادی برای امتیاز گرفتن از پرسپولیس دارد...

- من هم همین اعتقاد را دارم. به هر حال آقای یاوری بهتر از هر مربی دیگر به نقاط ضعف و قوت تیم آقای دایی آگاه است و این ما هستیم که باید توصیه های ایشان را مو به مو اجرا کنیم تا دست پر به شیراز برگردیم.

 

* انگار از همکاری دوباره با آقای یاوری خیلی خوشحالی؟

- صد درصد... البته برای آقای پیروانی هم احترام زیادی قائل هستم و معتقدم اگر ایشان مشاوران خوبی داشت، خیلی بهتر از اینها نتیجه می گرفت چون ما با آقای پیروانی خوب بازی می کردیم اما بد نتیجه می گرفتیم. در مورد آقای یاوری هم باید بگویم محمود خان من را از استقلال به فجرسپاسی آورد و به من اعتماد کرد تا در لیگ برتر بازی کنم. طبیعی است از همکاری دوباره با ایشان راضی باشم.

 

* یک نگرانی درباره فجرسپاسی کم تجربگی بازیکنان شما به خصوص در خط دفاعی است...

- ببخشید حرف تان را قطع می کنم. من منکر نقش تجربه در فوتبال نیستم اما الان در اکثر تیم های لیگ برتری جوانان حرف اول را می زنند. به همین پرسپولیس نگاه کنید، یکی از محبوب ترین تیم های ایران روی کاکل جوانانی مثل عالیشاه، پیام صادقیان، خانزاده و ... می چرخد. الان دیگر اسم ها کارایی ندارند و آمادگی جسمانی و نیروی جوانی به موازات تاکتیک پذیری حرف اول و آخر را می زند. در جمع بازیکنان باتجربه هم آنهایی موفق هستند که آمادگی بدنی بالایی دارند، نه آنهایی که اسم و رسم دار هستند.

 

* اگر موافقی کمی هم درباره تیم ملی امید حرف بزنیم... همراه تیم منصوریان به عمان می روی؟

- قبل از هرچیز از آقای منصوریان بابت اعتمادی که به من دارند ممنونم. من در تیم ارتش هم در خدمت ایشان بودم و حالا قرار است همراه تیم امید به عمان برویم و طی روزهای شانزدهم تا بیست و یکم مهرماه ضمن برپایی اردوی آماده سازی در این کشور، دو بازی تدارکاتی با تیم ملی عمان داشته باشیم. کارهای پاسپورت و ویزای من انجام شده و اگر مشکل خروجی نداشته باشم، در خدمت تیم امید هستم.

 

* و حرف پایانی؟

- ممنونم که با من تماس گرفتید اما کاش با بزرگترهای تیم صحبت می کردید. من وظیفه دارم به کسوت همبازیان خودم که سالهاست در فوتبال ایران زحمت می کشند، احترام بگذارم. مکتب فجرسپاسی مکتب احترام و اخلاق است.

رادنیوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها