کد خبر: ۱۶۸۴۸۱
زمان انتشار: ۰۲:۲۷     ۰۳ مهر ۱۳۹۲
هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه با برگزاری ۷ دیدار پیگیری خواهد شد.
هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال پنجشنبه با دیدار پرسپولیس و فجر سپاسی آغاز و روز جمعه با 6 دیدار دیگر پیگیری خواهد شد.

پرسپولیس - فجر سپاسی 

پرسپولیس بعد از بازی پرماجرا مقابل سپاهان در اصفهان و شکست مقابل این تیم که سبب شد شاگردان دایی با 17 امتیاز چهارم شوند و از صدر جدول فاصله بگیرند در خانه میهمان فجر سپاسی خواهد بود. فجر در نیم‌فصل نخست نتایج خوبی نگرفت و با 9 امتیاز در رده چهاردهم است. شاید اگر فجر همان تیم دو سه هفته پیش بود می‌شد از هم‌اکنون سه امتیاز بازی را به حساب پرسپولیس واریز کرد اما آمدن محمود یاوری شرایط را تغییر داده است. او پیش از این با فجر سپاسی سابقه شکست دادن پرسپولیس در تهران را دارد. فجر در نخستین گام با یاوری موفق شد استقلال خوزستان را شکست دهد و با امید بیشتری به بازی با پرسپولیس بیاید.

یاوری استاد آن است که با یک بازی بسته از حریفان خود امتیاز بگیرد و بی‌تردید این ترفند را در بازی پنجشنبه به کار خواهد بست اما از سوی دیگر علی دایی و پرسپولیس زمانی که یاوری در مس کرمان بود توانستند از پس این ترفند برآیند. این دومین دیدار علی دایی و شاگردانش در نیم‌فصل نخست با محمود یاوری است؛ البته این بار حریف آنها فجر سپاسی خواهد بود. این دیدار می‌تواند یک دیدار اعصاب خردکن و کم‌تحرک باشد که اتفاقات نتیجه آن را رقم بزند و همان اندازه استعداد آن را دارد که به یک دیدار پرگل تبدیل شود.

ملوان انزلی - فولاد خوزستان 

ملوان به روند پرفراز و نشیب خود ادامه می‌دهد و در حالی که با 9 امتیاز سیزدهم جدول است در خانه از فولاد خوزستان پذیرایی خواهد کرد. فولادی که با 22 امتیاز در صدر جدول تکیه زده و اختلاف امتیازاتش را با حریفان خود حفظ کرده است. فولاد حتی اگر مقابل ملوان شکست بخورد باز هم در صدر جدول باقی خواهد ماند. با این وجود شاگردان حسین فرکی که در این فصل به هیچ تیمی رحم نمی‌کنند برای برتری به خانه ملوان خواهند آمد.

شاگردان اسکوکیچ دو دیدار دشوار خارج از خانه مقابل تراکتورسازی و نفت را با تساوی پشت سرگذاشتند و تا اندازه‌ای سرمربی این تیم امنیت شغلی خود را حفظ کرد اما شکست خانگی مقابل فولاد می‌تواند بار دیگر وضعیت این مربی را بغرنج کند. ملوان روزگاری در خانه به هیچ حریفی باج نمی‌داد اما شرایط این تیم به‌گونه‌ای است که بی‌تردید روز دشواری مقابل فولاد خوزستان خواهد داشت.

ذوب‌آهن - سپاهان 

دربی اصفهان با جذابیت‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد. از یک سو هر دو باشگاه ذوب‌آهن و سپاهان دست‌خوش تغییرات مدیریتی شده‌اند و از سوی دیگر روی نیمکت هر دو تیم دو مربی جاه‌طلب کروات حضور دارند. نبرد افکار بوناچیچ و کرانچار بسیار دیدنی خواهد بود به ویژه آنکه بوناچیچ انگیزه‌های زیادی برای بازی مقابل سپاهان دارد. شاید از نظر انگیزشی ذوب‌آهن با انگیزه بیشتری به این دیدار بیاید اما در جدول رده‌بندی این سپاهان است که از ذوب‌آهن برتر بوده است. سپاهان با 18 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و ذوب‌آهن با 12 امتیاز در جایگاه یازدهم ایستاده است با این حال دربی اصفهان هم از جمله دربی‌های غیر قابل پیش بینی است و باید دید این دربی هم همانند دربی تهران و تبریز با تساوی به پایان می‌رسد یا مانند دربی اهواز پرگل و با داشتن یک برنده تمام خواهد شد.

مس کرمان - گسترش فولاد 

مس با هدایت پرویز مظلومی میزبان گسترش فولاد، تیم رسول خطیبی خواهد بود. مس با 5 امتیاز در رده شانزدهم جدول جا خوش کرده و در مقابل گسترش فولاد با 13 امتیاز هشتم است. تیم تبریزی برخلاف میزبان کرمانی در لیگ برتر پرامید و با قدرت ظاهر شده و بی‌شک روز دشواری برای میزان کرمانی رقم خواهد زد اما بدون هیچ تردیدی آمدن پرویز مظلومی نیز در تیم کرمانی بدون پس‌لرزه نخواهد بود و باید منتظر تحول در این تیم باشیم. باید دید تحول مس از بازی با گسترش فولاد آغاز می‌شود یا رسول خطیبی با جوانان پرانگیزه خود یک بار دیگر موفق می‌شود یکی از تیم‌های با سابقه لیگ برتر را زمین‌گیر کرده و نتیجه خوب دیگری را به کارنامه خود اضافه کند.

راه‌آهن سورینت - داماش گیلان 

منصور ابراهیم‌زاده نتایج ناامیدکننده‌ای با راه‌آهن کسب کرده و تیمش با 7 امتیاز در جایگاه پانزدهم ایستاده است اما مدیران راه‌آهن بار دیگر از او حمایت کردند. از سوی دیگر داماش گیلان آهسته و پیوسته در جدول پیش می‌رود و با 14 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد. داماش هفته گذشته تراکتورسازی را شکست داد تا نشان دهد توانایی شکست دادن تیم‌های قدرتمند را دارد.

راه‌آهن این بازی را به چشم دیدار مرگ و زندگی نگاه می‌کند، اگر آنها نتوانند در خانه از عهده داماش گیلان برآیند اوضاع بسیار بحرانی می‌شود. در هر دو سوی میدان انگیزه بالایی وجود دارد. داماشی‌ها انگیزه ادامه دادن روند موفقیت‌آمیز خود را دارند که می‌تواند آنها را حتی به تیم‌های بالای جدول اضافه کند و راه‌آهنی‌ها هم انگیزه دارند که نشان دهند از فانوس به دستان لیگ برتر نخواهد بود.

تراکتورسازی - نفت تهران 

تراکتورسازی بعد از شکست مقابل داماش گیلان اکنون در خانه میزبان نفت تهران است. به نظر می‌رسد مشکلات در باشگاه تبریزی آتش زیرخاکستر مانده و یک نتیجه بد می‌تواند آن را شعله‌ور کند، آتشی که شاید با نفت تهران برافروخته شود. یک اعتصاب کوتاه‌مدت تراکتورسازان را در این هفته شوکه کرد اما مدیرعامل باشگاه بازیکنان را به ادامه فعالیت راضی کرد و آنها مقابل نفت تهران به میدان خواهند رفت.

نفت هم دو سه هفته‌ای است که فراز و فرود در نتایج را احساس می‌کند. آنها با 18 امتیاز سوم هستند و تراکتورسازی با 16 امتیاز پنجم است. یک معادله ساده نشان می‌دهد تراکتورسازی با برنده شدن در این دیدار بالاتر از نفت قرار خواهد گرفت. فرصتی بهتر از این دیدار خانگی برای تراکتورسازی وجود ندارد اما وقتی سکوهای ورزشگاه یادگار امام هم با مجید جلالی و تیمش یکدل نیستند شاید شرایط بازی به گونه‌ای دیگر رقم بخورد.

استقلال خوزستان - صبای قم 

عبدالله ویسی به یاد خاطرات قدیم بار دیگر مقابل تیم دو فصل پیش خود قرار خواهد گرفت. استقلال خوزستان که با شکست دادن همنام تهرانی، در لیگ برتر خودی نشان داده بود در دیدارهای بعدی چندان موفق عمل نکرده و همین موضوع سبب شد با 9 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار بگیرد. آنها اگر مقابل صبای قم هم نتیجه نگیرند علاوه بر تحمل شعار تماشاگران ناراضی اهوازی باید منتظر نتایج سایر رقیبان باشند که می‌توانند در صورت پیروزی‌های احتمالی استقلال خوزستان را تا انتهای جدول بدرقه کنند. شاگردان مایلی کهن نیز با 13 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارند و امیدوار هستند در خانه استقلال خوزستان با کسب یک نتیجه خوب در جدول جایگاه بهتری پیدا کنند.

به گزارش تسنیم دیدار تیم‌های استقلال و سایپا به دلیل حضور آبی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا به تاریخ دیگری موکول شده است.

برنامه کامل هفته یازدهم لیگ برتر  به شرح زیر است:

 پنجشنبه 4مهرماه

پرسپولیس - فجر شهیدسپاسی، ساعت 17 و 20 دقیقه ورزشگاه آزادی

داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: بابک داوری - علی میرزابیگی، داور چهارم: جواد شرفی، ناظر داوری: حسین عسگری

جمعه 5مهرماه

مس کرمان - گسترش فولاد تبریز، ساعت 17، ورزشگاه امام علی کرمان

داور: سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: سعید زارع - حسن یوسفی، داور چهارم: علی صفایی،  ناظر داوری: هدایت ممبینی

ذوب‌آهن-سپاهان، ساعت 17و 15 دقیقه ورزشگاه فولادشهر

داور: البرز حاجی پور، کمک‌ها: سعید الوندی - جهانبخش آرمان، داور چهارم: جمشید محمدی، ناظر داوری: اسماعیل صفیری

تراکتورسازی - نفت تهران، ساعت 16 و 30 دقیقه ورزشگاه یادگار امام تبریز

داور: امیرحسین زرگر، کمک‌ها: محمدرضا منصوری - مهدی ناصحی، داور چهارم: حمید حاج ملک، ناظرداوری: ابراهیم میرزابیگی

ملوان - فولاد خوزستان، ساعت 16 و 15 دقیقه ورزشگاه تختی انزلی

داور: محسن ترکی، کمک‌ها: تورج عیوض محمدی - اسد حاج محمد، داور چهارم: رضا عادل، ناظر داوری: حسین خوشخوان

راه‌آهن - داماش، ساعت 16 و 15 دقیقه، ورزشگاه تختی تهران

داور: رسول رهبرفام، کمک‌ها: رحیم شاهین - سعید آل وردی، داور چهارم: بیژن حیدری، ناظر داوری: محمود رفیعی

استقلال خوزستان-صبای قم، ساعت 17و 30 دقیقه، ورزشگاه تختی اهواز

داور: فرشید افشار، کمک‌ها: مجید ویشگاهی - جلیل شعرانی، داور چهارم: محمد رضا فغانی، ناظر داوری: نادر جعفری

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها