کد خبر: ۱۶۶۸۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
مديرعامل باشگاه‌ پرسپوليس گفت: در بازي که ما انجام مي‌دهيم حق پخش نداريم و در ورزشگاهي که به ميدان مي‌رويم بليت فروشي را به ما نمي‌دهند.
محمد رويانيان در برنامه امروز ورزش و مردم در مورد اينکه چرا به استقلال به خاطر صعود به مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا تبريک گفت، عنوان کرد: ورزش وقتي ارزش دارد که در آن روحيه پهلواني باشد و آن اين است که وقتي کسي شکست مي خورد بپذيرد کسي که پيروز شده برتر است و کسي که پيروز شده بپذيرد که شايد يک روز کسي که شکست خورده جاي او را بگيرد. تبريک گفتن وظيفه من بود. نکته دوم اين است که استقلال، استقلال تهران نبود بلکه استقلال ايران بود و آن ها تيم ملي ما بودند.

به نقل از فارس، وي افزود: فتح الله زاده شب قبل از بازي به من زنگ زد گفت مشکلات زيادي براي آن ها در هتل ايجاد کردند. من کاري نمي توانستم بکنم اما درد دل کردم اين حس متقابل است فتح الله زاده حس مي کند من برادرش هستم. من تلفني با کادر فني امير قلعه نويي و علي اميري صحبت کردم  چرا که کار ملي بود و وظيفه ما است که از استقلال حمايت کنيم. استقلال در ليگ و جام حذفي و داخل رقيب ما است.

رويانيان در مورد اينکه قيمت گرت بيل بيش از کل هزينه تيم هاي ايران است، به کنايه و شوخي گفت: شايد بيل بمب سال بعد فتح الله زاده است.

وي در مورد مشکلات مالي گفت: ما دائم تکرار مي کنيم پول و کمپ نداريم. در ورزشگاه آزادي براي هر بازي از ما 35 ميليون مي گيرند. بليت فروشي و حق و پخش تلوزيوني به ما نمي دهند. اين تيم داري نيست. بخشي از مشکلات به نگاه کلي جامعه به فوتبال باز مي گردد. بايد ديد مسئولين کشور چه نگاهي به فوتبال دارند. اين موضوع معلوم نست و فوتبال روي هوا است. در نظام کشور جايگاه ورزش به خصوص فوتبال بايد مشخص  شود. مشکل ما اين بلاتکليفي است چرا استقلال و پرسپوليس که 50 ميليون هوادار دارند يک ورزشگاه ندارند. نفت و راه آهن و ... که ديگر نيستند.ورزشگاه آزادي مگر براي دولت و بيت المال نيستند چرا تيم هايي که براي دولت هستند براي هربازي بايد 35 ميليون تومان به وزارت ورزش بدهند.

رويانيان خاطرنشان کرد: چرا بليت فروشي بازي خودمان و تبليغات دور زمين براي ما نيست. چرا هزينه آن براي ما نمي شود چه کسي تعيين مي کند که بليت فروشي دست ما نباشد؟ يک باشگاه براي اينکه حرفه اي شود بايد استاديوم داشته باشد، بليت فروشي دستش باشد، حق پخش بگيرد و درآمد زا باشد اما در ايران همه باشگاه درآمد ندارند و هزينه آن ها خيلي بيشتر از درآمدشان است. درست است که در فوتبال کشور استراتژي نيست. اکنون اول وزارت ورزش،‌دوم فدراسيون، سوم سازمان ليگ و در آخر باشگاه است به نظر من اين ايراد است چرا که باشگاه بايد اول باشد. باشگاه فوتبال را مي سازد و بايد باشگاه محور باشيم. بليت فروشي دست کس ديگري است حق پخش را که چيز ناچيزي است به فدراسيون مي دهند و بعد از گذشت از مراحل مختلف به دست ما مي رسد که ناچيز است. چرا دو باشگاه که 50 ميليون هوادار دارد ابتدايي ترين حق هايش را نمي گيرد. سال قبل با فتح الله زاده پيگيري کرديم که يک شرکت حق پخش و تبليغات کنار زمين ما را بر ععهده بگيرد اما به ما ندادند.

مديرعامل پرسپوليس در مورد اينکه آيا دنيزلي طلبش را به پرسپوليس بازگرداند، گفت: اين موضوع کمي طول کشيد اما پس دادند ديروز هم براي گرفتن آخرين مرحله اين پول بچه هاي باشگاه را به ترکيه فرستاديم.

رويانيان در مورد اينکه بعد از بازي انتقادات زيادي از پرسپوليس و استقلال به خاطر نتيجه دربي شد، اظهار داشت: اينکه ساخت و پاخت کنيم درست نيست. من و فتح الله زاده دوست هستيم اما به موقع هم براي يکديگر کري مي خوانيم. براي من و سرمربي تيم خيلي سخت است که  در دربي بازنده باشيم ما حاضريم در جدول جايگاه نداشته باشيم اما در دربي به استقلال نبازيم. اين ذات فوتبال است خدا لعنت کند کسي که تباني کند تا دربي مساوي شود. حالا اينکه چرا دربي زيبا نمي شود را بايد آسيب شناسي کرد. 50 سال است که دربي داشتيم و در آن خيلي بازي ها پرگل شده است يک پديده درست شده به عنوان دربي بي  خاصيت ايرادي ندارد اما بايد اين موضوع را آسيب شناسي کرد ديگر لازم نيست يک برنامه کارشناس بياورد 5 ساعت حرف بزند تا ثابت شود دربي قشنگ نبوده است.

وي افزود: بعد از باخت استقلال به استقلال خوزستان دربي بود. اگر اين دربي مي باخت مطمئن باشيد استقلال در تايلند انقدر خوب بازي نمي کرد.اجازه نمي دادند به قلعه نويي تمرکز کند بازيکنان خرد مي شدند قلعه نويي آمد که نبازد بعد دايي و قلعه نويي دو مربي زحمت کش و مسلمان هستند. دايي آقاي گل جهان است که قبل از اين مهندس شده بود او چهره برجسته جهان و آسيا است. قلعه نويي مربي تيم ملي بوده و بچه مسلمان با غيرت و تعصب است. علي دايي هم نمي خواهد در اولين دربي فصل جديد ببازد. چرا نمي خواهيم ببازيم اين مهم است؟ دليل آن اين است که جو بدي وجود دارد و اجازه باخت نمي دهند و ندارند.

رويانيان در ادامه خاطرنشان کرد: مشکل بعدي فشار زيادي است که از ناحيه سکو ها و اينکه افراد خوب و بعد را نشان مي دهند به وجود مي آيد. بازيکنان قبل و حين و بعد از دربي زير فشار هستند و اگر کسي اشتباه کند بعد از بازي خيلي روي آن بحث مي شود اين مشکل راهکار دارد مثلا اين که به جاي دو بازي 6 بازي انجام شود جامي در تهران گذاشت که اين دو تيم با هم رو به رو شوند. راه بعدي اين است که رسانه ها القا کنند که برد و باخت مهم نيست و زياد روي آن مانور نکنند.

مديرعامل پرسپوليس در مورد بازي با سپاهان عنوان کرد: جا دارد از رحيمي تشکر کنم او مدير خوبي است مدتي با هم در زمين رقيب بوديم اما رفيق هستم. در کل رحيمي رفت خوش به حالش! خدا کند يک روز هم ما برويم اما فتح الله زاده نمي رود زمانيکه ما بچه بوديم او مديرعامل استقلال بود و هنوز هم هست.

رويانيان در مورد بازي خداحافظي مهدي مهدوي کيا با  هامبورگ گفت: ما با هامبورگ مکاتبات زيادي کرديم و آن ها مبلغي را اعلام کردند ما هم مبلغي را پيشنهاد کرديم مهدوي کيا گفت دست نگه داريد تا من به ايران بيايم تا نظرم را بگويم او گفت من دوست ندارم شما در وسط بازي ها براي من به خرج بيفتيد حالا برنامه هايي داريم که بعدا اعلام مي کنيم. دو سال است به فوتبال آمدم يکي از کساني که شخصيت بالايي دارد و صاحب نفس زکيه است همين مهدوي کياست. او واقعا مهدوي‌کيا شخصيت بزرگي دارد.

وي در پاسخ  به اينکه آيا هنوز هم پورشه مي دهد، عنوان کرد: اين را براي ما درست کردند. اگر پورشه ، ژيان،‌ فولکس و هر چيزي وارد کردم آمار آن در گمرک هست و متاسفم تا اين حد در برنامه اي روي اين موضوع تأکيد دارند. ما ديگر نبايد حرف بزنيم بايد عمل کنيم.

رويانيان در واکنش به حرف فتح الله زاده که دوست دارد يک بار کانديداي فدراسيون فوتبال شود، گفت: من هم به فتح الله زاده راي مي دهم. هر چند که بار قبل به کفاشيان راي دادم. البته علي کفاشيان فرد بسيار خوبي است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها