کد خبر: ۱۶۶۶۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
درخواست رسیدگی از مدیریت جهادی! شهرداری تهران بزرگ:
چندی است اقدامی ناپخته احداث برجی 9 طبقه رو به روی ورودی کهف الشهدا ولنجک بر معنویت این مکان چنگ انداخته است. ارتفاع این برج بر کهف مشرف بوده و ارائه جواز ساخت برجی با این طبقات از سوی شهرداری منطقه یک در حالیست که سایر ساختمان های مجاور (بلوار دانشجو، حد فاصل البرز یک و دو) نهایتا 4 طبقه می باشند.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، اهالی ولنجک، هنوز خرداد ماه سال 86 را فراموش نکرده اند که چطور پس از کش و قوس و خون دل فراوان ، محله به قدوم شهدای مدفون در یکی از کوه های ولنجک مطهر گردید و از این پس این مکان به برکت حضور شهیدان شرافت یافت و کهف الشهدا نام گرفت. از سال 86 تا کنون یعنی بیش از 7 سال این محل مرحم دل های خسته و مأمنی برای دل سپردن به معبود بوده است. چه آنکه با حضور رهبر عزیزمان این فضیلت دو چندان شده است.

هم اکنون با احداث راه آسفالته و ماشین رو امکان حضور امت حزب الله بیش از پیش فراهم شده است که حضور پر شور مردم در شب های ماه مبارک رمضان و بالأخص لیالی قدر ، خود روشنگر این مطلب است.

اما چندی است اقدامی ناپخته، حلاوت این زیارت را در کام زائرین کهف، تلخ کرده است و آن احداث برجی 9 طبقه رو به روی ورودی کهف می باشد که بر معنویت این مکان چنگ انداخته است. ارتفاع این برج بر کهف مشرف بوده و ارائه جواز ساخت برجی با این طبقات از سوی شهرداری منطقه یک در حالیست که سایر ساختمان های مجاور (بلوار دانشجو، حد فاصل البرز یک و دو) نهایتا 4 طبقه می باشند. همچنین برای این مکان کاربری خاصی ذکر نشده و عنوان کارفرما هم مخدوش می باشد.



(نام کارفرما مخدوش بوده و کاربری خاصی برای این مجتمع ذکر نشده است)

در ایام پر فیض لیالی قدر فرصت گفتگو با خادمین کهف الشهدا نیز دست داد. ایشان نیز از احداث این بنا ابراز نگرانی کرده و بیان کردند پیگیری های قانونی را انجام داده اند اما نتیجه ای حاصل نشده است. همچنین برای سایر زوار کهف الشهدا، همچون نگارنده احداث این بنا محل سوال بود. نظر به موارد فوق، از هم اکنون قابل پیش بینی است که چه ترکیب نامأنوسی شکل خواهد گرفت.



(نمایی از تعدی برج به حرم معنویی و نمای کهف الشهدا)

و اما جای چند سوال از صادرکنندگان مجوز احداث این بنا باقی است:

1)  آیا به حساسیت و ظرافت کهف الشهدا آگاه نبودند؟

2)  آیا وضع سایر اماکن تجاری و برج های بلند مرتبه محله را مشاهده نکردند و از آن آگاهی ندارند؟

3)  با کدامین منطق اجازه احداث برج در کوهپایه را صادر کردند؟در حالیکه مکان فوق بلا شک در ارتفاع غیر مجاز ساخت قرار دارد و مرتفع ترین منطقه تهران است.

4) اثبات شده است هنگامیکه پای برج در منطقه ای باز شود، دیگر ساختمان ها هم با هجوم برج سازها به صرافت افتاده و به جای ساختمان های 4 طبقه، برج های چندین طبقه احداث می شود ، در این صورت چه بلایی سر حریم معنوی کهف الشهدا می آید؟

5) در مراجعات به شهرداری ناحیه دو منطقه یک، مشخص شد زمینی که به احداث این برج اختصاص یافته فاقد مالک می باشد، آیا مسئولین شهرداری نمی توانستند این مکان را به مجتمع یا مرکزی اختصاص دهند که با معنویت این مکان سنخیت بیشتری داشته باشد؟ (به احتمال قوی با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی مشکل نبود مالک حل شده است!)

6)  چرا مجوز احداث نهایتا 4 طبقه به سبک سایر ساختمان های محدوده را صادر نکرده اند و در یک اقدام ناپخته پای برجسازی را به این مکان باز کرده اند (این برج اولین بنای بلند مرتبه در این منطقه از ولنجک است و ولنجک از خیابان شهیدان امیر آبادی به سمت غرب به کلی عاری از برج است).

7)  محله ولنجک با این گستره عظیم با انواع نارسایی های اخلاقی رو به رو است و برجسازی های بی ضابطه و خلق الساعه و مجتمع های تجاری متعدد برای آن مزید بر علت شده اند.در حالیکه تنها اماکن مذهبی این محله وسیع مسجد النبی و کهف الشهدا می باشد. آیا شهرداری باید هر زمین خالی را برای تامین مالی و به هر قیمتی به برجسازی یا تجاری سازی اختصاص دهد؟






(نمای برج از ارتفاعات کهف الشهدا)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
۴
۳
این میراث فرهنگی دقیقا چیکار می کنه؟مگه فقط عتیقه جات جزو میراث فرهنگی هستن؟یعنی وجود مقدس شهدا ارزش دفاع نداره؟حتما باید کار از کار بگذره و مسئله رو مشمول گذشت زمان بکنن؟
برای ما که مشتری دائم کهف هستیم خیلی ثقیل بود مجوز همچین ساختمونی جالبه که دیگه کار هم داره از کار می گذره و صاحبکار که از حساسیت عمومی با خبر شده داره به سرعت بنا رو بالا می بره.این عکس اقلا برای 3 ماه پیشه الان دارن دیوارچینی هم می کنن.
آقایان مدیریت جهادی!تونل و پل پیشکش میراث مذهبی مملکت داره به تاراج میره!حضرات میراث فرهنگی حفاظت درستی که نتونستید از میراث کهن مملکت بکنید اقلا به داد این میراث بی بدیل دینی برسید که همگی هر چی دارید،اون میز،اون پست،این عزت از این بچه های معنوی حضرت زهرا است که میزبان در کهف هستن!بجنبید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها