کد خبر: ۱۶۶۸۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد که اگر ایران در سیگنال‌هایی که درباره‌ی موضوع هسته‌یی داده، جدی باشد احتمال دارد باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا با حسن روحانی رییس‌جمهور ایران هفته‌ آینده در نیویورک دیدار کند.
به گزارش 598، خبرگزاری رویترز گزارش داد: جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره‌ دیدار روسای جمهور آمریکا و ایران در حاشیه‌ مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تغییری در لحن بیان ایران و غرب ایجاد شده است. غرب از زمانی که روحانی برسر کار آمده است اعلام کرده که چنین دیداری محتمل است اما برای این دیدار برنامه‌ریزی نشده است.

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد اما همواره این احتمال موجود است.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به مصاحبه‌ حسن روحانی با شبکه‌ ان بی سی، گفت: روحانی در این مصاحبه نشانه‌های مثبتی را درباره‌ این احتمال بیان کرده است، اما عملکرد مهمتر از حرفها است.

کارنی بار دیگر اضافه کرد: اوباما تمایل به برگزاری مذاکرات دو جانبه با ایرانیان دارد به شرط این که ایرانیان درباره‌ پاسخ به جامعه‌ بین‌المللی جدی باشند و برنامه‌ نظامی هسته‌یی خود را کنار بگذارند.
 
ادعای نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت‌هایش تاکید داشته است.

رویترز: اوباما و روحانی احتمالا خوش و بشی خواهند داشت

رویترز همچنین افزود: به نظر می‌رسد به جای آنکه دیداری رسمی و طولانی صورت پذیرد، دیدار آن‌ها تنها به دست دادن و تعارفات معمول احتمالا در ساختمان سازمان ملل، محدود شود.

این خبرگزاری با بیان اینکه در روزهای اخیر طرف ایرانی گام‌های بسیار مثبتی در جهت بهبود روابط برداشته‌، نوشته است اوباما بیم آن را دارد که با دادن پاسخی بسیار گرم پیش از آنکه ایران قدمی عملی در زمینه برنامه هسته‌ای بردارد، با موج انتقادات کسانی مواجه شود که وی را به رفتار ناپخته در سیاست خارجی متهم می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها