کد خبر: ۱۶۶۷۴۹
زمان انتشار: ۲۲:۱۲     ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
در حالي که کمتر از يک هفته تا شروع مسابقات فصل جديد ليگ دسته اول باقي مانده تيم فوتبال تيم همدان در آستانه انحلال قرار گرفت.
بر اساس اعلام سازمان ليگ فدراسيون فوتبال، مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه‌هاي کشور از روز چهارشنبه سوم مهر‌ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش فارس، در رقابت‌هاي امسال 26 تيم حاضر در دو گروه 13 تيمي با يکديگر به رقابت مي‌پردازند تا در نهايت از هر گروه يک تيم به صورت مستقيم به مسابقات ليگ برتر صعود کند.

در گروه دوم اين رقابت‌ها تيم فوتبال پاس همدان با تيم‌هاي آلومينيوم هرمزگان، پيکان تهران، نفت مسجدسليمان، راهيان کرمانشاه، ابومسلم مشهد، ايرانجوان بوشهر، يزد لوله ، سايپاي شمال، پارسه ، نفت و گاز گچساران، البدر بندرکنگ و مس رفسنجان هم‌گروه است.

پاسي‌ها به خاطر عدم تشکيل هيئت مديره باشگاه، خيلي ديرتر از بقيه تيم‌ها شروع به تمرينات کردند که با انتخاب مجتبي خورشيدي به عنوان سرمربي، کار انتخاب بازيکن و آماده‌سازي تيم از بعد از ماه مبارک رمضان آغاز شد و اين خود به تنهايي مشکلات بزرگي محسوب مي‌شد.

اردوي 10 روزه در سرعين با وجود مشکلات مالي و انجام چندين بازي دوستانه برابر تيم‌هاي ليگ دوم و برتري باعث شد تا تيم پاس براي حضوري قدرتمند آماده باشد.

بدهي 60 ميلياردي ادوار گذشته پاس همدان باعث شده تا اين تيم نتواند به راحتي و بدون دغدغه پيگيري مسائل تيم در اين فصل باشد و عدم تصويب بودجه 92 براي اين باشگاه، بلاتکليفي بدي را براي مديران پاس به وجود آورد.

عدم تشکيل جلسات هيئت مديره هم به نوبه خود ضربات زيادي به پيگيري مديريتي اين باشگاه وارد کرد و تنها با نظر شخصي علي‌محمد آزاد، به عنوان رئيس هيئت مديره، مشکلات اين تيم نيز به نحوه شايسته حل نشد.

اتفاقي که باعث شده تا نگراني مردم، هواداران و حتي مديران اين باشگاه با آن به شدت مواجه شوند آراي کميته انضباطي در مورد باشگاه‌هاي بدهکار است که در نخستين اقدام حدود 20 تيم از حضور در مسابقات جام حذفي توسط اين کميته از جدول بازي‌ها کنار گذشته شده‌اند.

بنا بر اطلاع از فدراسيون فوتبال کميته انضباطي فدراسيون به تازگي اعلام کرده باشگاه‌هايي که تا پايان وقت اداري 31 شهريور نسبت به تسويه‌حساب بدهکاراني که در اين کميته پرونده عليه باشگاه‌ها دارند اقدام نکنند از همه فعاليت‌هاي فوتبال محروم خواهند شد.

در حال حاضر باشگاه پاس همدان در ليست باشگاه‌هاي بدهکار کميته انضباطي فدراسيون فوتبال قرار گرفته که بيش از 13 ميليارد ريال به بازيکنان و اعضاي کادر فني ادوار گذشته بدهي دارد.

موضوع انحلال و ممانعت از فعاليت فوتبالي باشگاه پاس، هشداري جدي است که گويا متوليان ورزش همدان و حتي اعضاي هيئت مديره آن را به يک شوخي خنده‌دار تلقي کردند و با وجود اينکه کمتر از يک هفته تا شروع مسابقات باقي مانده هيچ بودجه و مصوبه‌اي براي اين باشگاه با سابقه فوتبال کشورمان ندارند.

بارها و بارها توسط مسئولان ارشد استان و ورزش بر اين موضوع تأکيد شده است که تيم فوتبال پاس همدان از ابتداي انتقالش از تهران به همدان به 8 هزار شهيد سرافزار اين استان هبه شده است و بايد در حفظ و نگهداري اين هديه ارزشمند کوشا باشند.

اين همه بي‌توجهي به يکي از داشته‌هاي ارزشمند استان همدان در زمينه ورزش و آن هم رشته پرطرفدار فوتبال باعث خواهد شد تا شايد از معدود دلخوشي‌هاي جوانان اين شهر و استان به راحتي رو به انحلال گذارد و اگر تا 31 شهريور فکري به حال بدهي‌هاي انباشه شده مديران اسبق اين باشگاه نشود تيم فوتبال پاس همدان به سرنوشت واليبال شهرداري و بسکتبال پگاه دچار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها