کد خبر: ۱۶۷۹۲۴
زمان انتشار: ۱۹:۰۴     ۰۱ مهر ۱۳۹۲
رييس کميته‌ داوران فدراسيون فوتبال گفت: اگر من هم جاي دايي و رويانيان بودم از عملکرد قهرماني عصباني مي‌شدم اما پرسپوليسي‌ها نبايد به خاطر اشتباه داور جاروجنجال به پا کنند.
فريدون اصفهانيان درباره مسائل پيش آمده در چند روز اخير و اختلاف باشگاه پرسپوليس و محسن قهرماني اظهار کرد: داور در يک ديدار اشتباه کرده و اشتباهش را هم پذيرفته است. ما هم قبول داريم که اين اشتباه نيز صورت گرفته بنابراين ديگر نيازي نيست که اين همه جاروجنجال شود.

به گزارش ايسنا ، وي در ادامه با رد وجود هرگونه بحث و جدل در جامعه داوري گفت: همه چيز آرام است و جامعه داوري جو شلوغي ندارد اما برخي از افراد که سعي مي‌کنند داوري را به حاشيه ببرند، مي‌خواهند اين جو را خراب کنند. آنها دارند شلوغ مي‌کنند در حالي که ما اشتباه داور را قبول ‌کرده‌ و طبق آيين‌نامه با او برخورد مي‌کنيم.

رييس کميته‌ داوران در ادامه با بيان اين که نبايد درباره يک مشکل داوري جاروجنجال به پا شود، اظهار کرد: کجاي دنيا وقتي داور در صحنه‌اي اشتباه مي‌کند، بازيکن شخصا سعي مي‌کند بازيکن خاطي را جريمه کند. روي صحبتم بازيکن پرسپوليس است و مي‌گويم اگر بازيکن سپاهان خطا کرد و داور نديد، چرا او بايد روي بازيکن حريف خطا کند؟ متاسفانه ما همه چيز را به گردن داور مي‌اندازيم.

اصفهانيان در ادامه گفت: با تمام اين مطالب بايد بگويم که اگر من هم جاي آقاي دايي و آقاي رويانيان بودم، به خاطر اشتباه داور عصباني مي‌شدم اما از اين دو نفر انتظار بيشتري داريم چون آنها بايد الگوي جامعه باشند. اگر اعتراضي داشتند بايد از طريق نامه اطلاع مي‌دادند تا طبق قانون رسيدگي شود. آنها درباره حرف‌هايي که زده‌اند بايد پاسخگو باشند. نمي‌شود که هر کس مي‌بازد مشکل ايجاد کند. به هر حال داور هم خانواده دارد و افتخار يک استان است.

رييس کميته‌ داوران همچنين در واکنش به گفته علي دايي درباره اين که هنوز نامه‌اي از فدراسيون به دست او نرسيده که او را براي پاسخگويي فراخوانده باشد، گفت: ما که به کسي نامه‌اي نمي‌زنيم. کميته‌ داوران موضوع را به مسئولان ذيربط در فدراسيون مانند رييس و دبير کل گزارش مي‌دهد و آنها هستند که بايد به افراد نامه بدهند.

علي دايي در گفت‌وگوي ديروزش (يکشنبه) با سايت پرسپوليس گفته بود که اگر فدراسيون از او براي پاسخگوي دعوت کند، با مدارک به فدراسيون مي‌رود.

اصفهانيان در اين رابطه گفت: ما از خدا مي‌خواهيم که آقاي دايي اسناد و مدارکش را به ما ارائه دهد. ما هم نمي‌خواهيم کسي که براي جامعه داوري مشکل‌ساز است، هم چنان در اين جامعه حضور داشته باشد. آنها اگر مدارکي دارند بايد ارائه کنند تا رسيدگي شود.

وي افزود: نکته مهم‌تر اين است که اگر پرسپوليسي‌ها و آقاي دايي مدارکي دال بر تخلف داور دارند، دليلي ندارد که منتظر نامه فدراسيون باشند. آنها ا گر سندي دارند و معتقدند که حق و حقوق‌شان ضايع شده، نبايد منتظر نامه فدراسيون باشند و بايد مدارکشان را ارائه کنند.

اصفهانيان همچنين درباره نحوه برخورد با محسن قهرماني گفت: همان طور که اين داور زماني به دليل عملکرد خوب تشويق شده است، اين بار هم با تنبيه روبه‌رو مي‌شود و مطابق آيين‌نامه با او برخورد مي‌کنيم.

رييس کميته‌ داوران در پايان در واکنش به خواسته باشگاه پرسپوليس مبني بر اين که اين کميته‌ ديگر قهرماني را براي بازي‌هاي پرسپوليس انتخاب نکند، گفت: سوال اينجاست که آيا اين حرف عقلاني است؟ اگر اين طور باشد، از اين پس هر باشگاهي براي خودش مي‌گويد که فلان داور را نگذارند. کميته‌ داوري با توجه به حرکات داوران و عملکرد آنها طبق آيين‌نامه داوران را مي‌چيند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها