کد خبر: ۱۶۵۹۱۴
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز، سه شنبه در مسکو با "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو می‌کند که طی آن اوضاع کنونی سوریه مورد بررسی طرفین قرار خواهد گرفت.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری ایتارتاس ، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب یادآور شد: برغم وجود اختلاف آشکار در مواضع روسیه و فرانسه در مورد راه‌های حل مناقشه داخلی در سوریه، گفت‌وگوهای مستمر و شفاف مقامات بلندپایه دو کشور این امکان را فراهم ساخته تا دو طرف در جوی همراه با اعتماد متقابل به بررسی اوضاع کنونی پرداخته و به دنبال یافتن راه حلی مشترک برای حل و فصل این مناقشه باشند.
بر اساس این اطلاعات، علاوه بر سوریه، مسائل مربوط به مناقشه فلسطین-اسرائیل، اوضاع در مصر و مالی و همچنین مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران نیز در دستور کار مذاکرات وزرای خارجه روسیه و فرانسه گنجانده شده است.
علاوه بر این، در جریان این مذاکرات وضعیت کنونی و دورنمای همکاری روسیه و اتحادیه اروپا، مسائل مربوط به آماده سازی مقدمات امضای توافقنامه چارچوبی جدید بین روسیه و اتحادیه اروپا، تامین امنیت انرژی و حرکت به سمت رژیم بدون روادیدی برای سفرهای کوتاه مدت شهروندان دو طرف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها