کد خبر: ۱۶۵۹۶۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
کنگره مخالفت با حمله نظامی احتمالی آمریکا به سوریه دیروز با حضور شخصیت‌های مطرح داخلی و دیپلمات‌های خارجی در بیروت برگزار شد.

به گزارش فارس به نقل از العهد، کنگره عربی و بین‌المللی مخالفت با تجاوزطلبی‌های آمریکا علیه سوریه دیروز با حضور شخصیت‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی در بیروت برگزار شد، در این مراسم که شخصیت‌های مطرحی از حزب‌الله لبنان، علی عبدالکریم علی سفیر سوریه در لبنان، الکساندر زاسبکین سفیر روسیه، عبدالکریم مراد رئیس حزب الاتحاد و تعداد دیگری از مقامات لبنانی شرکت داشتند، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان به ایراد سخنرانی پرداخت.

نعیم قاسم تاکید کرد: ما با ملت سوریه در برابر چالش‌های خارجی توطئه شده علیه این کشور قرار داریم. وی با تاکید بر اینکه مطالبات اصلاح در سوریه مشروع است خواستار حل سیاسی و رد حمله نظامی به سوریه شد.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت به یک گزینه ثابت راهبردی تبدیل شده است، تاکید کرد که معادله ارتش ملت و مقاومت با جانفشانی همراه شده و این هزینه مستقل کردن لبنان است، مقاومت در این راستا از کسی اجازه نمی‌گیرد.

معاون سید حسن نصرالله اتفاقات سوریه را تقابل بین دو محور مقاومت و محور آمریکا و اسرائیل دانست و تاکید کرد که آن‌ها از طریق حمله به سوریه به دنبال تجاوز واقعی به مقاومت هستند، مطالبات این حمله ویرانی توانمندی‌های سوریه و انزوای نقش این کشور و تضعیف مقاومت و آسوده کردن اسرائیل است.

وی با اشاره به کمک‌های مالی و تسلیحاتی و انسانی از 80 کشور به مخالفان سوریه و مواضع رژیم‌های عربی و منطقه‌ای و بین‌المللی برای براندازی دولت این کشور تاکید کرد که حزب الله در کنار ملت و مقاومت سوریه قرار دارد.

قاسم با انتقاد از برخی مقامات لبنانی که خواستار حمله خارجی به سوریه شده‌اند، گفت که آیا شما رحم در دل ندارید؟ ... چرا خواستار حمله به اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین نمی‌شوید؟ کار شما به جایی رسیده که برای رسیدن به قدرت به دنبال ایجاد پلکانی از جنازه‌های مردم به دست خارجی‌ها هستید؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها