کد خبر: ۱۶۵۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

هفته نامه شهروند امروز در شماره اخیر خود با فردی به عنوان کارشناس مصاحبه کرده که 2 نفر از مورخان سرشناس کشورمان او را به عنوان یک بهایی معرفی کرده و سوابق فعالیت او به عنوان یک بهایی سرشناس برای کارشناسان واضح و مبرهن است.

به گزارش قاصد، یکی از کسانی که هفته نامه شهروند امروز در شماره اخیر خود (اول مرداد 90) با وی مصاحبه کرده، فردی است به نام "عباس امانت" که دردانشگاه ییل آمریکا، تاریخ ایران و خاورمیانه تدریس می کند و نویسنده کتابی تحت عنوان «قبله عالم» درمورد ناصر الدین شاه قاجار است.
 
به گفته شهبازی مورخ و محقق، «عباس امانت دارای پیوندهای عمیق با چهره های سرشناس وابسته به لابی مقتدر صهیونیستی و نو محافظه کاران ایالات متحده آمریکاست. او یک بهایی متعصب است و به یک خانواده یهودی مقیم کاشان تعلق دارد که طبق رویه بسیاری از یهودیان کاشان و همدان دردوره متاخر قاجاریه ابتدا جدیدالاسلام و سپس بابی و بهایی شدند »
 
عباس سلیمی نمین محقق و مورخ نیز او را یک بهایی که با استقلال ایران ستیز جدی دارد و خصومت دیرینه ای به خاطر سرکوب بابی ها و بهاییها با امیرکبیر دارد که با انتشار کتاب « قبله عالم » درصدد تخریب چهره امیرکبیر برآمد معرفی می کند.
 
دکتر عباس امانت عضو شورای سردبیری دایره المعارف ایرانیکا می باشد . کار تدوین این دایره المعارف به پیشنهاد احسان یار شاطر و با اختصاص دادن دو میلیون دلار توسط امیر عباس هویدا نخست وزیر محمد رضا پهلوی آغاز شد که ادامه آن بعد از انقلاب درآمریکا دنبال گردید . یار شاطرنیز دریک خانواده بهایی در همدان متولد شده است.
 
برخی صاحب نظران توجه ویژه بعضی افراد و گروهها در ایران به "امانت" را با انگیزه دریافت بورسیه ( اسکولارشیپ ) از دانشگاههای آمریکا و انگلیس یا شرکت در اجلاس های بین المللی می دانند.
 
عباس امانت (فردی که هفته نامه شهروند امروز با او مصاحبه کرده) برادر "حسین امانت" است. عبداله شهبازی مورخ و محقق، حسین امانت را اینگونه معرفی می کند: « حسین وقتی هنوز معماری جوان بود، با حمایت شبکه مقتدر بهایی ایران احداث بنای میدان شهیاد ( میدان آزادی کنونی ) را برنده شد و سپس طراحی و ساخت « بیت العدل اعظم الهی » مرکز بهائیان درحیفا – اسرائیل را آغاز کرد. او از سران جامعه بسیار منسجم 30 هزار نفری بهائیان کانادا به شمار می رود. » 
 
از جمله دیگر سازه هایی که توسط حسین امانت برای بهاییان طراحی شده است میتوان به موارد زیر اشاره کرد : مرکز بهائیان در ویرجینیا آمریکا، مرکز بهائیان در تگزاس آمریکا، دارالتبلیغ بین‌المللی از ساختمان‌های حول قوس مقام اعلی، محفظه آثار بهائی از ساختمان‌های حول قوس مقام اعلی، مشرق‌الاذکار در ساموآ.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
JAPAN
۲۱:۱۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
بیچاره های بیمار! جای شما پیش گوبلز و حسین شریعتمداری است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها