کد خبر: ۱۶۵۷۸۴
زمان انتشار: ۱۹:۱۷     ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه آمریکا به قدرت بالای مقاومت به عنوان مانع اصلی در برابر حمله به سوریه اعتراف کرد، اعلام کرد به حمایت از نظام بشار اسد برای مقاومت در برابر توطئه‌های رژیم‌های عربی و صهیونیستی ادامه می‌دهیم.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، شیخ نبیل قاووق نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله طی مراسمی در شهرک المنصوری در جنوب لبنان گفت: ما اکنون در مرحله جدیدی هستیم، تحولات اخیر بر ضرورت استفاده از راهبرد سلاح مقاومت در حمایت از کشور برای مقابله با هر گونه تلاش اسرائیل در سوء استفاده از بحران در سوریه تاکید کرد.

وی افزود: اگر آمادگی مقاومت نبود و حزب الله دستی بر آتش نداشت، اسرائیل در سوء استفاده از بحران در سوریه تردیدی نمی کرد و به لبنان حمله می کرد و این پیروزی برای راهبرد مقاومت است که از کشور و شرافت آن حفاظت می کند.

این مقام حزب الله گفت: اسرائیلی ها به دنبال تضعیف مقاومت از طریق بحران در سوریه بودند و هنگامی که سوریه تهدید به حمله شده بود، مقصود آنها محاصره مقاومت بود اما آنها اعتراف کردند که مانع اصلی در برابر هر گونه حمله اسرائیل یا آمریکا در منطقه قدرت خط مقاومت است.

نبیل قاووق گفت: کشورهایی عربی به همراه اسرائیل و آمریکا علیه سوریه در جبهه واحدی هستند و حتی کینه و خصومت آنها با ملت سوریه بیشتر از کینه اسرائیل و آمریکا است و اکنون که سوریه مورد حمله قرار نگرفت، احساس نومیدی و شکست کردند و به دنبال جنجال رسانه‌ای و فریب افکار عمومی از طریق رسانه‌ها هستند اما آنها خود را رسوا کرده‌اند.

نائب رئیس اجرای حزب الله گفت: جریان 14 مارس که شعار فرهنگ زندگی سر می دهند به همراه تکفیری ها به معلولا حمله کردند و تشویق به حمله علیه سوریه می کنند و هر بار که ما خواستار حل مسالمت آمیز بحران در سوریه هستیم، می بینیم آنها خواستار ادامه بحران و تداوم ارسال سلاح برای جنگجویان در سوریه هستند.

وی افزود: راه حل های مسالمت آمیز و سیاسی به نفع 14 مارس نیست آنها می خواهند جنگ در سوریه ادامه داشته باشد تا معادلات در لبنان را تغییر دهند و می خواهند حضور حزب الله در کابینه جدید این کشور را وتو کنند اما با این اقدامات چیزی جر حسرت و نومیدی به دست نیاوردند زیرا خود تصمیم گیری نمی کنند عربستان به آنها می گوید که نگذارید کابینه لبنان به این زودی‌ها تشکیل شود.

قاووق خطاب به 14 مارس گفت: هر چقدر که محاسبات شما بر اساس تحولات سوریه باشد اما ما خواستار تشکیل دولت وحدت و مصلحت ملی هستیم که در آن مشارکت عادلانه و فعال همه طبقات سیاسی باشد.

شیخ نعیم قاسم: در هر شرایطی از سوریه حمایت می کنیم

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله نیز امروز دوشنبه در مراسم انجمن عربی بین المللی مبارزه با حمله آمریکا علیه سوریه گفت:سوریه امروز با محور شیطان بزرگ و دست پرورده آن اسرائیل روبه رو است.

وی افزود:آنچه در سوریه جریان دارد رو در رویی خط مقاومت با خط آمریکا و اسرائیل است.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد:خواسته ها برای ایجاد اصلاحات در سوریه قانونی است راه حل سیاسی در سوربه با ساز و کارهای داخلی است و هر گونه مداخله خارجی و عملیات نظامی قابل قبول نیست.

معاون دبیر کل حزب الله گفت: ما از سوریه حمایت می کنیم و نمی گذاریم طرح اسرائیل علیه سوریه عملی شود سوریه سربلند می ماند و ما در هر شرایطی از آن حمایت می کنیم تا همچنان مقاومت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها