کد خبر: ۱۶۸۲۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۰۲ مهر ۱۳۹۲
رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: با توجه به نقش زنان در تولید ملی، مالیات دولتی و سیاست هزینه و قوانین تنظیم‌کننده بازار کار می‌تواند برای کمک به افزایش اشتغال زنان اصلاح شود.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، کریستین لاگارد که خود یک خانم است، رئیس صندوق بین المللی پول گفت: مطالعه جدیدی که توسط  اقتصاد دانان ما انجام شده است، به مزایای قابل توجه اقتصادی که می‌تواند از افزایش مشارکت بانوان در نیروی کار حاصل شود، اشاره می‌کند.

وی افزود: مطالعه ما نشان می‌دهد با وجود برخی از بهبودها، پیشرفت‌ها برای هموار سازی حضور بانوان در عرصه کار متوقف شده است.

لاگارد ادامه داد: بالا بردن مشارکت زنان در بازار کار از طرق گوناگون به همه منفعت خواهد رساند.

وی با ذکر مثالی افزود: اگر تعداد زنان شاغل افزایش پیدا کرده و به مسطح مردان برسد، تولید ناخالص ملی در امارات عربی متحده تا 12 درصد، در ژاپن 9 درصد و در ایالات متحده تا 5 درصد افزایش خواهد داشت.

این مطالعه تحت عنوان مقاله ای با نام «زنان،کار و اقتصاد» به موانع مختلف سد راه  مشارکت زنان اشاره می کند: به گفته لاگارد در سطح جهان تعداد زنان در نیروی کار بسیار پایین تر از مردان باقی مانده است و تنها نیمی از زنان در سن کار به کار گرفته شده‌اند.

از زنان برای بیشترین مشاغل بدون مزد اتکاء می‌شود و زمانی که به آنها پولی پرداخته می شود با ازدحامی از آنها در بخش های غیررسمی و فقیر مواجه هستیم و همچنان به آنها کمتر از مردان در شغل مشابه حقوق پرداخت می شود.    

لاگارد در پایان گفت: مالیات دولتی و سیاست های هزینه و قوانین تنظیم کننده بازار کار می توانند برای کمک به افزایش اشتغال زنان اصلاح شود.

به عنوان مثال مالیات بر فرد به جای درآمد خانوار_ که در بسیاری از اقتصادها،مالیات اضافه بیشتری را بر نان آور دوم خانواده تحمیل می‌کند_می‌تواند بانوان را برای اشتغال ترغیب کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها