کد خبر: ۱۶۷۷۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۰۱ مهر ۱۳۹۲
خبرگزاری تسنیم: روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف از نزدیک شدن انگلیس به دریافت معافیت برای میدان گازی مشترک با ایران خبر داد و نوشت: این میدان ظرفیت تولید روزانه ۱۹۰ میلیون فوت مکعب گاز، معادل حدود ۵ درصد گاز تولیدی روزانه انگلیس را دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی تلگراف، کابینه انگلیس امیدوار است با برداشته شدن تحریم ها در مورد میدان گازی رهام در دریای شمال که مشترکا در مالکیت دولت ایران و شرکت بی پی است، تولید گاز انگلیس که اخیرا کاهش یافته، مجددا افزایش یابد.
میدان رهام، که ظرفیت تولید روزانه 190 میلیون فوت مکعب گاز، معادل حدود 5 درصد گاز تولیدی روزانه انگلیس را دارد، از سال 2010 تاکنون، به دلیل تحریم ها علیه ایران تعطیل شده است.
شرکت بی پی، اوایل امسال هشدار داد تعطیل باقی ماندن عملیات اکتشاف در این میدان به مدت طولانی همچنین تهدیدی را در مورد بسته شدن پیش از موعد یک میدان دیگر، به نام بروس که از همان زیرساخت ها استفاده می کند، به وجود می آورد. میدان گازی بروس، حدود 3 درصد تولید گاز انگلیس در دریای شمال را بر عهده دارد.
بر اساس این گزارش وزرای کابینه انگلیس اکنون می گویند،به دریافت معافیت از تحریم ها که اجازه بدهد تولید گاز در میدان رهام از سر گرفته شود و آینده میدان بروس تضمین شود نزدیک شده اند.
با توجه به کاهش تولید گاز در دریای شمال، و افزایش نگرانی ها در مورد بالا رفتن قیمت، انگلیس بیش از پیش به واردات گاز احتیاج پیدا کرده است.
زمزمه ها در مورد معافیت این میدان گازی از تحریم ها پس از آن شنیده می شود که علائمی از بهبود روابط ایران و  انگلیس پس از روی کار آمدن حسن روحانی در ایران مشاهده شده است. اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد که «میدان گازی (متعلق به) شرکت بی پی می تواند بر اساس یک بخشنامه شورای اتحادیه اروپا که در دسامبر 2012 تصویب شد و طی آن مقررات قبلی در مورد اقدامات محدودیت زا علیه ایران اصلاح گردید، از تحریم ها معاف شود.»
گزارش ها  حکایت از آن دارد که گفت‌وگوها بر این مسئله متمرکز شده است که آیا دیگر شرکت ها نظیر بانک هایی که تراکنش های مالی مرتبط با این میدان را انجام می دهند نیز از این معافیت بهره مند می شوند یا خیر.
اداره انرژی و تغییرات زیست محیطی انگلیس اعلام کرد که «در حال همکاری با اتحادیه اروپا برای تضمین امنیت فعالیت بلند مدت میدان گازی رهام در دریای شمال بوده است و در زمان مشخص بیانیه ای در این زمینه صادر خواهد کرد.»
بی پی اعلام کرد: «اولویت های ما تضمین امنیت فعالیت در این میدان و تداوم تبعیت شرکت از قوانین است.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها