کد خبر: ۱۶۸۱۰
زمان انتشار: ۱۷:۰۴     ۱۱ مرداد ۱۳۹۰
اگرچه تعداد افرادي كه در تجمعات فراخوانده شده از سوي شبكه‌هاي اجتماعي شركت كرده‌اند، انگشت شمار است، اما جلوه‌گري كه اين مسائل در اين شبكه‌ها و ديگر رسانه‌ها دارد، خود منجر به ترويج آن شده كه در آينده مشكل زا مي‌شود؛ بدين سبب مسئولان بايد بروز اين هنجاركشني‌ها را بعنوان هشداري جدي بگيرند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاري دانشجو؛ قرارهاي فيس بوكي كه اين روزها در شهر تهران گذارده مي ‌شود و بواسطه آن عده اي از دختران و پسران در محلي جمع مي‌شوند و كارهاي عجيب و بعضا منافي عفت عمومي انجام مي دهند، شايد در نگاه اول به تاثير شبكه‌هاي اجتماعي بر روي برخي از جوانان تاكيد داشته باشد، اما با دقيق تر شد به اين مسئله انحرافات گوناگوني مشاهده مي شود كه ممكن است در آينده مشكلات فراواني ايجاد كند.
 
طی روزهای گذشته دو حادثه عجیب و خارج از شئونات اسلامی آنهم بصورت سازماندهی شده و دسته جمعی با استفاده از رسانه های جمعی صورت گرفت؛ اجتماع برخی از دختران و پسران جوان در دو نوبت در پارک های تهران که به دعوت شبکه اجتماعی فیس بوک انجام شد كه صحنه های عجیبی در پایتخت کشور بوجود آورد، منجر شد که اصحاب رسانه با انتقاد از مسئولان ذی ربط در خصوص چگونگی بروز چنین مسئله ای اظهار نگرانی کنند.
 
در تجمع اول که بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت، طی یک قرار فیس بوکی برخی از دختران و پسران در پارک آب و آتش تهران جمع شدند و بصورت مختلط جشن آب پاشی به پا کنند که منجر به ایجاد صحنه های نامطلوبی در این حادثه شد.
 
در تجمع بعدی که بازهم به دعوت شبکه اجتماعی فیس بوک در عصر همان روز در پارک پردیسان با عنوان «خزبازی» صورت گرفته بود، عده ای از جوانان با پوشیدن لباس های کهنه و قدیمی با حالتی مضحک از خودشان عکس گرفته و در صفحات فیس بوک قرار دادند که نه تنها اختلاط دختران و پسران در این عکس ها مشاهده می شود، بلکه شاهد استهزا چادر و دیگر نمادهای ارزشی نیز در این تصاویر هستیم.
 
مسئله عمده اي كه از اين قرارهاي بو دار مشاهده مي‌شود، هنجارشكني هايست كه در سطح شهر و جامعه رخ مي دهد.
 
كارشناسان همواره درارتباط با فعاليت نظام سلطه در جهت دين زدايي هشدار داده اند و اخبار و اطلاعاتي كه روزانه از گوشه و كنار دنيا در خصوص اسلام ستيزي به گوش مي رسد، نشان دهنده‌ سطح فعاليت كشورهاي غربي عليه مسائل ديني است.
 
با نگاهي به تاريخ هم مي توان نمونه هاي جالبي را در خصوص نگاه دين ستيزانه استعمار و بهره برداري از اين مسئله ديد؛ نحوه نفوذ اسرائيل در فلسطين كه در اوائل امر با تخريب مذهب در سرزمين‌هاي اشغالي شروع شد، نمونه‌ي بارز اين موضوع است، همچنين در آندلس نيز مقامات اسپانيايي با داير كردن مراكز عيش و عشرت براي مسلمانان زمينه تضعيف آنها را فراهم كردند و كم كم با تخريب جوانان در اين كشور به سركوب و اخراج آنان پرداختند.
 
امروزه نيز اين شبكه هاي اجتماعي هستند كه فضاي بي‌بندوباري را براي اهداف شوم سلطه گران فراهم كرده اند و بدتر از آن با مسموم كردن افكار جوانان مي خواهد حتي بديهيات ديني را زير سوال ببرند و سعي دارد تا با كمرنگ كردن اعتقادات ديني، زمينه ي اشاعه فرهنگ غرب و سپس سلطه خود را فراهم كنند.
 
البته ناگفته نماند كه حضور افراد در فضاي مجازي و تعميم آن به فضاي واقعي دچار اشكالات عمده‌اي نيز هست، در واقع توهمي كه شبكه‌هاي اجتماعي به كاربران خود القا مي‌كنند، باعث نوعي نارضايتي در بخشي از بدنه جامعه، بخصوص جوانان مي‌شود كه در برخي از مواقع براي خود آنها و ديگران مشكلاتي را ايجاد مي كند.
 
توهماتي كه شبكه‌هاي اجتماعي در زمان فتنه براي كاربران خود ايجاد كرده و اينگونه به آنها القا مي كنند كه آنها صداي همه مردم ايران هستند و با قرارهاي مشابه مي‌توانند به خواسته خود كه بيشتر اهداف نظام سلطه را برآورده خواهد كرد، برسند نمونه اي از اين آسيب هاي اجتماعي و اثرات سوء رسانه‌اي است.
 
از طرف ديگر با سرگرم شدن جوانان در شبكه هاي اجتماعي و صرف وقت در اين شبكه‌ها، شاهد آن هستيم كه جوانان بدون كسب مهارت هاي زندگي رشد مي يابند كه اين موضوع نيز به خودي خود منجر به عقب ماندگي و عدم رشد جامعه مي شود.
 
با نگاهي به آمار و ارقام افرادي كه در اين شبكه‌ها فعاليت دارند، در مي يابيم كه بيشتر اعضاي شبكه هاي اجتماعي را جوانان، بخصوص جوانان آسيايي و خاورميانه تشكيل مي دهند.
 
با اين اوصاف جاي خالي برنامه هاي فرهنگي مناسب براي پر كردن اوقات فراغت جوانان، خصوصا در اين تابستان داغ به وضوح حس مي شود، تا جايي كه در اين خلا شاهد هنرنمايي شبكه‌هاي اجتماعي وابسته به غرب و ترويج اين فرهنگ به جامعه هستيم.
 
اگر چه تعداد افرادي كه در اين تجمع شركت كرده اند، انگشت شمار است، اما جلوه گري كه اين مسائل در شبكه‌هاي اجتماعي و ديگر رسانه‌ها دارد خود منجر به ترويج آن و بروز مشكل در آينده خواهد شد كه مسئولان بايد بروز اين هنجاركشني ها را بعنوان يك هشدار جدي بگيرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
خداوند به حق این ماه عزیز باعث و بانی این کار را در همین ماه به سزای عملش برساند
آمین
شما هم آمین بگین
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
Khodavand hamero hedayat kon bazia omreshun ro cheghadr rahat hadar midan va bad dg zamani vase jobran nadaran chun vaghteshun tamume va dg vaghte ezafeyi ham nist ! ! ! ! !
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
ورای همه این تحلیل و خبر ها و نگاه ها میبینید که قشری خاص که در بخشی از تهران ساکنند چگونه در رسانه های جمعی بازتاب دارند و آروغ زدنشان نیز خبر دست اول تیتر یک رسانه ها می شود،این ها همان قشری هستند که ادعای همه چیز دانیشان گوش فلک را کر کرده است،قشری که با جود قلت همه باید از آنها پیرو کنند...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
بقول ظريفي:خدايا ما كه حال نداريم به راه راست هدايت شويم خودت راه راست را به سوي ماكج بفرما
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها