کد خبر: ۱۶۶۸۰۸
زمان انتشار: ۰۰:۰۸     ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
سران کشورهای عضو سازمان امنیت جمعی در نشست روز دوشنبه آینده که در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود طرح ارائه کمک به نیروهای مرزبان تاجیکستان را بررسی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، سران کشورهای عضو سازمان امنیت جمعی در نشست روز دوشنبه آینده (23 سپتامبر) که در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود طرح ارائه کمک به نیروهای مرزبان تاجیکستان را بررسی می‌کنند.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای افزود: در اجلاس سالانه شورای سازمان پیمان امنیت جمعی مسائل وابسته به تأمین امنیت در محدوده کشورهای اعضای این سازمان، اجرای توافقنامه‌های تدوین‌ شده در نشست‌های قبلی سران در ماه دسامبر سال 2012 و ماه می سال 2013، طرح اصلاحات، تجدد ساختار و مدیریت به نیروهای مشترک واکنش فوری این نهاد و مقرراتی در مورد تشکیل نیروهای مشترک هوایی سازمان بررسی خواهد شد.

به گفته این منبع مسأله تأمین امنیت مرزهای کشورهای عضو سازمان پس از خروج نیروهای ناتو از خاک افغانستان در سال 2014 نیز در دستور کار این نشست خواهد بود.

در همین حال یک نماینده دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین ضمن توضیح مسائل مورد بحث در نشست آتی سازمان امنیت جمعی به رسانه‌ها، تصریح کرد که سران این کشورها با توجه به افزایش نگرانی از احتمال ایجاد بی‌ثباتی در مرز افغانستان با تاجیکستان به نوبه اول مسأله ارائه کمک به نیروهای مرزبان تاجیک به‌منظور تجهیز و تقویت فنی آنان در زمینه حفاظت مرز بررسی و طرح سندی را نیز تصویب می‌کنند.

سازمان امنیت جمعی متشکل از کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان است.

ازبکستان یک عضو دیگر این سازمان به دلیل نارضایتی از فعالیت و شیوه تصمیم‌گیری در چارچوب جلسات سطح عالی این نهاد عضویت خود را در تابستان سال گذشته به حال تعویق درآورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها