کد خبر: ۱۶۷۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۱۱ مرداد ۱۳۹۰
۱۵ نکته اخلاقی کوتاه:
رمضان ماه منفعت « و اربحنا افضل ارباح العالمين‏»؛«ماه رمضان‏» برترين سودهاى جهانيان را به ما ارزانى داشت كه هيچ تاجرى درهيچ گوشه دنيا نبرده است. اگرانسان يك مسافرى است كه سفر ابدي در پيش دارد، ره ‏توشه آن سفر ابدي را بايد همين چند روز تهيه كند و اگر درهاى آسمان به چهره مؤمن باز مى‏شود و اگر مؤمن مى ‏تواند با وارستگى به باطن عالم راه پيدا كند و اگر بهترين فرصت ماه مبارك رمضان است.
سرویس مذهبی پایگاه 598، رمضان ماه منفعت « و اربحنا افضل ارباح العالمين‏»؛«ماه رمضان‏» برترين سودهاى جهانيان را به ما ارزانى داشت كه هيچ تاجرى درهيچ گوشه دنيا نبرده است. اگرانسان يك مسافرى است كه سفر ابدي در پيش دارد، ره ‏توشه آن سفر ابدي را بايد همين چند روز تهيه كند و اگر درهاى آسمان به چهره مؤمن باز مى‏شود و اگر مؤمن مى ‏تواند با وارستگى به باطن عالم راه پيدا كند و اگر بهترين فرصت ماه مبارك رمضان است.

متن ذیل گوشه ای از سخنان علما و فضلایی است که جمله جمله آن چراغ راه هدایت است.

امام خمينی (ره):

«و سعی کن از مجالسی که انسان را از ياد خدا غافل می کند پرهيز نمایي که با خو گرفتن به اين مجالس، ممکن است از انسان سلب توفيق شود که خود مصيبتی است جبران ناپذير»

(نامه 61/2/8 به سيد احمدآقا)

آيه الله بهاء الدينی (ره):

«اگر زرنگ هستيد، در دستگاه خدا زرنگ باشيد» (کتاب نردبان آسمان، ص 183)

«نفس از موجودات ناری است و دشمنی آن با انسان، از شرق و غرب هم بيشتر است» (کتاب سيری در آفاق، نوشته حسين حيدری کاشانی، ص 181)

«برای رهايي از مشکلات، راه هايی است که بهترين آنها را خود ما حس کرده ايم و به کمک آنها به حاجت هايمان رسيده ايم، که چهار چيز است: نذر کردن گوسفند برای فقرا، خواندن حديث کساء به طور پی در پی، پرداختن صدقه و ختم صلوات». (کتاب آيت بصيرت، ص 68)

«ياد خدا [صرفاً] سبحان الله و الحمدلله گفتن نيست؛ بلکه ياد خدا آن است که واجبات را انجام دهيم و اگر به محرمات الهی رسيديم از آن دوری کنيم». (سيری در آفاق، ص 146)

علامه طباطبايي (ره):

«ممکن است انسان گاهی از خدا غافل شود و خدا يک تب سخت خطرناک چهل روزه به او بدهد، برای اين که يک بار از ته دل بگويد: يا الله». (جرعه های جانبخش، نوشته غلامرضا گلی زوار، ص 380)

«گاهی يک عصبانيت، بيست سال انسان را عقب می اندازد». (ز مهر افروخته، نوشته سيد علی تهرانی، ص 83)

آيه الله حسن زاده آملی:

«يکی از اهم مراقبات اين است که انسان، واردات و صادرات دهانش را مواظب باشد... وقتی واردات انسان هرزه شد، صادرات او هم هرزه و پليد و کثيف می شود؛ يعنی قلم او هرزه و نوشته هايش زهر آگين خواهد شد». (مجموعه مقالات آيه الله حسن زاده، ص 126)

«تسويف يعنی سَوفَ سَوفَ کردن، يعنی امروز و فردا کردن، بهار و تابستان کردن، امسال و سال ديگر کردن. [ولی] وقت نيست، و بايد به جد بکوشيم تا خودمان را درست بسازيم». (مجموعه مقالات، ص 176)

« نزد اولياء الله مجرب است که اکثار ذکر شريف «يا حیُّ يا قيّومُ يا مَن لا اله الّا انت» موجب حيات قلب است». (کتاب نامه ها بر نامه ها از آيه الله حسن زاده، ص 226)

آيه الله کشميری (ره):

«اگر سوره والعاديات روزی 110 مرتبه خوانده شود، روزی حلال فراوان خواهد آمد». (روح و ريحان، نوشته علی اکبر صداقت، ص 81)

«آنان که غيض شديد دارند سوره الم نَشرَح لک صدرک» را چند بار بخوانند که شرح صدر می آورد». (آفتاب خوبان، علی اکبر صداقت، ص 29)

«لاحول و لا قوه الا بالله، روزی صد مرتبه چنان چه در روايت آمده، هفتاد نوع بلا را از انسان دور می کند که آسان ترين آن غم و اندوه است». (آفتاب خوبان، ص 83)

آيه الله تألّهی همدانی:

«رضايت امام بر زيارت امام مقدم است و از همين همدان هم می شود امام را زيارت کرد». (يادنامه آيه الله تألّهی همدانی، ص 22)

« می خواهی بدانی ایمان داری يا نه، ملاحظه کن ببین نماز صبحت قضا شود بيشتر غصه می خوری يا ده تومانت از بین برود». (همان، ص 90)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها