کد خبر: ۱۶۸۱۳
زمان انتشار: ۱۷:۲۹     ۱۱ مرداد ۱۳۹۰
يكي از مراجع تقليد قم گفت:‌ رمضان ماه آشتي، صلح و صفا است و بايد به اختلافات‌ در اين ماه پايان دهيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي ظهر امروز در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) طي سخناني هدف از روزه ماه مبارك رمضان را زنده نگهداشتن تقوا دانست و تصريح كرد: اگر در پايان ماه رمضان تقوا در انسان افزايش يابد نشان مي‌دهد كه روزه اثر‌گذار بوده است.
وي تاكيد كرد: حقيقت تقوا همان چيزي است كه كمي اگر به آن دقت داشته باشيم مي‌توانيم به درك درستي از آن برسيم.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه تقوا حالت خداترسي همراه با دلسوزي است، بيان داشت: فرد با تقوا به دنبال اين است كه رضات خداوند را جلب كند.
وي در خصوص اينكه افراد بيمار نبايد روزه بگيرند، خاطرنشان كرد: كسي كه به وسيله روزه بيماري او تشديد شود بايد روزه را ترك كند و اگر كسي كه روزه براي او ضرر دارد روزه بگيرد، اين روزه حرام است و براي او عبادتي محسوب نمي‌شود.
‌مكارم‌شيرازي تاكيد كرد: برخي افراد پير و ناتوان و يا دختران 9 ساله توان لازم را براي روزه گرفتن ندارند و بنابر اين نبايد روزه بگيرند.
وي بيان داشت: اين افراد بايد توجه به اينكه روزه نمي‌گيرند بايد هر روز يك مسكين را غذا دهند.
استاد حوزه علميه قم تاكيد كرد: برخي از موسسات نيز هستند كه نسبت به رسيدگي به خانواده‌هاي نيازمند تلاش مي‌كنند كه مي‌توان اين پول را از اين طريق در اختيار محرومان قرار داد تا مبلغي كه هزينه مي‌شود صرف تهيه غذا شود.
وي با اشاره به اينكه عباداتي كه ما انجام مي‌دهيم منفعتي براي خداوند ندارد، گفت: ما بايد خداوند را شكر كنيم كه اين برنامه‌هاي تربيتي را براي ما مقدر كرده و نردبان ترقي را پيش پاي ما قرار داده است.
‌مكارم‌شيرازي افزود: ماه رمضان ماه روزه‌ واجب است و بهترين فضليت ماه رمضان اين است كه در اين ماه قرآن نازل شده است.
وي با اشاره به خصوصيات و ويژگي‌هاي قرآن كريم بيان داشت: قرآن موجب هدايت انسان‌ها به سوي خداوند مي‌شود و انسان‌ها را از ظلمت رهايي مي‌بخشد.
اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: رمضان ماه دعا است و بايد از فرصت اين ماه استفاده كرده و به دعا، قرآن خواندن، كمك به نيازمندان و صله ارحام اهتمام جدي داشته باشيم.
وي همچنين تاكيد كرد: در ماه رمضان بايد پيروزي مسلمانان در نقاط مختلف جهان از جمله مردم مظلوم بحرين را از خداوند متعال مسئلت كنيم.
اين مرجع تقليد گفت: همچنين در اين ماه بايد دعا كنيم كه خداوند جوانان را از شر شيطان و شيطان صفتان مصون نگه دارد.
وي با اشاره به حديثي در خصوص ويژگي‌هاي يك روزه صحيح تصريح كرد: همه اعضا و جوارح يك فرد روزه‌دار بايد از پليدي‌ها به دور باشد.
‌مكارم‌شيرازي با بيان اينكه بايد چشم و گوش انسان در ماه رمضان روزه باشد، تاكيد كرد: رمضان ماه آشتي، صلح و صفا است و بايد به اختلافات در اين ماه پايان دهيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها